Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6301 až 6315 z cekového počtu: 8722.
04.09.2009 - Cacao Čitatelia: 7876 [Bleskovky - Novinky]

Gore-Tex Lockout Closure - koniec starým dobrým zipsom?
Firme Gore-Tex sa podarilo vyvinúť zaujímavú alternatívu konvenčnému zipsu. Pošle táto novinka klasický zips do múzeí, alebo ide len o dodatočný luxus?
03.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2995 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok v tíme Union Bike Gimotorsports
19-ročný pretekár Tomáš Svitok sa predstaví v talianskom tíme Union Bike Gimotorsports v nasledujúcich troch podujatiach svetového pohára triedy
Superstock 1000.
02.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6174 [História]

Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka
Po prvý krát trasa rally preťala púšť Ténéré. Tento doteraz neznámy oceán pieskových dún spôsobil, že sa súťažiaci aj diváci ešte väčšmi tešili na tento ročník.
31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5150 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 9/2009
Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.
30.08.2009 - 100bubu Čitatelia: 12322 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Romanien Tour 2009
Alebo po stopách Grófa Drakulu tam a späť od delty Dunaja po vodné dielo Gabčíkovo.
29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16223 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka na Kentiho
Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.
28.08.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9891 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Porovnávací test exotov Ducati, Voxan a Buell
Takéto testy sa nerobia na Slovensku každý deň. Zišiel sa nám tu francúzsky extrovert Voxan Café Racer 1000, americký buldog Buell XB9SX Lightning a talianska diva Ducati 1100 Monster.
28.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8977 [Novinky - Pozvánka]

HONDA – Deň otvorených dverí
Motor-Car Bratislava, Honda - Lamač a Honda – Zlaté Piesky, Vás pozývajú na Deň otvorených dverí.
27.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13044 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test helmet kamery TachyonXC
Do našich redakčných pazúrov sa dostáva nová malá a odolná kamera vhodná na upevnenie aj na prilbu, TachyonXC. Poďme sa pozrieť na to, čo dokáže.
27.08.2009 - Paulie Čitatelia: 10670 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Balkánska rýchlovka
K tomuto môjmu výletíku ma motivavalo zopár cestopisov a článkov z Balkánu. Pôvodne som chcel vidieť národný park Durmitor, prírodu okolo riek Drina, Piva, Tara ... a krajiny ako Bosna a Hercegovina, Montenegro.
26.08.2009 - ZyklonB Čitatelia: 17842 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Pripyat - mesto duchov
Pripyat, mesto duchov, ktoré zažilo svoj zrod, rozkvet ale najväčšej slávy sa dočkalo až po svojej „smrti“. Hovorím o meste, ktoré sa nachádza len pár kilometrov od dejiska jednej z najväčších katastrof, ktoré postihli svet. Toto bol môj cieľ.
26.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5216 [História]

Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy
Znova sa roztvorili brány štartu na Place de la Concorde a miestom ukončenia rally sa klasicky stali brehy Ružového Jazera pri Dakare v Senegale.
25.08.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 3614 [Bleskovky - Šport]

Jorge Lorenzo v tíme Fiat Yamaha MotoGP aj v roku 2010
Jorge Lorenzo a Yamaha Motor Company podpísali predĺženie kontraktu pre tím Yamaha MotoGP aj na rok 2010.
25.08.2009 - motorvhlave Čitatelia: 7726 [Šport - Enduro]

ME Enduro Vyšný Medzev
Počas víkendu od 15. do 16. augusta sa vo Vyšnom Medzeve stretla špička "bahniakov" z krajín starého kontinentu.
22.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29346 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250
Malé veľké dobrodružstvo, aj takto by sa dala nazvať cesta, ktorú pripravujem na našej redakčnej testovacej Kawasaki KLX 250. Smer sever, štart dnes!
UPDATE: LBA končí, Awia je doma.
Predchádzajúce | 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!