Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6346 až 6360 z cekového počtu: 8722.
22.07.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4392 [Šport - Cestné Motocykle]

Čo iní zrejme nevidia, alebo bežný motoobčan v paddocku
Neocitol som sa v paddocku ako pomocná sila po prvý krát a nebude to dnes ani o výsledkoch ani o tom čo sa deje na okruhu. Koho zaujíma život za „pitlane“ počas pretekárskeho víkendu, dozvie sa viac pri čítaní nasledujúcich riadkov.
21.07.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 9995 [Bleskovky - Novinky]

BMW G 450 X Factory Replica Edition
BMW Motorrad v priebehu posledných 80-tich rokov vždy písal históriu off-roadu a v súčasnosti sa dôsledne angažuje v terénnom športe ako nikdy predtým.
21.07.2009 - Cacao Čitatelia: 9880 [Technika - Dobré Rady]

Fotíme svojho dvojkolesového miláčika
S fotografiou sa každý z nás stretáva dennodenne a mnohí ľudia si neuvedomujú, aké množstvo informácií nám fotka a špeciálne dobrá fotka poskytuje. V motoristickom svete, kde je obrazový materiál nevyhnutný, to platí mnohonásobne.
20.07.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 28035 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
Meškám. S testom, z roboty, na stretnutie ... Za všetko môže KLX 250, využívam dosť veľa voľného času na to, aby som sa zviezol. A občas aj ten, čo mám určený na iné činnosti. Páči sa mi a asi nielen mne. Minule som stretol takú istú oproti a neboli to halucinácie. Aj keď pravdu povediac mi z nej občas hrabe.
19.07.2009 - nasud Čitatelia: 8658 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Stretnutie mototuristov Stará Myjava 2008, alebo: „Ako bolo - ako bude“
Na Motoride sa zatiaľ nepísalo o stretnutí v Starej Myjave. Moto sezóna je v plnom prúde, takže pripomeňme si minulý ročník a zároveň považujte tento príspevok, ako pozvanie na tohtoročnú akciu, ktorá sa uskutoční: 28.-30.8.2009.
17.07.2009 - Cacao Čitatelia: 9353 [Bleskovky - Novinky]

Nový V4 Pan European už budúci rok?
Anglickým kolegom z Motorcycle News sa zas raz podaril husársky kúsok. Potom, čo sa podarilo v USA odfotiť novú 1200 VFRku, tu pre zmenu máme teraz približnú podobu nového Pan Europeana.
17.07.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 21937 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Honda VT1300CX - Fury pre Európsky trh
Skutočný originál vo svojej triede, radikálna stavba v jedinečnom balení dostupná pre všetkých. Asi takto nejako predstavuje Honda svoju Európsku novinku pre rok 2010, VT 1300 CX.
16.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20483 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 8. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2009 - 14.-16. 8. 2009
Ako nám už tradícia káže, aj tento rok sme zaradili medzi termíny moto akcií v poradí už 8. ročník Motoride Tour. Účelom týchto stretnutí je spoznať tých, s ktorými sa stretávame po celý rok v diskusnom fóre a spoznať ďalší kút zeme. Kam vás teda tento rok Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie?
16.07.2009 - Cacao Čitatelia: 1782 [Šport - Cestné Motocykle]

Svitok v Moste na šiestom mieste
Podujatím na severočeskom autodrome v Moste pokračoval cez víkend
alpsko-jadranský a slovenský šampionát. Slovenský pretekár Tomáš Svitok z
tímu K+L Intermoto Czech odchádzal do Mostu s cieľom upevniť si druhé miesto.
16.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4176 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár v Moste na druhom mieste
Počas uplynulého víkendu sa na autodróme v Moste konalo siedme podujatie UEM Alpe Adria šampionátu v cestných pretekoch motocyklov.
15.07.2009 - Cacao Čitatelia: 5269 [Bleskovky - Novinky]

Robbie Maddison a jeho salto cez Tower Bridge
13. júla skoro ráno sa Robbie Maddison zapísal už druhým zaujímavým skokom medzi väčších bláznov jazdiacich freestyle motokros.
14.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12363 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: Čermeľský Kvet 2009
Do tretice zraz v Košiciach pod názvom Čermeľský Kvet 2009.
14.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11929 [Novinky - Pozvánka]

SuperDRIVE má školu šmyku pre motorkárov – jedinú v SR
Značka SuperDRIVE od leta 2009 ako jediná v SR ponúka školu bezpečnej jazdy i pre najrizikovejších a prakticky najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, pre motorkárov. Nová divízia školy šmyku SuperDRIVE Moto sa zameriava na jednostopé motorové vozidlá, teda motorky.
13.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6683 [Šport - Cestné Motocykle]

Eres Racing Cup 3.kolo 1.7.2009 Pannoniaring
Eres Racing Cup sa po po podujatí na Hungaroringu vrátil na pretekárom už dôverne známy Pannoniaring a opäť sme mohli vidieť vzrušujúce preteky a skvelé individuálne výkony jednotlivých protagonistov vo všetkých triedach.
13.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4551 [Šport - Rally]

Ďalšie zmeny pravidiel pre Dakar 2010
Po mnohých diskusiách o poslednej zmene pravidiel - obmedzení zdvihového objemu motocyklov na 450 ccm - ASO pristupuje ku kompromisu.
Predchádzajúce | 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!