Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7321 až 7335 z cekového počtu: 8722.
19.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 73684 [Testy a predstavenia - Test]

Test malého športovca Honda CBR 125 R
Osminková cébeerka je jednou z honďáckych noviniek pre tento rok. Po troch rokoch sa jej dostalo zopár zmien, ktoré jej pomohli dobehnúť dobu.
18.06.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6590 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motoride info 06/2007
Pozri sa, čo prináša aktuálne číslo mesačníka Motoride info.
18.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2640 [Šport - Cestné Motocykle]

Európska premiéra Tomáša Svitka 16.7.2007 Misano
Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac absolvoval v sobotu v talianskom Misane premiéru v pretekoch majstrovstiev Európy triedy Superstock 600.
18.06.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2614 [Šport - Cestné Motocykle]

ERES-Racing Team do ďalších bojov už aj s druhým motocyklom!
ERES-Racing Team, ktorý sa tento rok zúčastňuje medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria v triede Superstock 1000, prichádza s dôležitou novinkou. Do tímu pribudol nový motocykel Yamaha YZF R1 '07, ktorý bude v najbližších dňoch upravený pre preteky spomínanej triedy.
17.06.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 13855 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V sobotu prebehol tretí ročník Jazdy za zosnulých
A to veľmi úspešne! Super počasie znamenalo vysokú účasť a šťastie nám tiež prialo.
15.06.2007 - Jano73 Čitatelia: 16057 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 125 Varadero po 10 000 km
O tejto motorke nenájdete na internete veľa informácii, ani predajcovia vám nevedia veľa toho povedať, čo bude spôsobené zrejme tým, že sa na Slovensku predá ročne len niekoľko kusov (...že by to robila cena?).
14.06.2007 - Brambo Čitatelia: 3591 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2007 – 7 – Španielsko – Catalunya, 10.6.2007  Stoner sa Rossim uštvať nenechal
Katalánskou veľkou cenou, ktorá bola siedmou v kalendári pokračoval šampionát MotoGP.
14.06.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 2948 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok štartoval v Trenčíne
Jedinečnú príležitosť vidieť slovenských cestných motocyklových pretekárov na domácej pôde využili fanúšikovia tohto športu počas uplynulého víkendu, kedy sa na letisku v Trenčíne konali voľné medzinárodné preteky Race for Fun! Samozrejme, že na tomto podujatí nemohol chýbať ani náš pretekár Tomáš Svitok, člen tímu Gold Fren Team Erinac.
13.06.2007 - Zeno Čitatelia: 9984 [Šport - Cestné Motocykle]

RACE FOR FUN - preteky v Trenčíne sú za nami
Takže po dlhej dobe sme sa dočkali a na slovenskej pôde sa išli okruhové preteky motoriek. Ako názov hovorí, nešlo o body do žiadneho šampionátu, dôležité bolo dobre si cez víkend zazávodiť.
13.06.2007 - heso Čitatelia: 24811 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Zephyr 1100
Moja prvá Kawka... alebo ako to vidím po dvoch mesiacoch spolunažívania.
12.06.2007 - campa Čitatelia: 16900 [História]

História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)
„Americká spoločnosť je schopná sa navždy zbaviť chudoby“, povedal začiatkom roka 1929 prezident Hoover, následne koncom roka krach na newyorskej burze zničil ekonomiku Spojených štátov. Bill Harley a bratia Davidsonovci ťažko prežívajú obdobie, kde viac ako 200 spoločnosti podobných Harleyu sa potápa ku dnu, a na indiánskom kontinente zostáva fungovať len Indian a HD.
12.06.2007 - crosscountry Čitatelia: 3347 [Šport - Motocross]

CCC na Slovensku
CzechoSlovak Cross Country pokračoval druhým dielom na severe Slovenska, v dobre známej Domaniži 09. 06. 2007.
12.06.2007 - motoman Čitatelia: 53968 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350, typ 360, r. v. 1968 - moja prvá záchranná akcia
Moja Jawka 350 typ 360 sa narodila v roku 1968, má teda za sebou 39 rokov existencie.
12.06.2007 - satanokky Čitatelia: 4237 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Pozvánka na futbalový turnaj Hrdzavá kopačka 2007
Nazdar všetci. Aby sme sa len tak nevyvážali na motorkách a nenaberali kilogramy a veľké bruchá, sme pripravili pre všetkých odporcov, nepriateľov športu a lenivcov futbalový turnaj.
12.06.2007 - roentgen Čitatelia: 9296 [Novinky - Pozvánka]

Príď na jubilejnú 10. motodarovačku krvi!
Ani neprešlo tak veľa času odvtedy, čo sa motorkári na motoride.sk dohodli, že pôjdu spoločne darovať krv. A zrazu na dvere klope už desiate pokračovanie tejto akcie.
Predchádzajúce | 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!