Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7651 až 7665 z cekového počtu: 8723.
20.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21643 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

5. stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2006, Červený Kláštor
Jubilejný piaty ročník stretnutia MotoRide-ákov sa konal druhý augustový víkend 2006, tentoraz v nádhernom prostredí Pienin na severovýchode Slovenska. Počasie nám počas týždňa neprialo a nevyzeralo to veselo ani na víkend.
18.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5614 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006
Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil šiesteho podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na okruhu v Rijeke. V triede 125 SP náš jazdec Michal Puškár v boji o druhé miesto havaroval v poslednom kole, v poslednej zákrute. Po páde zdvihol motocykel a dojazdil na 9.mieste. Z 26 pretekárov na štarte, závod dokončilo 21.
18.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 43604 [Novinky - In Memoriam]

Finančná zbierka pre pozostalých po Rasťovi a Mariane
V piatok 7. 7. sa pri obci Nemešany stala tragická dopravná nehoda, pri ktorej nebolo dopriané prežiť manželom Rasťovi a Mariane, ktorí sa viezli na Suzuki Bandit 1200...
17.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 34778 [Novinky - Oznam]

Vyhodnotenie súťaže Vyhraj minibike vo farbách motoride.sk!
Motocyklový klub FREE BROTHERS MC, firma Minibike s.r.o. Žilina a server motoride.sk pre vás pripravili sútaž o Minibike MX-P1 v hodnote 8 999 Sk. Žrebovanie prebehlo v sobotu 12. augusta na zraze Kráľovská jazda 2006.
15.08.2006 - Hospoder Čitatelia: 29512 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yuki 125 SM
Motorka vhodná pre 16-ročných alebo začiatočníkov. Nie je malá ani veľká, drahá ani lacná, slabá ani silná, skrátka Yuki 125 SM.
13.08.2006 - andy78 Čitatelia: 10592 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 16. - 28. 6. 2006
Dovolenka v Grécku (naša posádka: Andy78 + Michaela, Klingáč + Dada, JuroCBR + Milka, mama_tata Allain, Rišo + Miška, Lubeeenko), a keďže ja som sa veľmi do písania nemal, napísala to moja priateľka Miška.
10.08.2006 - tahitan Čitatelia: 5644 [Šport - Trial]

MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006
Historicky prvé preteky Majstrovstiev Slovenska a Poľska v triale, započítavané aj do seriálu MACEC (Medzinárodné majstrovstvá východoeurópskych krajín) konané v Bardejove sú za nami.
09.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5213 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006
Počas uplynulého víkendu sa konal piaty závod UEM AA 2006 na okruhu v Moste. O ďalšie majstrovské body do tohto šampionátu sa bojovalo v 6 triedach, medzi ktoré patrí aj 125SP.
08.08.2006 - MajoKE Čitatelia: 12682 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Kyjev – plnohodnotný Európan a môj úlet doň
Článoček venujem všetkým Ukrajincom, s ktorými som sa rozprával a pomohli mi, okrem dvoch stríg, policajtom, ktorí prehliadli moje dopravné priestupky a chlapcom z prešovskej Yamahy.
07.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 43312 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test Honda NT 700 V Deauville
Modernizovanú Deauvillku Honda rozbalila ako novinku na tento rok. Treba uznať, že bolo načase, lebo stará verzia už nedržala krok s dobou.
04.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10233 [Novinky - Pozvánka]

Crazy Moto Show 2006 Honda bike day 6
12. 08. 2006 (sobota v čase 09.00 - 17.30 h), Letisko Žilina - Dolný Hričov, súťaž o kaskadéra roka, preteky MINIBIKE – AMATÉRI
03.08.2006 - Diger Čitatelia: 13397 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keď prvá mašina je CBR
Je to len pár mesiacov od vtedy, čo som sa ráno zobudil, respektíve doprevaľoval na posteli od nedočkavosti a uvedomil si, že dnes mi bude moja láska parkovať v garáži.
03.08.2006 - vadim Čitatelia: 66496 [Technika - Dobré Rady]

Kategórie motocyklov, 2. časť: rozdelenie motocyklov - cestné enduro
Motocykle typu enduro boli pôvodne určené do zmiešaného terénu. To znamená, že svojou konštrukciou mali zabezpečovať dobrú priechodnosť v teréne a zároveň sa snažili aj o jazdu na bežných cestách. Ich konštrukcia - vzduchom chladený jednovalec, im mala zabezpečiť nízku hmotnosť, nenáročnosť na údržbu a úspešnú prevádzku aj v ťažkých podmienkach.
02.08.2006 - Mishko Čitatelia: 61885 Strany: 2 [História]

Najlepšie motorky všetkých čias
Produkčný team Discovery Channel v roku 2005 natočil jeden diel relácie s názvom „Greatest Ever“ venovaný najlepším motocyklom všetkých čias.
01.08.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11948 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Motorkári navštívili výnimočné deti
V piatok pribudol odkaz od FatBoy-a v rubrike výjazdy s prosbou o pomoc pri zorganizovaní moto programu pre výnimočné deti v letnom tábore v Lipovciach. Tento tábor usporiadalo občianske združenie Usmej sa na mňa. (www.usmejsanamna.sk)
Predchádzajúce | 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!