Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7681 až 7695 z cekového počtu: 8723.
19.07.2006 - rose Čitatelia: 9686 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2006
Nasledujúce riadky nie sú brané ako cestopis, skôr iba ako uloženie spomienok z jedného príjemne stráveného týždňa.
18.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 56420 [Novinky - PR článok]

Výfuky Viper – slovenský výrobok za dobrú cenu
Šikovní chalani z Viper Design Šaľa robia koncovky takmer na všetky športové a turistické motorky. S dobrým zvukom, v dobrej kvalite a za viac než pohodové ceny...
17.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14592 [Novinky - PR článok]

V popradskom Promoto nájdeš čo potrebuješ!
Priamo pod Tatrami nám vyrástla nová predajňa, v ktorej každý nájde niečo pre seba...
17.07.2006 - tulen Čitatelia: 11941 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Na skútroch po Slovensku
Ani neviem prečo, no napadol nám dosť bláznivý nápad. Zobrať skútre a ísť do Červeného Kláštora na rafting. Nič by na tom nebolo divné, keby to nebolo vzdialené od Piešťan zhruba 350 km a naše skútre nemali obsah 49 kubíkov.
14.07.2006 - riskant Čitatelia: 5606 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoakcie v Írsku
Ako sa tak samospádom asimilujem do prostredia jednostopých, častokrát ohrozovaných účastníkov írskej ľavostrannej cestnej premávky, nedá mi nenavštíviť niektoré s naším spoločným koníčkom súvisiace akcie...
14.07.2006 - cmcindians Čitatelia: 4866 [Novinky - Oznam]

Hľadáme majiteľa tejto krásky a súčasne novú Motostar 2006
Tak ako po iné roky, aj tento rok klub CMC Indians hľadá Motostar 2006.
13.07.2006 - Vydra Čitatelia: 13194 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Malý výlet pre malé motorky
Tento článok je malá inšpirácia pre tých, ktorí zatiaľ sedlajú iba malé strojčeky.
12.07.2006 - Andula Čitatelia: 4479 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Neplánovaný výlet
Alebo ako som sa potúlala mestami úplne sama.
11.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45654 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250
Utiekol nejaký čas a nám sa po CBF 500 a 600 S dostali do pazúrov aj nahé šesťkilo a štvrťlitrík z tohto modelového radu.
11.07.2006 - fuli Čitatelia: 5210 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Náš piatkový výjazd
Všetko to začalo nevinne, začiatkom týždňa, keď mi Fulinka zavolala do práce, že má toho v robote plné zuby, a navrhla, aby sme si obidvaja zobrali v piatok voľno, že budeme doma vegetiť. Keďže som sa chystal pracovať aj v sobotu, s jej nápadom som bez váhania súhlasil!
10.07.2006 - MajoKE Čitatelia: 8533 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ťažká romantika
Ako totálne nekolektívny výletník som sa tešil len na jedno. Po kúpe novej motorky sme chceli s manželkou absolvovať zopár prípravných výletov, aby sme ten hlavný hravo zvládli.
07.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7989 [Šport - Enduro]

Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva
Po štrnásťdňovej prestávke pokračuje seriál majstrovstiev Slovenska terénnych motocyklových súťaži enduro a cross country ďalším podujatím, ktoré sa uskutoční počas tohto víkendu vo Vyšnom Medzeve.
07.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6973 [Novinky - Oznam]

Výhercovia narodeninovej súťaže si prevzali motocykel Adams
Doslova pred pár minútami si Reeko, Majlanko a Iljič prevzali svoju cenu za prvé miesto v narodeninovej súťaži motoride.sk, motocykel Adams JC 50 Q 7 v hodnote 56 000 Sk.
07.07.2006 - gilbert Čitatelia: 18947 [História]

Motocykel s pohonom oboch kolies
Koncepcia pohonu obidvoch náprav (4x4) je celkom bežná u terénnych automobilov. Použitie tejto koncepcie v motocykli je naozaj raritou. Táto myšlienka ale nie je vôbec nevšedná.
07.07.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 10558 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha Star V-Star 1300
Nový model na rok 2007 má objem 1300 kubíkov, kvapalinou chladený dvojvalec do V a elektronické vstrekovanie paliva. Prichádza v základnej verzii, aj vo verzii Tourer.
Predchádzajúce | 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!