ISSN 1336-6491 | Online: 1081 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31693
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18518)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13175)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7876 až 7890 z cekového počtu: 8724.

03.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 4482 [Šport - Rally]

-

Dakar 2006 - Katriňák si polepšil!

Jarovi Katriňákovi sa darí stále viac - vo štvrtej etape skončil trinásty.

 

03.01.2006 - gsxrr Čitatelia: 15745 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSX-R 750 2001

Na jar došlo k výmene generácií mojej Suzuki GSX R 750, staršiu rok 1997 som predal a doviezol som si túto rok 2001...

 

02.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6002 [Šport - Rally]

-

Dakar 2006 – v tretej etape Katriňák na 15. mieste!

Prvá africká etapa dakarskej rely bola pre nášho Jara Katriňáka úspešná.

 

02.01.2006 - Allain Čitatelia: 12840 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

Motoride na Snehu

A je to tu, už len pár krát sa vyspíme... Miesto a termín nezmenené:
Rekreačné zariadenie TOLIAR, Kremnica, smer Skalka, cesta z Kremnice k chate bude označená zelenkawým krepovým papierom.

 

01.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 5280 [Šport - Rally]

-

Dakar 2006 odštartovaný!

Na Silvestra bol v portugalskom Lisabone odštartovaný 28. ročník dakarskej rely. Už sme spomínali, že medzi súťažiacimi je aj náš Jaroslav Katriňák.

 

31.12.2005 - Kamilko Čitatelia: 31250 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!

Tento článok je písaný z pohľadu úplného začiatočníka ktorému sa svet motocyklov síce ohromne páči, nemá však o nich žiadne technické poznatky a jeho skúsenosti pozostávajú z piatich rokov na skútroch rozličnej kubatúry a šiestich tisícok kilometrov na Honde CBF 250. A práve o tejto motorke (ale nielen o nej) je tento príspevok.

 

29.12.2005 - Zeno Čitatelia: 12166 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Tunis 2003, časť druhá

Viem, že už mám dva roky sklz, ale radšej neskoro, ako nikdy. A preto tu predkladám opis druhej časti cesty, ktorú som uskutočnil ešte v roku 2003 po Tunisku.

 

28.12.2005 - ORTUT Čitatelia: 8262 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ježiško má motorkárov rád

Niečo pre juniorov II

 

27.12.2005 - FAZER Čitatelia: 26728 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Splnený chlapčenský sen Yamaha FZ6 Fazer, r. v. 2005

Písal sa rok 1988 a ja som ako 17-ročný túžil po dvoch rýchlych kolesách, slobode a byť dospelý...

 

26.12.2005 - matus Čitatelia: 17304 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier

Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a

vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.

 

25.12.2005 - rowl Čitatelia: 21769 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Od Jawky k Intruderu 1400

Alebo ako som sa stal veľkým...

 

24.12.2005 - fedajkin Čitatelia: 29296 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSF 600 N 1997

Po 17 000 km na Simsonovi a Jawe som chcel nieco väčšie, konkrétne Bandita. Tak začalo "ukecávanie" môjho stvoriteľa :)

 

23.12.2005 - radoooooo Čitatelia: 29591 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia Pegaso 125, r. v. 1995

Podelím sa s vami o nejaké tie postrehy...

 

22.12.2005 - nezabutko Čitatelia: 17957 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki ZX6R, alebo zelený šíp-nešíp

Keďže vonku nám už aj sneží, musíme sa zabávať inak, ako cez leto..

 

20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 219685 [Novinky - O motoride.sk]

-

Aktivity Motoride Klubu

Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.

 

| 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »