Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7891 až 7905 z cekového počtu: 8724.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7793 [Novinky]

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006!
Redakcia Motoride vám praje pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok 2006.
20.12.2005 - Bushido Čitatelia: 11172 [Vaše stroje - Moja motorka]

Scooter Jin Lun JL50QT-5
Tento scooter vlastním už pol roka a slabá prezentácia tohto typu malého motocykla ma viedla k napísaniu tohto článku.
19.12.2005 - JuroCBR Čitatelia: 15800 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko tour 2005
Vždy keď som čítal nejaký z cestopisov na motorke, oči sa mi rozžiarili a chytil ma taký zvláštny pocit ktorý každý z vás určite pozná. Článok som vždy prečítal “jedným dychom“ a stále som si hovoril že aj ja raz pôjdem... A po plánovaní, dohadovaní a balení môj deň D nastal!
18.12.2005 - Slash Čitatelia: 29988 [Vaše stroje - Moja motorka]

ČZ 180 Roland
Tak tu je moje prvé "veľké" moto, po simsoňáckom crossovaní po lese prišlo na rad veľké enduro. No skúsenosti boli malé a tak na začiatok (už to bude rok a pol) musí postačiť 180-ka. Či postačila alebo nie, posúďte sami...
16.12.2005 - balu Čitatelia: 19931 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja žltá ohnivá búrka - Honda VTR 1000 F 1997
Po zakúpení mojej vytúženej a dlho očakávanej Hondičky VTR sa s Vami chcem podeliť o radosť :-)
15.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23269 [Šport - Rally]

Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Dakare 2006
Ako sme už avizovali, Jaroslav Katriňák bude štartovať v nadchádzajúcom ročníku rely Lisabon – Dakar. O motorke, prípravách a Dakare sme sa s Jarom tento víkend porozprávali v sídle firmy Environ servis vo Vranove nad Topľou, kde sa Jaro na Dakar pripravuje.
14.12.2005 - aTOMMIk Čitatelia: 15500 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki Ninja ZX-6R 1997
Konečne sa mi splnil sen o prekrásnej mašine Kawasaki Ninja...
13.12.2005 - Petko Čitatelia: 14931 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rusko 2005
Pôvodne sme pripravovali cestu okolo Čierneho mora. Lákalo nás východné Turecko a jeho bájny Ararat, hornaté Gruzínsko so svojou pohostinnosťou a ruské letné strediská rozprestierajúce sa pozdĺž Čierneho mora. Po získaní informácií a vybavení potrebných víz cieľ cesty naberal na realite.
12.12.2005 - Kapro Čitatelia: 15295 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Ako som (ne)dobyl Ararat alebo cez divý Kurdistan
Netrvalo dlho od návratu z Islandu a vďaka Veľkému Bratovi, čo každého sleduje, Vyvoleným, fanatickému pohľadu Róberta F. v TV s jeho neutíchajúcou potrebou spasiť Slovensko, ktorý ako keby si z povinného čítania na strednej škole pamätal len Jiráskov román Proti všem, a podobným zhovädilostiam, som sa radšej opäť vydal na cesty. Tentokrát bolo cieľom Turecko a konkrétne biblická hora Ararat.
09.12.2005 - begis Čitatelia: 10015 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

XT tour 2005 alebo cieľom bola cesta
Príprava bola asi taká , že mi vykvitol nápad ísť pozrieť kus Európy. Prišla nová sezóna a dátum, ktorý som si určil, som musel o týždeň posunúť. Zákon schválnosti, práve som mal najviac práce. Samotná príprava vlastne nebola žiadna. Pondelok servis moto, štvrtok nákup potravín tak bajočko za 3000 Sk. Večer som to nahádzal do vakov a v kľude prdel do perín.
08.12.2005 - wild Čitatelia: 27034 [Vaše stroje - Moja úprava]

Yamaha Wildstar 1600 - Wild tak trochu na nemecký štýl
Po 4 mesiacoch sa mne a kamarátovi Mariánovi Pieckovi podarilo dokončiť Wild-a na ktorom dominuje zadná 300mm pneu Avon.
07.12.2005 - Beal Čitatelia: 12205 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Tip na výlet: Údolie smrti
Po skoro pol roku som sa dostal na východ. Ešte nikdy som nebol na Dukle, a tak využívam túto príležitosť. Štartujem auto (dobre, dobre, motorku teraz nemám).
06.12.2005 - janoxl Čitatelia: 9981 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy na druhý pokus - 14. - 17. 9. 2005
Nakoľko nám prvý pokus v júni nevyšiel (3 dni v kuse pršalo), dali sme si sľub, že tento rok dobijeme Grossglockner. Tak sa aj stalo, po návrate z expedície som obvolal pár známych o ktorých som nepochyboval, že by nešli. Po čase sme zostali 2 motorky a 4 ľudia. Ja, Renča a Havran s Terkou.
04.12.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13314 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Košická a bratislavská Mikulášska jazda 2005
V nedeľu 4. 12. sa v Košiciach a Bratislave uskutočnila tradičná mikulášska jazda. V Bratislave počasie prialo, v Košiciach ani trochu...
03.12.2005 - sedlaksom Čitatelia: 27933 [Vaše stroje - Moja motorka]

Husqvarna TE 610 1997
Láska, ktorá Ťa nezradí....
Predchádzajúce | 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!