ISSN 1336-6491 | Online: 1242 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31699
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18520)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13179)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 8026 až 8040 z cekového počtu: 8725.

11.05.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19512 [Novinky - Súťaž]

-

Čítaj a vyhraj motocykel HARLEY DAVIDSON

Rád čítaš motočasopisy? Snívaš o novej motorke? Potom práve pre teba je tu súťaž "Čítaj a vyhraj motocykel Harley Davidson".
Prečítaj si súťažné pravidlá, zapoj sa a vyhraj.

 

10.05.2005 - Vadim Čitatelia: 42016 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 12. časť: Hlava je len jedna

Hlavu má každý z nás len jednu a každé jej zranenie je ťažký prúser. Žiadna novinka. Skús sa ale postaviť na kraj cesty a za chvíľu sa presvedčíš, že o tomto mojom tvrdení nie je presvedčený každý.

 

05.05.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 11374 [Novinky - Moto svadba]

-

"Fischer Reisen" rozširuje svoje rady

- Peter, sľúbil si mi, že sa v lete so mnou oženíš!
- To je pravda, ale povedz úprimne: bolo tohto roku vôbec nejaké leto?

 

03.05.2005 - Skarab Čitatelia: 39836 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moje Máša Yamaha DT125RE 1997

Tak jsem se rozhodl, že vám o ní něco povím....

 

02.05.2005 - BOSS Čitatelia: 30352 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT 660 R 2005

Tak vás všetkých znova zdravím. Konečne som zasadol za riadidlá stroja. Tentoraz to dúfam bude lepšie ako to bolo predtým s mojou Huskou. Teraz už riadim úplne nový stroj, je to Yamaha XT 660 R rok výroby 2005.

 

30.04.2005 - Stanley Čitatelia: 13702 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Priaznivci Jawy sa spájajú alebo „Jawa“ celodenný výjazd

Ako každý motorkár aj ja čakám na každý okamih, ktorý môžem stráviť jazdením. Keďže do termínu Jawa stretka bolo ešte niekoľko týždňov riešili sme s Johnym99 čo dovtedy. Vedeli sme, že ešte musíme zájsť Kováčovej dohodnúť podrobnosti s majiteľom kempu. Dohodli sme sa na konkrétnom termíne (24.4. 2005). Samozrejme prečo ísť sami, keď si môžeme urobiť celkom pekný výjazd.

 

28.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 329978 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako by mala vyzerať kúpna zmluva

Práve si si za posledné prachy kúpil svoju vysnívanú a frajersky z nej zosadneš pred kamarátmi. Tí nešetria chválou, ale ešte chcú počuť tie ladené laufy. Stlačíš štartér a... hrobové ticho. Motorka ani necukne...

 

27.04.2005 - barclay Čitatelia: 19981 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Chorvátsko 2003

Tak som sa rozhodol podeliť aj ja so svojimi zážitkami z ciest. Je to síce o dva roky neskôr ale dúfam, že Vás tento článok zaujme a načerpáte inšpiráciu na cestu podľa Vašich predstáv

 

25.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21774 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Detský cestný motocykel LUPO 50

Redakcia motoride.sk podporuje rozvoj motošportu na Slovensku a preto Vám predstavujeme detský cestný motocykel LUPO 50, na ktorom to môžu klopiť na koleno už aj deti od 6 rokov...

 

22.04.2005 - DaliXT Čitatelia: 10127 [Vaše stroje - Moja motorka]

XT a ja sme boli v servise

Pred časom som rozvíril vášne keď som sa opýtal na dobrý servis pre XT. Keďže zástancovia domáceho servisovania a odborného servisovania sa nevedeli dohodnúť, či je pre XT, ktorá má najazdených 4500 km nutná servisná prehliadka alebo len domáce vymenenie oleja, rozhodol som sa že do servisu pôjdem a o mojich skúsenostiach napíšem.

 

22.04.2005 - TTom Čitatelia: 15392 [Novinky]

-

Z STK na odťahovke?

Na Slovensku už vychádzajú troje prvé SMN, ale ani v jedných sa nepíše o problémoch motorkárov. O „radostiach“ súvisiacich s novým zákonom ohľadne dovozov som už písal. Teraz ešte jedna zaujímavosť.

 

20.04.2005 - zeze Čitatelia: 18581 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Alpy - Friaul je tajný tip za humnami!

Nezadržateľne sa blížil koniec sezóny 2004, a nádeje na babie leto sa ukázali ako opodstatnené. Známi, ktorí sú zvyknutí na nejaké krátke ale intenzívne jesenné prekvapenia z mojej strany, sa už tentoraz informovali vopred, čo sa bude diať...

 

18.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13401 [Mototuristika - Afrika - Dobré Rady]

-

Rozhovor s cestovateľom Igorom Brezovarom

Na motorke si vozí všetko a prešiel na nej takmer celý svet. Pôvodom je Slovinec a dnes má v Prahe firmu na parkety. O svojich cestách cez polovicu sveta rozpráva s takou samozrejmosťou, ako iný o nedeľnom výjazde na zmrzlinu...

 

17.04.2005 - MajoKE Čitatelia: 10305 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Cestovanie v čase.

Zaujímavá rekonštrukcia bojov na Dukle. Hustý a vytrvalý dážď pridal na autentičnosti príbehu, ale znemožnil kvalitnejšie foto.

 

15.04.2005 - BA900RR Čitatelia: 21585 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

IGNIJET - programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania

- programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania.
Tak takúto „srandu“ mám namontovanú v mojej RR-ke. Je to fakt sila.

 

| 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 |

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »