Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8101 až 8115 z cekového počtu: 8725.
27.12.2004 - tomxx Čitatelia: 34609 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TT350
Chcel by som Vám ponúknuť zopár informácií o mojej prvej motorke a o radostiach a starostiach s ňou.
23.12.2004 - zomby Čitatelia: 8992 [Vaše stroje - Moja motorka]

Z cyklistu traktorista
Tak ako hovorí moja životná skúsenosť: láska k žene je chvíľková záležitosť, no k motorkám je to na doživotie!
21.12.2004 - papaya Čitatelia: 24087 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Plastická chirurgia - úvod a prehľad
Dovoľte aby som po veľmi peknom Vadimovom úvode do prestavieb motocyklov napísal niečo málo o probléme plastikovo závislých. To čo je pre chopristu krásne vyleštený chrómový držiak, to je pre nás drsne vyzerajúca predná maska.
20.12.2004 - Vadim Čitatelia: 11713 [Novinky]
Slovenská motocyklová federácia a mototuristika
Každý z nás vlastní motocykel. Možno niekoľko motocyklov. Motorkármi sme sa stali z viacerých pohnútok. Niektorí máme motorku ako športové náradie, niektorí ju používame ako babolapač, ale drvivá väčšina z nás si zadovážila motocykel, ako prostriedok na krásny spôsob turistiky. Niektorí sa združujeme v športových kluboch, niektorí v motokluboch, drvivá väčšina z nás nie je organizovaná. Je to logické, veď motorka je výrazom slobody a nezávislosti.
20.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 11013 [Novinky]
Slovenská motocyklová federácia – čo to je?
Meno tejto organizácie bežnému motorkárovi asi veľa nehovorí. Aspoň dovtedy, kým sa nerozhodne profesionálne závodiť a je jedno, či na ceste, blate alebo plochej dráhe. Vtedy totiž začnú do neho pýtať peniaze...
20.12.2004 - Scarp Čitatelia: 30509 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 - úprava
Väčšina dnešných motorkárov začínala práve na Simsone, nehovorím že je to zlá motorka ale môže byť aj lepšia...
16.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27307 [Vaše stroje - Moja motorka]

Žiaden imidž. Len dva valce do V a kardan.
Sú motocykle, ktoré počas sezóny stretnete v priebehu jedného dňa hneď niekoľko krát, prípadne sa o ne "podkýnate" na každom zraze. To však určite neplatí o tejto Suzuki.
15.12.2004 - papaya Čitatelia: 15692 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Dostalo sa mi do rúk - Dokonalá jízda na motocyklu
Asi to poznáte prichádzajú Vianoce a vynára sa nám otázka čo darovať najbližším pod stromček.
13.12.2004 - Gastan Čitatelia: 10502 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Superbike na cesty - Kagayama express
Táto „ Zuzka „ je oficiálnou replikou strojov, ktoré v teame Rizla Crescent Suzuki jazdia BSB šampionát, teda anglické superbiky. Tento express vás dokáže na ceste dostať bližšie k pocitom pretekára. Čo má však spoločné s naozajstným pretekaním, je asi jeho cena, takže potrebujete naozaj štedrého mecenáša alebo láskavú manželku.
11.12.2004 - stega Čitatelia: 12176 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som prišiel k motorke...
V tomto článku som opísal, ako som si splnil môj sen.
P.S.:článok je písaný pre jednoduchý pracujúci slovenskí národ, zbohatlíci a mafiáni nech ho radšej nečítajú. pripadala by im táto historka smiešna.
10.12.2004 - kaktus02 Čitatelia: 22526 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax.
Aj tak sa dá nazvať článok o tomto motocykli alebo je to ešte stále skúter? Nie, ja si myslím že už to nie je skúter, je to motocykel. Medzi slovenskou motorkárskou verejnosťou je pojem maxiskúter ešte stále veľkou neznámou až na pár výnimiek, preto sa chcem s Vami podeliť o svoje skúsenosti s týmto strojom.
08.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 172580 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Ako prežiť na cestách bez ujmy na zdraví
Určite je mnoho skúsenejších než ja, ale nič nepíšu. Tak sa vám pokúsim priblížiť, ako s Gabikou prežívame dlhé kilometre od domova.
06.12.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14980 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Košická Mikulášska jazda 2004
V nedeľu 5.5.2004 sme aj na východe „prelomili ľady“ a pokúsili sme sa o nultý ročník Mikulášskej jazdy v Košiciach. Ako to celé dopadlo sa dozviete z nasledujúcich riadkov...
06.12.2004 - Stanley Čitatelia: 15033 [Technika - Dobré Rady]

Spevňovanie prednej vidlice na Jawe
Kto sedlal Jawu vie o čom hovorím. Ste v pohode rozbehnutý a prichádza trochu ostrejšia zákruta a pokiaľ nechcete skončiť s motorkou v polohe ležiaceho strelca, zostáva len jediné – pribrzdiť, podradiť a bezpečne ju prejsť.
02.12.2004 - OTIS Čitatelia: 22946 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA XJ 600N (2001)
Po sedmi letech strávených v sedle Jawy 350/638 jsem se rozhodl zkusit to s Japonkou
Predchádzajúce | 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!