Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8236 až 8250 z cekového počtu: 8726.
21.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11670 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Návrat emzety
Výrobné linky v Sasku začali prvé motocykle vyrábať v roku 1922 ešte pod označením DKW. Debutom bola MZ RT125, ale značku MZ- Motorradwerk Zschopau začali používať až od roku 1956. Do doby zjednotenia Nemecka opustilo výrobné linky niekoľko miliónov jednostopých dvojtaktov.
20.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9096 [Novinky]

Black Prince – totálny šialenec
Dnes už legendárna samovražedná jazda 35-kilometrovým parížskym okruhom o pol ôsmej ráno. Šialený jazdec skrytý pod menom Black Prince sa neskôr pokúsil svoj vlastný výkon prekonať a zahynul!
20.04.2004 - jago Čitatelia: 27354 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660 Ténéré
Moje zatiaľ prvé moto. Yamaha XTZ 660 Ténéré.
19.04.2004 - sita Čitatelia: 11106 [Šport - MotoGP]

Talian Rossi víťazom VC JAR
Aktuálny majster sveta v kráľovskej motocyklovej triede MotoGP Talian Valentino Rossi vyhral prvú zo šestnástich veľkých cien v tomto ročníku, ktorá sa konala v juhoafrickom Welkome
18.04.2004 - dobky Čitatelia: 11427 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB1300 - Prvé jarné rande
Po dvojročnom vzťahu, som si našiel novú priateľku.
15.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8563 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

HMC Moto Show
Oslávte s nami 10 rokov Hondy v Košiciach. Pozývame Vás na stretnutie
s bezpečnými a spoľahlivými automobilmi rýchlymi a dravými motocyklami
a motorovými strojmi ohľaduplnými k životnému prostrediu značky HONDA na košickom letisku dňa 24. 04. 2004 od 10.00 do 15.00 hod.
14.04.2004 - TTom Čitatelia: 29821 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)
Koniec sveta nastal vtedy, keď človek vymyslel hodinky. Aj preto mám rád cruisre.
10.04.2004 - Lucija Čitatelia: 9858 [Vaše stroje - Moja motorka]

Hyosung 125
Tak konečne patrím medzi Vás.!
10.04.2004 - Vadim Čitatelia: 6192 [Technika - Dobré Rady]
Čím ďalej chodím nakupovať, tým mám väčšiu radosť?
Už mnohokrát sa na Motoride preberala téma, kde je najväčší výber potrieb pre motorkárov. Väčšinou z toho vyšli „víťazne“ motoshopy v zahraničí. Pokúsim sa nad tým zamyslieť. Nie preto, aby som si „naháňal kšefty“ (veď okrem Atlantisu sú na Slovensku desiatky motopredajní), ale preto, aby sme sa dostali zo začarovaného kruhu. Bol by som rád, keby sa k tejto téme vyjadrili aj iní predajcovia, ale hlavne zákazníci, lebo iba tak sa nám podarí situáciu zlepšiť.
06.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5095 [Novinky]

Udavačka rytmu
Doteraz sa nachádzala len na palube o niečo rýchlejších strojov než sú tie naše. Možno už čoskoro sa však objaví aj u pilotov dvojkolesových stíhačiek v uliciach zahltených premávkou bez toho, aby o nej vedeli. Dokáže čierna skrinka prinútiť motorkárov k vyššej disciplíne na cestách?
06.04.2004 - mstach Čitatelia: 8681 Strany: 4 [Mototuristika - Amerika - Výlet]

FLORIDA 28.2.-11.3.2004
Môj prvý väčší výlet na motorke - FLORIDA. Začalo sa to na Daytona Beach kde to po 12 dňoch a 2000 míľach nakoniec aj skončilo.
05.04.2004 - Brano Čitatelia: 25519 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda Shadow 750
Na Jawe som jazdil kým som bol na škole, potom som si konečne kúpil štvortakta ... Shadow 750.
02.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16690 Strany: 2 [Technika - Design]

Digitálny návrh motocykla
Táto štúdia digitálneho návrhu motocykla vznikla pre súťaž modelov, ktorá sa konala vrámci konferencie Focus v susednom Maďarsku. Je to každoročné podujatie na ktorom sa stretávajú CAD/CAM vývojári pracujúci s nástrojom Pro/Engineer.
31.03.2004 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 13588 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj zázrak, alebo kde zaspali konštruktéri z Jawy
Už ako malý chlapec som chcel mať moto. Asi v 15-tich mal u mňa kamarát svoju Jawu 350, takže som mal možnosť najazdiť zopár kilometrov. Potom som si urobil vodičský preukaz a odvtedy som nejazdil.
30.03.2004 - Feci Čitatelia: 7810 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kúsok leta uprostred zimy
Už nie som najmladšia. Zatiaľ som chodila iba s jedným. Vedel sa o mňa dokonale postarať. Bývanie mi neplatil bohvieaké, ale keď sme si spolu niekam vyšli, vždy kupoval len tie najkvalitnejšie nápoje, ktoré mi častokrát závideli aj rovesníčky „väčšieho kalibru“. Tušila som však, že to raz musí prísť, že už ho nedokážem plne uspokojiť.
Predchádzajúce | 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!