Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2176 až 2190 z cekového počtu: 4034.
17.06.2013 - eNeM Čitatelia: 17629 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš
V Suzuki sa tak trochu zahrali na Dr. Frankesteina a celkom im to vyšlo. Reinkárnacia starého Introša 1500 v novom šate a štýle bagger je pomerne zaujímavým počinom.
12.06.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15198 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene
Počas testovačky Duke 390 v Salzburgu sme dostali možnosť nahliadnuť aj na miesta kde sa legendárne stroje "Ready to Race" rodia - konkrétne do útrob troch tovární v Mattighofene. Prinášame vám okrem verím že pútavého čítania aj bohatú fotogalériu a video.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3342 [Novinky - Pozvánka]

Release the Kraken , aneb Kraken je späť
Často sme stretávali ľudí, ktorý poctivo nosili odznaky z našich akcií...
Takto nejako to začalo. Hoci pôvodná dohoda bola urobiť 10 letných zrazov a potom už len okukovať iné, rozum a srdce po 2 ročnej pauze si povedali, že sa treba zase pobaviť.
11.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16786 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09
Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 27632 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD
Mám cestovné enduro a nechcem sa túlať len po asfalte. Základom v tomto prípade sú dobré pneumatiky. Keďže sa bavíme o cestovných endurách zameriame sa na pneumatiky, ktoré môžu jazdiť po ceste, ale zároveň sú čo najviac OFF-ROAD. Po akých pneumatikách sa teda môžem poobzerať?
06.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14559 [Novinky - PR článok]

Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon
Ak sa domnievate, že motocyklové vyhrievanie s nadchádzajúcimi teplotami nad 20 ° C postráda zmysel, nezabudnite, že aj v tomto období môže počas noci, nad ránom, alebo za súmraku teplota poklesnúť aj pod 10 ° C. A to už je dôvod zapnúť vyhrievanie, ak si chcete jazdu naozaj vychutnať.
05.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5512 [Bleskovky - Novinky]

A máme tu nadupanú MV Agustu F3 800
MV Agusta predstavila svoj nový model superšportu F3 800. Ide doslova o silnejšiu sestru trojvalcovej MV Agusta F3 675.
05.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10064 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na deviatu jazdu za zosnulých motorkárov
V sobotu 15. 6. 2013 prebehne už deviaty ročník jazdy za zosnulých motorkárov - príď aj ty vzdať hold tým motorkárom, ktorí nás museli opustiť.
04.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10480 [Novinky - Reportáž]

Dainese D-air - Revolúcia v bezpečnosti - moto airbag
Jednu májovú sobotu sme získali zaujímavú príležitosť zúčastniť sa prezentácie talianskej firmy Dainese, zaoberajúcej sa výrobou a vývojom ochranného oblečenia hlavne pre motocyklových jazdcov. Že išlo skutočne o revolúciu v spôsobe ochrany jazdca vám dokážeme v nasledujúcich riadkoch.
03.06.2013 - Vlcko Čitatelia: 4076 [Bleskovky - Predstavujeme]

Prestavba: Ducati Monster „Flat track“
Exot spoza veľkej mláky. Aj tak by sa dala nazvať prestavba Flat track od kalifornského dizajnéra Alexa Earlea. Zarytí dukatisti tento stroj asi budú považovať za vandalizmus, no výsledok podľa môjho názoru stojí za to.
03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16509 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 800 - Ideál z radu Brutale
Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.
03.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11386 [Novinky - PR článok]

Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR
V súčasnej dobe je vo svete batérií jasne viditeľný trend smerom k lítiovej technológii. Technológii, ktorá je viac efektívna, šetrná k životnému prostrediu a prináša vyššiu výkonnosť oproti klasickej, elektrolytovej.
30.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5795 [Bleskovky - Novinky]

Dočkáme sa naháča odvodeného od modelu BMW S1000RR
Špionážne fotografie neokapotovanej verzie BMW S1000RR ste už mohli vidieť v v tomto článku. Tento krát sa na motocyklovom webe www.motoblog.it objavila fotografia a kratučké video zachytávajúce pripravovanú novinku na testoch v premávke, dokonca so spolujazdcom.
29.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12434 [Bleskovky - PR bleskovka]

Kawasaki Z800 s doplnkami Rizoma
V predajni Kawasaki Motoshopu Žubor si môžete pozrieť tohtoročnú novinku – športový naháč Z800 so štýlovými doplnkami talianskeho výrobcu Rizoma. Obľúbený model spolu s jedinečným príslušenstvom vytvárajú celok, s ktorým sa určite nestratíte v dave.
28.05.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 8490 [Novinky - Reportáž]

8. Haličská motorkáreň - ak si ju prepásol, môžeš ľutovať
Už sa stalo takmer železným zvykom, že náš kamarát a motorkár Jožo Pročko organizuje koncom mája tak trochu "iné" motorkárske stretnutie. Zvyčajne naň príde ľudí viac než je obyvateľov mestečka, v ktorom stretnutie prebieha.
Predchádzajúce | 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!