Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3406 až 3420 z cekového počtu: 4035.
15.04.2009 - mess Čitatelia: 4592 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 4. MotoRide E.S.C. Paintball War
Nebaví ťa práca? Nudíš sa v škole? Máš nevyriešené účty z minulého roka? Túžiš po inom adrenalíne ako na motorke?
14.04.2009 - Cacao Čitatelia: 20631 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125
Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.
12.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8401 [Bleskovky - Predstavujeme]

Pripravujeme: Honda DN 01 v redakčnom teste
Október roku pána 2005, na Tokyjskej výstave Honda predstavuje štúdiu DN-01. Málokto vtedy veril, že sa dostane do sériovej výroby.
12.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6317 [Bleskovky - Novinky]

Double na Slovensku v podaní firmy Paolo
Po roku fungovania na slovenskom trhu spoločnosť Paolo otvára nové brány pre motorkárov aj v Bratislave.
06.04.2009 - Cacao Čitatelia: 19487 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda VTR250 čoskoro v predaji aj na Slovensku
Práve nám prišla správa z Hondy o novom modeli, ktorý sa bude predávať na európskom trhu od júla tohto roku.
06.04.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9810 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Potrápili sme KTM RC8R na T’N’T Track Days
Jar si nemohla vybrať lepší čas, kedy vtrhnúť do našich končín. Vystupujem z auta na okruhu Pannonia ring, nebo bez obláčikov, teplota približne 20°C a predo mnou celý deň jazdenia s KTM-kou na okruhových dňoch T’N’T Track Days.
06.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6152 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 04/2009
Termín vydania aprílového čísla Sveta motocyklov sme načasovali tak, aby ste si ho mohli kúpiť už v našom stánku na výstave Motocykel 2009.
05.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7537 [Bleskovky - Novinky]

Firma FMoto sa presťahovala do Bratislavy
Michal Fraňo už dávnejšie avizoval sťahovanie firmy FMoto z Pezinka do Bratislavy. Stalo sa...
03.04.2009 - XXL-LM Čitatelia: 5508 [Novinky - Pozvánka]

Custom Chrome Europe - Show Mainz 2009
Ako každý rok aj tento sa konala v nemeckom Mainzi medzinárodná výstava custom motocyklov pod hlavičkou Custom Chrome Europe a AMD.
01.04.2009 - GaST Čitatelia: 5041 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ísť príkladom na dvoch kolesách - pozvánka na motorkársku omšu
Ak vieš na chvíľu zahodiť národnostnú a nábožensko-kritickú ateistickú nevraživosť, čítaj ďalej.
30.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11577 [Novinky - Oznam]

Kvalitná motonavigácia Garmin Zumo so zľavou 219 Eur iba pre členov Motoride Klubu!
Navigator.sk v spolupráci so serverom motoride.sk pripravil akciu pre členov Motoride Klubu, kde si môžete zakúpiť limitovaný počet zariadení Garmin Zumo 550 a ušetriť tak celkovo až 219 Eur!
27.03.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 8812 [Bleskovky - Novinky]

YAMAHA R1 na Slovensku odhalená
Ako sme mali možnosť zachytiť, Yamaha nám chýbala na výstavisku v Prahe a tak isto minulý týždeň v bratislavskej Inchebe. Oficiálne vyjadrenie sľubovalo náhradu v podobe špeciálnych akcií. Všetko sa to začalo včera 26. marca o 17:30...
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16590 [Novinky - Bike roka]

Víťazi ankety Bike roka 2009
Oficiálne vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien zástupcom značiek v ankete Bike roka 2009 prebehlo na výstave, ale je na čase, aby ste to videli všetci čierne na bielom aj s obrazom.
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6159 [Bleskovky - Novinky]

Motocykel roka 2009
Už deviatykrát sa Bratislava stala mestom motocyklov vďaka výstave Motocykel 2009. Súčasťou výstavy je aj vyhlasovanie odbornej novinárskej ankety Motocykel roka.
23.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3519 [Bleskovky - Novinky]

R1 dni. Buďte (s) jedničkou!
Prídi sa pozrieť na novú Yamahu R1 do jednej zo štyroch predajní na Slovensku, v ktorých bude šampiónka predstavená.
Predchádzajúce | 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!