Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3541 až 3555 z cekového počtu: 4035.
26.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25420 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!
2,5 hodiny, 6 jázd, 5 strojov, 2x motokros, 2x enduro, 1x ATV, 2x dvojtakt, 2x štvortakt. Všetky oranžové a "Ready to Race" tak to je iná pecka na pondelkové popoludnie.
24.07.2008 - Beal Čitatelia: 32883 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha T-max 500 - maximálna pohodička
Yamaha-ha-ha-ha. Všimol som si na jednej reklame. Pousmial som sa. Dobrá slovná hračka. Yamaha mala vždy najlepšie reklamy. Otrepané pekelné plamene ma už nebavia. To som ešte netušil, že to „ha – ha – ha“ je vlastne zhrnutie testu T-maxa.
21.07.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28189 [Testy a predstavenia - Test]

Test Supermoto juniora Yamaha WR 250 X
Motárdy sú dnes v kurze. Ponúkajú tony zábavy pri jazde mestom, zakrútených okreskách a ak ich zoberiete na motokárový okruh, budete tam lietať ako úplny pako stále dokola a pýtať sa sami seba prečo ste to neobjavili preboha skôr. Nová WR 250 X je presne taká.
15.07.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10602 [Testy a predstavenia - Test]

Ako sa jazdí na KTM na železnom obrovi v Erzbergu?
Erzberg Rodeo – akcia, ktorá rok čo rok viac a viac rezonuje v ušiach fanúšikov endura. Extrém, ktorý je možné vidieť v železom lome v Rakúsku, však láka široké masy divákov.
14.07.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27561 [Testy a predstavenia - Test]

Test Adamoto Flatus 125
Dizajnovo veľmi svieži a moderne vyzerajúci skúter sa vyrába v dvoch variantoch. Ako Flatus 125 a Flatus 150. Na prvý pohľad je jasné, že rozdiel bude v objeme motora. Nám sa pod ruku dostal ten „menší“.
10.07.2008 - cmcindians Čitatelia: 7492 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Tanec Slnka 2008
Prečo by ste tu nemali chýbať? Blíži sa koniec mesiaca usychajúcej trávy. Posledný víkend v tomto mesiaci už piaty rok patrí Indiánom a ich Tancu Slnka.
09.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6522 [Novinky - Čo nového v tlači]

Enduro aktuál motoride 7/2008
V týchto dňoch je už v predaji nové, 7. číslo slovensko-českého časopisu pre všetkých priaznivcov motocyklového športu.
08.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15993 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Pekelná noc v Bikercentre - NIGHT HELL 12.7.2008
Pekelná noc, so skvelým programom, akciami zľavami a naviac plná zábavy vypukne v Trnavskom Bikerscentre už v sobotu 12.7.2008 o polnoci.
04.07.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3508 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 7/8 2008
Čítanie na prázdniny, tak sme to chceli tentokrát brať… A to vrátane niekoľkých esteticky jemných upútaviek na ozaj ľahké dámske oblečenie – veď ako inak pri takýchto vonkajších teplotách :))
04.07.2008 - igel Čitatelia: 8274 [Novinky - Pozvánka]

Protest proti zvyšovaniu cien paliva
Keďže sa nám ceny paliva dostávajú do nebetyčných výšin, myslím si, že je čas ukázať, že nám to nie je jedno.
Ideme na to už zajtra 16. 7. 2008 o 17.00 na parkovisku pri Tesco v Petržalke!!!
04.07.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 20519 [Testy a predstavenia - Test]

Test KTM 950 R Supermoto
Musím sa vám s niečím veľmi dôležitým priznať. Spolu s agressorom som bol predposledný májový týždeň úplne zdrogovaný. Diagnóza jasná. Trvalé poškodenie mozgu a návrat späť do bežného života nemožný.
30.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3584 [Novinky - Čo nového v tlači]

RoadRide 3/2008
Nové letní vydání RoadRide Vám přináší: Snake Dream – zbrusu novou andělskou motorku jsme fotili na letišti, Element – netradiční stavba od byBoba, Loud Gray Fellow – inspirace 100 let starým harleyem v podání BikersBaru, chopper kolo – vyzkoušeli jsme šlápnout do pedálů... A další čtení na stránkách nového čísla.
27.06.2008 - roentgen Čitatelia: 6942 [Novinky - Pozvánka]

13. motodarovačka krvi
Je tu čas na ďaľšiu darovačku krvi. Ako sme avizovali pred nedávnom vo fóre, termín sme trošku posunuli. Začínajú prázdniny a vtedy je darcov krvi pravidelne oveľa menej.
25.06.2008 - Beal Čitatelia: 44893 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Honda CBF 600 - jedna trochu zahalená, druhá naostro nahá
Tak dobre. Trošku sa zveziem, len tak na skúšku. Aj tak sa mi vôbec nepáči. Vraciam ju až na druhý deň s úsmevom a takmer tisíckou kilákov v kolesách.
24.06.2008 - Brambo Čitatelia: 9566 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
Tradičná akcia, tradičné miesto, slnečné počasie, nový povrch na Brnenskom motodrome a vyleštené stroje Honda pripravené na vyskúšanie.
Predchádzajúce | 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!