Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3961 až 3975 z cekového počtu: 4041.
20.12.2004 - Vadim Čitatelia: 11761 [Novinky]
Slovenská motocyklová federácia a mototuristika
Každý z nás vlastní motocykel. Možno niekoľko motocyklov. Motorkármi sme sa stali z viacerých pohnútok. Niektorí máme motorku ako športové náradie, niektorí ju používame ako babolapač, ale drvivá väčšina z nás si zadovážila motocykel, ako prostriedok na krásny spôsob turistiky. Niektorí sa združujeme v športových kluboch, niektorí v motokluboch, drvivá väčšina z nás nie je organizovaná. Je to logické, veď motorka je výrazom slobody a nezávislosti.
20.12.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 11047 [Novinky]
Slovenská motocyklová federácia – čo to je?
Meno tejto organizácie bežnému motorkárovi asi veľa nehovorí. Aspoň dovtedy, kým sa nerozhodne profesionálne závodiť a je jedno, či na ceste, blate alebo plochej dráhe. Vtedy totiž začnú do neho pýtať peniaze...
15.12.2004 - papaya Čitatelia: 15748 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Dostalo sa mi do rúk - Dokonalá jízda na motocyklu
Asi to poznáte prichádzajú Vianoce a vynára sa nám otázka čo darovať najbližším pod stromček.
13.12.2004 - Gastan Čitatelia: 10528 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Superbike na cesty - Kagayama express
Táto „ Zuzka „ je oficiálnou replikou strojov, ktoré v teame Rizla Crescent Suzuki jazdia BSB šampionát, teda anglické superbiky. Tento express vás dokáže na ceste dostať bližšie k pocitom pretekára. Čo má však spoločné s naozajstným pretekaním, je asi jeho cena, takže potrebujete naozaj štedrého mecenáša alebo láskavú manželku.
19.11.2004 - roentgen Čitatelia: 19647 Strany: 2 [Novinky - Pozvánka]

Darujme krv!
Sú situácie, keď sa musíme spoľahnúť jeden na druhého. Tento rok bol nešťastný, stratili sme veľa kamarátov. A tí, ktorí, ktorí mali viac šťastia a utrpeli „len“ zranenia rôzneho druhu a potrebovali transfúzie krvi sa museli spoľahnúť na to, že niekto tú krv daroval. Ale vtedy asi na to nepomysleli...
05.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16706 Strany: 5 [Novinky - Súťaž]
Vyhodnotenie 2. kola fotosúťaže motoride.sk
Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.
Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.
29.10.2004 - Vadim Čitatelia: 9017 [Novinky]
QUO VADIS, MOTORIDE?
Po tri a pol ročnej existencii MOTORIDE položil jeden z členov MOTORIDE KLUBU Gaizka otázku, na ktorú som sa pokúsil nájsť odpoveď.
26.10.2004 - majkro Čitatelia: 15182 [Novinky - PR článok]

Touranbike s.r.o.
Zdravíme všetkých motocyklových fanúšikov!!!
Dovoľte nám, aby sme sa Vám predstavili na stránkach najlepšieho motocyklového portálu na Slovensku, www.motoride.sk.
11.10.2004 - slave Čitatelia: 26067 [Testy a predstavenia - Test]

Pre tých čo sa rozhodujú o kúpe číňana...
Takže zoznámte sa s týmto "čudom"
Hold musím tu napísať pár teplých slov pretože mi to nedá. Bol som majiteľom jedneho tohoto vozítka a musím Vás trocha vystríhať ... znelo to vsetko úžasne a ja som hneď zofort potreboval transport tak som to kúpil. Obstarávacia cena 36000,- skk. Za necelé dva mesiace som najazdil skoro 3 000 km kým som ho nepredal :) takže tu sú moje "prvotné" postrehy.
03.08.2004 - TTom Čitatelia: 25927 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)
Nárast zdvihových objemov je všadeprítomný ako vplyv nadnárodných spoločností. Nafúknuté skútrové päťdesiatky tváriace sa megabrutálne poväčšine len tak prudko vyzerajú. Iná reč sú už vyššie kubatúry.
27.07.2004 - TTom Čitatelia: 49542 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA CBF 500 (PC39)
Už som tu predstavil dvojvalce na rôzne spôsoby. Dnešné menu: radový
22.07.2004 - jjaro Čitatelia: 21332 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VFR 800 r.v. 2004
Do 7000 otáčok kultivovaný cesťák, nad 7000 otáčok rozbesnená divá sviňa.
13.07.2004 - r.gs Čitatelia: 13867 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Přetopený Hikari expres - Honda STX 1300
Obří třináctistovka se srdnatě položila do dlouhé a táhlé zatáčky kdesi v okolí Dukovan. Bohužel nebyla tak táhlá, jak to na první pohled vypadalo a zvolený rádius se při rychlosti 180 km/h ukázal přeci jen trochu optimistický. Stačí ale jen pozměnit tlak na řídítkách a mašina poslušně utahuje oblouk, bohužel ovšem také pokládá vnitřní stupačku na asfalt. Hlasitý drnčivý zvuk, zpocené ruce spolujezdkyně a můj tep kdesi kolem 120-ti jsou ale jediné nepříjemné projevy poměrně brutálního průjezdu. STX 1300 je výborný stroj a jen tak něco ho z míry nevyvede.
12.07.2004 - TTom Čitatelia: 17183 [Novinky - Súťaž]

FOTOSÚŤAŽ – DRUHÉ KOLO
Ideme na druhé kolo...
Pre tých, ktorí počas sezóny nebudú archivovať len pivné zábery, tu máme druhú časť fotosúťaže. Každý má možnosť teraz cvakať „cielene“; preto témy budú trochu náročnejšie. Súčasne takto chceme trochu zvýšiť kvalitu zaslaných fotografií. Porozmýšľajte kde ste na jeseň odložili foťák a motorku. Ak tieto dve veci nájdete, stačí už len trochu fantázie...
Predchádzajúce | 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!