Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1201 až 1215 z cekového počtu: 1697.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4443 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu 27.06.2011
Posledný júnový pondelok pokračoval na Slovakia Ringu obľúbený seriál pretekov pre širokú verejnosť Moto Cup. Opäť prebehol v hojnom zastúpení prihlásených účastníkov.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3435 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 7/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
30.06.2011 - Beal Čitatelia: 6242 [Novinky - Oznam]

MOTOproject LIVE - o motorkároch bez motoriek
Po spúste videí zo športu, niekoľkých testoch a predstaveniach sme sa rozhodli, vyskúšať nafilmovať našu prvú reláciu LIVE. Teda s prítomnosťou divákov. Aby toto stretnutie dalo niečo aj im, cestovali sme do Žiliny na základňu Leteckej záchrannej služby, oprášiť vedomosti a prípadne naučiť sa aj niečo úplne nové.
29.06.2011 - martina21fly Čitatelia: 11812 [Novinky - In Memoriam]

In Memorian Jarkovi Kvasnicovi
Toto by som chcela venovať môjmu zosnulému bratovi Jarkovi Kvasnicovi.
07.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5518 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Veľkú cenu Slovenskej republiky 2011 na Slovakiaringu
17. – 19. 6. 2011 sa na okruhu Slovakia Ring uskutočnia najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov konajúce sa na území Slovenska. Slovakia Ring je prvýkrát ich organizátorom.
01.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5260 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 6/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
23.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5383 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave
Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po štvrtý krát koná na Slovensku, bude tento rok plná zmien a prekvapení. Redakcia motoride.sk vám navyše prináša súťaž o 10 vstupeniek na túto akciu.
23.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11705 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na siedmy ročník jazdy za zosnulých motorkárov
V sobotu 11. 6. sa uskutoční tradičná jazda za zosnulých motorkárov. Poďte s nami vzdať úctu tým, ktorí od nás odišli.
18.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17179 [Novinky - Oznam]

Predstavujeme Garmin Montana™ - totálny univerzál na vode, ceste, v teréne a aj na motorke!
Firma Garmin ako svetový líder v GPS navigácii nás pred týždňom pozvala do Álp, aby sme si vyskúšali ich nové produkty. Práve dnes vypršalo informačné embargo na novinku Garmin Montana™ - univerzálne zariadenie na outdoor, cesty, more a ATV a motocykle.
17.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5068 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Suzuki Slovakia tour 2011
SUZUKI Slovensko pozýva všetkých majiteľov motocyklov tejto značky na prvý ročník víkendového stretnutia, ktoré sa uskutoční v termíne 17. až 19. júna 2011.
12.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6628 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event + súťaž Travel Trophy 2011
Travel Event 2011 sa blíži. O necelé tri týždne v Haligovciach pri Červenom Kláštore sa stretnú nadšenci turistiky a cestovania na dvoch kolesách už po štvrtý krát.
07.05.2011 - Babettron Čitatelia: 10707 [Novinky - Oznam]

Petícia na záchranu našej svetoznámej Babetty
Vážená motoristická spoločnosť, zvlášť milovníci motocyklov menších kubatúr, takzvaných mopedov. Majitelia všetkých typov, najmä Babetty a Koráda, samozrejme aj všetci priaznivci týchto výnimočných mopedov.
06.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3121 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Druhý Oldřichovský Mastodont Maraton
Po loňském úspěšném prvním ročníku tu máme druhý maratónek pro velká cestovní endura od 600 ccm, který jak doufáme, bude ještě zajímavější než první, tak trochu zkušební ročník.
04.05.2011 - DaliXT Čitatelia: 7450 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam - Bendzo
Priatelia, už je to mesiac, čo nás 27.3.2011 skoro ráno opustil manžel, otec a motorkár Benedikt Navrátil - Bendzo.
04.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4117 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 5/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
Predchádzajúce | 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!