Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31347
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18376)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12971)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1666 až 1680 z cekového počtu: 3158.

11.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 12386 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Aprilia Tuono - repas zadného tlmiča alebo starostlivosť o zlaté nožičky

Tento článok, primárne o repase zadného tlmiča, je určený najmä mne podobným “úchylákom” a puntičkárom, ktorí chcú pre svoju mašinu len to naj a nečakajú so servisom až keď sa niečo “pojebabre”. Takisto by bolo fajn vniesť trocha svetla do problematiky servisu zadného tlmiča, ktorý je zložitejší ako repas predku a nemal by sa podceniť a servisovať bez príslušných skúseností a vybavenia.

 

11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 27703 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD

Mám cestovné enduro a nechcem sa túlať len po asfalte. Základom v tomto prípade sú dobré pneumatiky. Keďže sa bavíme o cestovných endurách zameriame sa na pneumatiky, ktoré môžu jazdiť po ceste, ale zároveň sú čo najviac OFF-ROAD. Po akých pneumatikách sa teda môžem poobzerať?

 

07.06.2013 - gilbert Čitatelia: 6175 [História]

-

K moru na jednohrboch

V ostatnom cestopise som spomínal zaujímavý počin českobudejovických veteránistov na Pionieroch 550, čiže na jednohrboch. Títo traja cestovatelia ( Petr, Miloň a Honza ) sa rozhodli povoziť sa po alpských horských cestách v lete roku 2003. Rok na to, teda koncom leta 2004 si vytýčili nový cieľ pri "skúške dlhodobej stability jednohrbov" a to prímorské mesto Terst.

 

06.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14591 [Novinky - PR článok]

-

Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon

Ak sa domnievate, že motocyklové vyhrievanie s nadchádzajúcimi teplotami nad 20 ° C postráda zmysel, nezabudnite, že aj v tomto období môže počas noci, nad ránom, alebo za súmraku teplota poklesnúť aj pod 10 ° C. A to už je dôvod zapnúť vyhrievanie, ak si chcete jazdu naozaj vychutnať.

 

05.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10097 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na deviatu jazdu za zosnulých motorkárov

V sobotu 15. 6. 2013 prebehne už deviaty ročník jazdy za zosnulých motorkárov - príď aj ty vzdať hold tým motorkárom, ktorí nás museli opustiť.

 

04.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 27499 [Technika - Dobré Rady]

-

Čo jej obuť - Cestovné Enduro ON-ROAD

V dnešnej dobe sú veľmi obľúbené motorky patriace do kategórie cestovných endúr. Nie každý však má chuť ťahať sa so svojou ťažkou motorkou po všakovakých terénoch, ale radšej si užije jej pohodlie na dlhých cestách po spevnených asfaltkách.

 

04.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10508 [Novinky - Reportáž]

-

Dainese D-air - Revolúcia v bezpečnosti - moto airbag

Jednu májovú sobotu sme získali zaujímavú príležitosť zúčastniť sa prezentácie talianskej firmy Dainese, zaoberajúcej sa výrobou a vývojom ochranného oblečenia hlavne pre motocyklových jazdcov. Že išlo skutočne o revolúciu v spôsobe ochrany jazdca vám dokážeme v nasledujúcich riadkoch.

 

03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16572 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV Agusta Brutale 800 - Ideál z radu Brutale

Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.

 

03.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11410 [Novinky - PR článok]

-

Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

V súčasnej dobe je vo svete batérií jasne viditeľný trend smerom k lítiovej technológii. Technológii, ktorá je viac efektívna, šetrná k životnému prostrediu a prináša vyššiu výkonnosť oproti klasickej, elektrolytovej.

 

28.05.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 8507 [Novinky - Reportáž]

-

8. Haličská motorkáreň - ak si ju prepásol, môžeš ľutovať

Už sa stalo takmer železným zvykom, že náš kamarát a motorkár Jožo Pročko organizuje koncom mája tak trochu "iné" motorkárske stretnutie. Zvyčajne naň príde ľudí viac než je obyvateľov mestečka, v ktorom stretnutie prebieha.

 

28.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19560 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Čo jej obuť - Športovo turistické pneumatiky

Segment športovo turistických pneumatík kladie výrobcom pneumatík ťažké podmienky na spojenie vysokých nárokov spotrebiteľov, ako sú na jednej strane dobrá priľnavosť na suchu aj na vode, no na druhej strane čo najdlhšiu životnosť.

 

25.05.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5465 [Testy a predstavenia - Test]

-

Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning

Konečne môžem napísať, že som po mojom páde a nechcenom testovaní skalickej nemocnice absolvoval plnohodnotný tréning. Prebiehal všelijako, v bolestiach a v sebazaprení, ale predsa, „vo-vo vo tom to je“

 

24.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7933 [Novinky - PR článok]

-

Triumph Tiger Explorer/XC - Cestovateľská šelma z ostrovov s príslušenstvom Touratech

Britský výrobca Triumph sa rozhodol poriadne premútiť vody v konkurencii veľkých Adventure motocyklov. Model Tiger Explorer je síce už v sérii hoden svojho mena (objaviteľ), avšak s príslušenstvom Touratech si jeho majitelia môžu byť istý, že im už nič nebude stáť v ceste za dobrodružstvom.

 

23.05.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 38064 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ

Etalón a bestseller segmentu cestovných endúr vstupuje do sezóny 2013 s revolučnými zmenami. Odzvonilo vzduchom a olejom chladenému boxeru, je tu nový motor a sním úplné nový stroj. Aký je?

 

21.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16309 [Technika - Dobré Rady]

-

Čo jej obuť - Športové pneumatiky

Kto si rád naplno užíva výkon svojho motocykla, najradšej jazdí s "kolienkom" na zemi a návštevy okruhu pre neho nie sú žiadne tabu, ten isto siahne po niektorej z týchto pneumatík.

 

| 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 |

HD-side-06-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »