Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 796 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2602
Áno, to sú terény kam patrí: 59% (1527)
Nie, južná amerika je super: 41% (1075)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Kľačany

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 23.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4105 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Keď som tu bol pozrieť autom len tak v „civile“, zdalo sa mi, že je tá dráha taká, slušne povedané, slabá, nezáživná a vlastne dosť o ničom. Nakoniec mi to nedalo a za krátky čas som tu dorazil aj s motorkou. Môj prvotný pohľad na dráhu mením a ani trochu nebanujem, že som sem prišiel jazdiť.

V sobotu pred obedom sa dohadujem s Mišom RHplusB, volám správcovi a majiteľovi dráhy, či sa dá trénovať a o pol tretej už vykladám moto na dráhe. Je síce ujazdená, miestami až nagumovaná a všade inde prašná, no aj tak sa teším, ani neviem prečo a už druhé kolo ma baví. A čím dlhšie krúžim, tým je to lepšie.

Opis dráhy

Na trať vyrážam rovno cez zákrutu a už aj gazujem na prvý vykopávak. Lavica s nájazdom, ktorý vás vystrelí vysoko, ale na moje prekvapenie vôbec nie nebezpečne. Dopadnete krásne na doskok, bez nejakej veľkej snahy robiť niečo vo vzduchu s motorkou. Po dopade trochu plynu a hneď brzdy do ľavej otočky. Je bez toboganu, ale má na vonkajšku drážku, do ktorej sa dá aj na tomto klzkom povrchu oprieť. Na výjazde sa pomaly treba tlačiť na ľavú stranu a pripraviť si motorku do pravej stoosemdesiatky. Dá sa ísť buď vnútornou drážkou, alebo sa dá oprieť do vonkajšieho toboganu. Nasledujú dve nízke, relatívne krátke lavičky. Prvá sa dá krásne skočiť aj malou rýchlosťou, no druhá má ako keby dva odrazy, respektíve odraz má v strede ešte hrb, ktorý trochu špecifikuje odraz, keď chcete skočiť pekne na dopad.

Potom je mierna ľavá do výjazdu. Kľudne treba podržať plnú paľbu, ale na vrchole horizontu sa trať láme doprava a nasleduje ďalšia lavica. Tu treba malú moto buď zasadnúť, alebo mať už prejazd zákruty dobre naplynovaný. Inak ju neskočíte na dopad. Po dopade znova na kratúčko plyn, o kvalt dole, trať sa stočí znova doprava a pokračuje po malom odskoku do prvého zjazdu. Dole sa dráha točí tiahlou, na konci utiahnutou zákrutou, kratučká rovinka a prehodenie doľava. Výjazd hore kopcom, tesne pred ľavou stoosemdesiatkou je malý odskok. Tento prvok sa mi veľmi páčil. Núti vás totiž držať čo najdlhšie plyn a po dopade nemáte príliš času na brzdenie. Respektíve, keď to nechcete flákať, tak tu si to užijete na plné brzdy.

Znova zjazd s pravou otočkou do kopca. Na konci zákruty je malý tobogán, dá sa doňho dobre oprieť, ale nemusí to byť rýchlejšia voľba. Zvlášť, keď na vršku sa trať znova stočí o 180 smerom dole. Teraz sa valí dolu a na konci treba znova voliť správnu stopu do pravej točky, aby ste na nasledujúcu lavicu mali dostatočnú rýchlosť. Teraz bola trať pred lavicou dosť rozbombardovaná a bolo poznať, že malá moto má trochu problém skočiť až na dopad. Vlastne po pravde povedané, motorka by ten problém nemala, ak by na nej sedel trochu lepší jazdec ako ja. Ale aj keď som zasadol do nájazdu, nedokázal som ju skočiť ideálne. Kratučká rovinka a už tu je pravá otočka kde som prichádzal na trať.

Video: MX trať Kľačany

Názor druhého krosáka:

RHplusB:

Výborná trať na kopci. V tomto počasí čistý betón, takže to bolo vlastne supermoto. V zákrutách šmýkal predok aj zadok, pripadalo mi to úžasne zábavné. Zjazdy z kopcov sú dosť rýchle a málinko na srdce, lebo dobrzďovačky sú na prachu a ešte k tomu aj spestrené dosť veľkými výmoľmi. Bolo treba hľadať stopy, kde sa dá brzdiť. Zo začiatku mi to liezlo na nervy, keďže som kvôli tomu príliš skoro uberal, ale postupne som obkukával pokiaľ až drží plyn mikulec. Skoky sú tiež dobré aj pre začiatočníka. Lavica trochu vystreľuje do výšky, prvýkrát ma to zaskočilo, ale potom je to paráda. Najviac sa mi páčil zoskok z kopca, kde sa padá do hĺbky. Vyzeralo to byť ťažko zjazdné, lebo je to dosť rozbité, ale stačilo len podržať plyn a už som letel... strašne jednoduché a strašne sa mi to páčilo.

Mám radosť, že ma Milan Mikulík - mikulec dokopal k tomutu výjazdu, lebo odkedy mi motorka zlomila chrbticu, tak mám z motorkovania viac strach ako potešenie, ale po takmer 2 rokoch už znova jazdím a napriek mojím očakávaniam ma to zas baví.

Nie je to trať bohatá na dlhé lavice, ťažké dvojáky alebo rýchle rovinky s bubnami čo vyčerpávajú. Ale to čo tu je postavené, je podľa mňa dostačujúce. Dalo by sa aj tu dorobiť niečo "na hrane", ale popravde na čo? Je to skôr dráha na dobrý tréning nie len pre začiatočníkov. Ja osobne sem určite ešte zavítam. Minimálne zas na celé odpoludnie.

Projekt Z cesty do terénu podporili: Motocorse.sk a acerbis.sk www.kawasaki.sk www.acerbis.sk

Pridané: 23.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria