Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1666 až 1680 z cekového počtu: 3165.
19.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10928 [Novinky - Predstavujeme]

Motokrosové novinky od troch ladičiek - Yamaha YZ250F a YZ450F 2014
Vylepšení sa dočkali obe mašiny a je ich veru riadne. V podstate možno hovoriť o úplnej inovácii oboch modelov. Yamaha sa nevybrala smerom kedy sa každý rok zásadnejších zmien dočká buď 250-tka alebo 450-tka, ale poriadne vylepšila obe stroje.
18.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 17303 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť – Chopper/Cruiser pneumatiky
V tejto časti článkov "Čo jej obuť" si predstavíme zopár hlavných predstaviteľov papučiek pre imidžové stroje chopper/cruiser. Nároky na túto kategóriu pneu sú hlavne pevná konštrukcia a s tým spojená schopnosť tlmenia, keďže váhou 1/4 tony ich nosnosť len začína.
18.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5388 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki prichádza s novou KX250F 2014
Kawasaki predstavila inovovaný motokrosový špeciál KX250F modelovej rady 2014. Čo nového okrem zmeny dizajnu pre milovníkov MX tratí Kawasaki prináša?
17.06.2013 - eNeM Čitatelia: 18051 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš
V Suzuki sa tak trochu zahrali na Dr. Frankesteina a celkom im to vyšlo. Reinkárnacia starého Introša 1500 v novom šate a štýle bagger je pomerne zaujímavým počinom.
12.06.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15873 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene
Počas testovačky Duke 390 v Salzburgu sme dostali možnosť nahliadnuť aj na miesta kde sa legendárne stroje "Ready to Race" rodia - konkrétne do útrob troch tovární v Mattighofene. Prinášame vám okrem verím že pútavého čítania aj bohatú fotogalériu a video.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3392 [Novinky - Pozvánka]

Release the Kraken , aneb Kraken je späť
Často sme stretávali ľudí, ktorý poctivo nosili odznaky z našich akcií...
Takto nejako to začalo. Hoci pôvodná dohoda bola urobiť 10 letných zrazov a potom už len okukovať iné, rozum a srdce po 2 ročnej pauze si povedali, že sa treba zase pobaviť.
11.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17109 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09
Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.
11.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 12641 [Technika - Úpravy motocyklov]

Aprilia Tuono - repas zadného tlmiča alebo starostlivosť o zlaté nožičky
Tento článok, primárne o repase zadného tlmiča, je určený najmä mne podobným “úchylákom” a puntičkárom, ktorí chcú pre svoju mašinu len to naj a nečakajú so servisom až keď sa niečo “pojebabre”. Takisto by bolo fajn vniesť trocha svetla do problematiky servisu zadného tlmiča, ktorý je zložitejší ako repas predku a nemal by sa podceniť a servisovať bez príslušných skúseností a vybavenia.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 28038 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD
Mám cestovné enduro a nechcem sa túlať len po asfalte. Základom v tomto prípade sú dobré pneumatiky. Keďže sa bavíme o cestovných endurách zameriame sa na pneumatiky, ktoré môžu jazdiť po ceste, ale zároveň sú čo najviac OFF-ROAD. Po akých pneumatikách sa teda môžem poobzerať?
07.06.2013 - gilbert Čitatelia: 6273 [História]

K moru na jednohrboch
V ostatnom cestopise som spomínal zaujímavý počin českobudejovických veteránistov na Pionieroch 550, čiže na jednohrboch. Títo traja cestovatelia ( Petr, Miloň a Honza ) sa rozhodli povoziť sa po alpských horských cestách v lete roku 2003. Rok na to, teda koncom leta 2004 si vytýčili nový cieľ pri "skúške dlhodobej stability jednohrbov" a to prímorské mesto Terst.
06.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14707 [Novinky - PR článok]

Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon
Ak sa domnievate, že motocyklové vyhrievanie s nadchádzajúcimi teplotami nad 20 ° C postráda zmysel, nezabudnite, že aj v tomto období môže počas noci, nad ránom, alebo za súmraku teplota poklesnúť aj pod 10 ° C. A to už je dôvod zapnúť vyhrievanie, ak si chcete jazdu naozaj vychutnať.
05.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10205 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na deviatu jazdu za zosnulých motorkárov
V sobotu 15. 6. 2013 prebehne už deviaty ročník jazdy za zosnulých motorkárov - príď aj ty vzdať hold tým motorkárom, ktorí nás museli opustiť.
04.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 27658 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť - Cestovné Enduro ON-ROAD
V dnešnej dobe sú veľmi obľúbené motorky patriace do kategórie cestovných endúr. Nie každý však má chuť ťahať sa so svojou ťažkou motorkou po všakovakých terénoch, ale radšej si užije jej pohodlie na dlhých cestách po spevnených asfaltkách.
04.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10671 [Novinky - Reportáž]

Dainese D-air - Revolúcia v bezpečnosti - moto airbag
Jednu májovú sobotu sme získali zaujímavú príležitosť zúčastniť sa prezentácie talianskej firmy Dainese, zaoberajúcej sa výrobou a vývojom ochranného oblečenia hlavne pre motocyklových jazdcov. Že išlo skutočne o revolúciu v spôsobe ochrany jazdca vám dokážeme v nasledujúcich riadkoch.
03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16802 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 800 - Ideál z radu Brutale
Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.
Predchádzajúce | 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!