Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1208 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31369
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18383)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12986)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2341 až 2355 z cekového počtu: 3158.

02.03.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 10949 [Novinky - Oznam]

-

Aký bol 1. Mediznárodný festival motorkárskych filmov?

Len pár týždňov dozadu bol Medzinárodný festival motorkárskych filmov iba sen a predstava s pocitom, že by bolo fajn, keby sa to podarilo zorganizovať. Ľudia snívajú radi a niektorí z nich, ktorí sú pre vec zapálení, tieto svoje sny aj pretavia do skutočnosti.

 

01.03.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 22376 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2010 na Záhorí

Na jeseň 2009 pri pive na MotoRaj Rally v Česku sme s Awiom zistili, že sa zaoberáme rovnakou myšlienkou. Usporiadať Country Cross Rally pre ťažké endurá, najlepšie na piesku. Samozrejme na Záhorí, ktoré je celé o piesku a o „kyseuom“ víne.

 

01.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5005 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov číslo 3/2010

V predaji je už nové marcové číslo časopisu Svet motocyklov, čo zaujímavé v ňom nájdete?

 

22.02.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9480 [Novinky - Bike roka]

-

Odvážnemu šťastie praje alebo ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009

Ankety o bike, firmu, test, video, foto a cestopis roka sú už v plnom prúde a určite už každý z vás postrehol, že osem štastlivcov z radov hlasujúcich získa pekné ceny. Čo ste však doteraz netušili, boli ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009.

 

22.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8750 [História]

-

Rally Dakar ročník 2007 - Jaro deviaty!

Druhý krát sa východiskovým štátom Dakaru stalo Portugalsko. Volkswagen, už od prvých európskych etáp, preukázal svoju vôľu ukončiť dominanciu Mitsubishi.

 

15.02.2010 - Varan Čitatelia: 18240 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Systém mazania reťaze PRO-OILER- Úvod a montáž

Na trhu je nejeden systém mazania reťaze a firma PRO-OILER prišla ako prvá s elektromagnetickou pumpou, ktorá ma zaistiť (ako výrobca sľubuje) najpresnejšie a najspoľahlivejšie mazanie reťaze spomedzi konkurencie. Systém máme na dlhodobý test, a tak si slová výrobcu overíme.

 

14.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5751 [História]

-

Rally Dakar ročník 2006 - Lisabon - Dakar

Po prvý krát v histórii, rally Dakar okúsila Portugalsko a jeho hlavné mesto Lisabon, hostilo jazdcov pred štartom. Európske etapy dali zažiariť miestnym jazdcom a až v Afrike sa rozpútal ten pravý „Dakar“.

 

12.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11985 [Novinky - Oznam]

-

Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009

Koľko nových motoriek sa na Slovensku predalo za minulý rok? Kedy sa najviac predáva? Aký je pomer jednotlivých kategórií? A ktorý model bol najpredávanejší? Na tieto otázky nám odpovie nasledujúci článok.

 

09.02.2010 - MartineR Čitatelia: 33117 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test vyhrievacích vložiek do topánok CALESCO

V týchto chladných dňoch sa do našich rúk dostala zaujímavá vecička - vyhrievacie vložky do topánok, či motocyklových čižiem.

 

08.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4771 [História]

-

Rally Dakar ročník 2005 - veľmi smutný pretek

Štart v Barcelone bol dobrou príležitosťou pre súťažiacich, ktorý ešte neokúsili pohostinnosť Katalánska, aby to napravili.

 

08.02.2010 - majkro Čitatelia: 4375 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg TOURATECH 2010 je už na svete!

So svojimi 1092 stranami je opäť väčší a bohatší o množstvo doplnkov a príslušenstva pre turistiku, offroad a rallye.

 

05.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8619 [Novinky - PR článok]

-

MOTO STYLE PLANET s.r.o.

V prvom rade vám spoločnosť MOTO STYLE PLANET s.r.o. praje v novom roku 2010 veľa šťastných kilometrov. Zároveň vás pozýva do svojich skromných priestorov v malebnom prostredí Spišského Podhradia.

 

05.02.2010 - Beal Čitatelia: 4286 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2010

Dejme tomu, že marcové číslo Motohouse budeme nazývať ako „jednotkové“. A to z toho dôvodu, že se hneď v piatich testoch stretnete s náradím, ktoré by malo byť najlepším zástupcom svojej kategórie.

 

01.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5654 [História]

-

Rally Dakar ročník 2004 - Tradičná trasa

26. ročník rally Dakar sa vrátil k svojej tradičnej trase. Štartovalo sa z Clermond-Ferrand a ciel bol v Dakare.

 

01.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25167 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009

A je to tu! Veľká čitateľská anketa Motoride.sk!
Aj tento rok sme pre vás pripravili výhernú čitateľskú anketu. Budete si môcť zvoliť svoj Bike roka, Motofirmu roka, Test, Video, Foto a Cestopis roka 2009.

 

| 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »