Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2371 až 2385 z cekového počtu: 3166.
12.01.2010 - Cacao Čitatelia: 29262 [Testy a predstavenia - Test]

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n
Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.
11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6907 [História]

Rally Dakar ročník 2001 - víťazom je žena
Ročník 2001 bol inšpirovaný prianím zvýrazniť hlavné hodnoty rally Dakar. Veľa zmien sa udialo vo „vzduchu“, hlavne v rozhodnutí zredukovať časť leteckej podpory (mechanikov) aby mechanici nasledovali svojich pretekárov tradične po zemi.
04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6424 [História]

Rally Dakar ročník 2000 - zo západu na východ
Dvadsiate druhé vydanie rally Dakar prinieslo veľké prekvapenie. Po prvý krát rally viedla naprieč Afrikou zo západu (Senegal) na východ (Egypt).
02.01.2010 - Beal Čitatelia: 6311 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 1-2/ 2010
V úvode roku 2010 vám všetkým prajeme, aby bol pre vás úspešný a ešte lepší ako bol ten minulý. Hneď jednou z tých dobrých správ môže byť nové číslo Motohousu,
01.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6951 [Novinky - O motoride.sk]

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2009
Štatistika návštevnosti rok 2009
31.12.2009 - superflanker Čitatelia: 11133 [Technika - Úpravy motocyklov]

Veľtrh obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009
V dňoch 5. až 7. mája sa v priestoroch brnianskeho výstaviska uskutočnil 10. ročník Veľtrhu obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009.
28.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4728 [História]

Rally Dakar ročník 1999 - Schlesser sa dočkal
Mesto Grenada, hlavné mesto Andalúzie, sa stalo tretí krát dejiskom štartu rally Dakar.
23.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 75542 [Novinky - O motoride.sk]

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2010!
Najkrajšie sviatky roka sú predo dvermi, motorky odpočívajú v garážach... Redakcia motoride.sk vám želá príjemné prežitie Vianoc a všetko dobré do roku 2010!
22.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5123 [Novinky - O motoride.sk]

LIVE: Losovanie výhercov súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne
Utorok 22. 12. 2009 13:30 - V priamom prenose vyžrebujeme výhercov súťaže o vstupenky na FMX v Košiciach. Ak to chceš vidieť tak si otvor tento článok.
21.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6246 [História]

Rally Dakar ročník 1998 - Prvý Slovák Jaro Katriňák - boj s dunami
Dakar oslavuje 20. výročie. Pretek bol odštartovaný z Versailles, prechádzal krížom cez Španielsko a končil v Dakare.
14.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4552 [História]

Rally Dakar ročník 1997 - tam a späť
Začíname od konca. Štart rally bol tohto roku v Dakare. Na programe rally bolo trasa oblúkom z Dakaru do Dakaru.
11.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4799 [Novinky - PR článok]

Novinky v ponuke Touratech Streetline 2010
V týchto dňoch prichádza spoločnosť Touratech aj na slovenský trh s novým, väčším katalógom Streetline. Pre rok 2010 je to jeho druhé vydanie a rozrástlo sa na 324 veľkoformátových strán.
08.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9987 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne
Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po tretí raz koná v košickej STEEL ARÉNE, bude tento rok plná zmien a prekvapení. Redakcia motoride.sk vám navyše prináša súťaž o 10 vstupeniek na túto akciu.
07.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6221 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 12/2009
Nové decembrové číslo Sveta motocyklov je v predaji od 27. novembra. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
07.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5236 [História]

Rally Dakar ročník 1996 - Edi poráža Stephane-a
Rovnaká trasa ako minulý rok, viac pretekárov, tretí triumf Pierra Lartiguea a štvrtý pre Ediho Orioliho. Ďalšie mená zapísané v sieni slávy rally Dakar.
Predchádzajúce | 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!