ISSN 1336-6491 | Online: 777 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32210
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18782)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13428)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2521 až 2535 z cekového počtu: 3166.

10.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6647 [Novinky - O motoride.sk]

-

Termíny Motoride akcií 2009 známe

Aj v roku 2009 pre vás redakcia Motoride.sk pripravuje tradičné akcie. Chceli sme ich spraviť aspoň 10, ale viete, prišla kríza...

 

10.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8759 [Novinky - PR článok]

-

Predstavujeme oblečenie 4SR - Navštív nás v stánku na výstave Motocykel 2009 a vyhraj!

Značka FOR STREET RACING je na slovenskom trhu ešte len rok a už si našla veľkú obľubu hlavne medzi cesťákmi. Nie je sa čomu čudovať, veď gro ponuky tvorí kožené oblečenie na superšporty a naháče.

 

03.03.2009 - Cacao Čitatelia: 5907 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov – marcové číslo – 3/2009

Zima vyťahuje svoje posledné zbrane, ale nič jej to nie je platné... Marcové číslo Sveta motocyklov kvitne v stánkoch a na čerpacích staniciach a šteboce o prichádzajúcej jari.
Po sladkom poetickom úvode poďme konečne do reality. Čo v najnovšom Svete motocyklov nájdete?

 

02.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7016 [Novinky - Oznam]

-

Prvé jarné oranžové dávky adrenalínu - KTM Test day 2009 Lorinčík

Posledný deň februára 2009 sa niesol v znamení Ready to Race. Dosť bolo zimného leňošenia. Koho neodradila štvorka nad nulou a prísľub poriadneho blata ten mal možnosť vyskúšať KTM offroady 2009.

 

27.02.2009 - Lubo66 Čitatelia: 50969 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba Babetty 210 na detský chopper

Motocykel vznikol na podnet mojej 6-ročnej dcéry, keď jedného dňa vyhlásila, že už nechce plastovú odrážačku, ale mini moto, ktoré jazdí samo. Onedlho som zohnal moped Babetta 210.

 

24.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10051 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava „Motocykel včera a dnes“ v Martine od 13.02.2009 do 24.04.2009

Dňa 13.02.2009 o 16.00 bola v Slovenskom národnom múzeu v Martine otvorená výstava „Motocykel včera a dnes“, ktorá je návštevníkom prístupná do 24.04.2009.

 

23.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23872 [Novinky - Oznam]

-

Otvorenie Yamaha Motoshopu Žubor v Banskej Bystrici

Kto počas minulého roka prechádzal cez Banskú Bystricu smerom od Donovalov určite si všimol, že sa niečo chystá. To čo tam vyrastalo je dnes už novou predajňou značky Yamaha.

 

23.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4058 [Novinky - Pozvánka]

-

KTM TNT - Okruhové dni – Slidery pre všetkých!

KTM okruhové dni teraz po prvý krát ponúkajú možnosť jedinečné skúsenosti z jazdy na pretekárskych okruhoch – a to pod dohľadom profesionálnych inštruktorov.

 

17.02.2009 - roentgen Čitatelia: 8834 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 15. Motodarovačka krvi

Srdečne Vás pozývame na ďalšiu Motodarovačku krvi! Je to také malé „výročie“, preto dúfame, že ho oslávime vo veľkom počte. :-)

 

13.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3903 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2009

Posledné zimné číslo, na ktorého konci už hádam niečo pobzučíme aj na cestách. Môžete sa tešiť na predstavenie noviniek, porovnávacie testy, testy pneu atď. Poďme sa však na to pozrieť podrobnejšie:

 

11.02.2009 - anton Čitatelia: 24499 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Yamaha Drag Star 1100 Classic

Nuda v zime alebo Drag Star 1100 a jeho prestavba.

 

09.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7801 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg Touratech 2009!

1028 stranový katalóg doplnkov na „adventure cestovanie“ od nemeckého výrobcu Touratech je už v distribúcii. Aj pre tento rok obsahuje poriadnu dávku príslušenstva hlavne pre BMW série GS, ale rady sa rozšírili aj na ďalšie cestné endurá.

 

02.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 30377 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2009 a Motofirma roka 2008

Prvý ročník čitateľskej ankety Bike roka je konečne tu. Ktorý je podľa vás ten najlepší a zaslúži si to? Vyberať môžete celkovo z ôsmich kategórií motoriek a vyhrať jednu z pekných cien.

 

30.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10863 [Novinky - PR článok]

-

Výpredaj modelov KTM 2008 v Adamote a pozvánka na testovací deň

Ľudia, ktorým v žilách koluje oranžová krv a bývajú v druhom najväčšom meste na Slovensku, určite dobre poznajú košické Adamoto, ktoré je dealerom motoriek značky KTM a Adamoto.

 

30.01.2009 - Cacao Čitatelia: 9720 [Novinky - Oznam]

-

Zásadné zmeny v novom zákone o CP už od 1. februára!

O zmenách v zákone o cestnej premávke sa hovorí už dlhší čas. Prakticky odkedy sme vstúpili do Európskej únie a ako na každú členskú krajinu aj na nás prišiel rad, aby sme porobili poriadky na našich cestách. Tento článok berte ako stručný prehľad najdôležitejších zmien, ktoré sa v zákone udiali a budú sa nás týkať v každodennom živote.

 

| 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 |

yamaha Tenere

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »