Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3061 až 3075 z cekového počtu: 3158.
21.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11641 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Návrat emzety
Výrobné linky v Sasku začali prvé motocykle vyrábať v roku 1922 ešte pod označením DKW. Debutom bola MZ RT125, ale značku MZ- Motorradwerk Zschopau začali používať až od roku 1956. Do doby zjednotenia Nemecka opustilo výrobné linky niekoľko miliónov jednostopých dvojtaktov.
20.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9075 [Novinky]

Black Prince – totálny šialenec
Dnes už legendárna samovražedná jazda 35-kilometrovým parížskym okruhom o pol ôsmej ráno. Šialený jazdec skrytý pod menom Black Prince sa neskôr pokúsil svoj vlastný výkon prekonať a zahynul!
14.04.2004 - TTom Čitatelia: 29769 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)
Koniec sveta nastal vtedy, keď človek vymyslel hodinky. Aj preto mám rád cruisre.
10.04.2004 - Vadim Čitatelia: 6186 [Technika - Dobré Rady]
Čím ďalej chodím nakupovať, tým mám väčšiu radosť?
Už mnohokrát sa na Motoride preberala téma, kde je najväčší výber potrieb pre motorkárov. Väčšinou z toho vyšli „víťazne“ motoshopy v zahraničí. Pokúsim sa nad tým zamyslieť. Nie preto, aby som si „naháňal kšefty“ (veď okrem Atlantisu sú na Slovensku desiatky motopredajní), ale preto, aby sme sa dostali zo začarovaného kruhu. Bol by som rád, keby sa k tejto téme vyjadrili aj iní predajcovia, ale hlavne zákazníci, lebo iba tak sa nám podarí situáciu zlepšiť.
06.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5090 [Novinky]

Udavačka rytmu
Doteraz sa nachádzala len na palube o niečo rýchlejších strojov než sú tie naše. Možno už čoskoro sa však objaví aj u pilotov dvojkolesových stíhačiek v uliciach zahltených premávkou bez toho, aby o nej vedeli. Dokáže čierna skrinka prinútiť motorkárov k vyššej disciplíne na cestách?
02.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16668 Strany: 2 [Technika - Design]

Digitálny návrh motocykla
Táto štúdia digitálneho návrhu motocykla vznikla pre súťaž modelov, ktorá sa konala vrámci konferencie Focus v susednom Maďarsku. Je to každoročné podujatie na ktorom sa stretávajú CAD/CAM vývojári pracujúci s nástrojom Pro/Engineer.
26.03.2004 - Maco Čitatelia: 159325 [Technika - Elektrika]

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií
Tento článok (testovací diagram) je zameraný na diagnostikovanie chyby v elektrickej/dobíjacej sústave pre trojfázové alternátory s rotorom z permanentného magnetu.
26.03.2004 - Natalka Čitatelia: 17532 Strany: 2 [Novinky]
Aké boli zimné stretnutia motorkárov
Letné motorkárske zrazy a výjazdy na motorkách bývajú veľmi príjemné, zábavné a často relaxačné. Ale s blížiacou sa zimou sme motorky pomaly začali zatvárať do garáží a ukladať na „zimný spánok“. Komunikácia medzi širšou partiou motorkárov začala klesať a bola by naozaj škoda, keby sa taká úžasná skupinka ľudí nestretla aj mimo motorkárskej sezóny a navzájom sa viac nespoznala.
26.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24032 Strany: 3 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie fotosúťaže motoride.sk
Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.
POZOR: Doplnené rozdelenie zrazov jednotlivým výhercom a zároveň výsledky losovania spomedzi hlasujúcich členov Motoride Klubu.
Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.
24.03.2004 - GaST Čitatelia: 6123 [Novinky]

INTERWHEEL BUDAPEST 2004
V dňoch 19.–21.3.2004 sa konal v Budapešti už 13.ročník výstavy INTERWHEEL. Tohto roku to bolo po prvý krát v Budapeštianskej Športovej aréne, ktorá je preslávená a známa aj ako koncertné miesto rockových kapiel a celebrít z celého sveta. (Pre zaujímavosť pár z pripravovaných pochúťok: 15.5. Peter Gabriel, 21.7. Carlos Santana,...)
24.03.2004 - Joker Čitatelia: 6018 [Novinky]
Trocha §§§. Žiaľ neoverené...
Dostal som dnes jeden mail, a tak sa chcem on podeliť s ostatnými. Neviem čo je na tom pravdy a tak by som uvítal nejakú tú diskusiu.
23.03.2004 - Vadim Čitatelia: 49227 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 2.časť: Nauč sa jej rozumieť
V prvej časti môjho seriálu som sa ti snažil poradiť, ako si vybrať motorku, s ktorou by si mohol byť spokojný. Teraz, keď už máš svojho miláčika doma, tak sa s ním zoznám. Ak si to neurobil ešte pred kúpou, tak to skús teraz.
23.03.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6956 [Technika - Dobré Rady]
180 km v sedle ako spolujazdec (alebo ako sa cíti ľadviňák)
V sobotu síce nebolo najideálnejšie počasie, ale jazdiť sa dalo. A tak sa pár motorkárov z Košíc a okolia rozhodlo trochu prevetrať mašiny. Keďže som toho času bez moto, rozhodol som sa skúsiť to ako spolujazdec.
14.03.2004 - demo Čitatelia: 37125 [Technika - Dobré Rady]

Leštenie Hliníka
Tip ako leštiť hliník, chróm, plexi...
07.03.2004 - TTom Čitatelia: 30007 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47)
V jednej diskusii som tu niečo sľúbil, a tak prinášam pár fotiek.
Predchádzajúce | 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!