ISSN 1336-6491 | Online: 1315 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32218
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18784)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13434)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 3061 až 3075 z cekového počtu: 3166.

08.07.2004 - Vadim Čitatelia: 27388 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 5. časť: Spoločne na dovolenku

Podľa mojich skúseností, sú motorkári stádovitého charakteru. Má to svoje výhody, ako napríklad to, že si môžu pomôcť, keď má niektorý z nich problém. Nemusí mať každý pri sebe všetko. Jeden ma stan, druhý má servisné náradie, tretí zase dievčinu ochotnú pomôcť...

 

07.07.2004 - jjaro Čitatelia: 24921 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda Trans-Alp 650 r.v.2002

Prečo stojí táto motorka viac ako papierovo výkonnejšie naháče ?

 

01.07.2004 - Cendina Čitatelia: 21662 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki GSF 600 N Bandit

Říkám ji Beruška, Brouček, lásko a miláčku, většinou podle počtu vypitého fernetu. Občas o ní mluvím jako o raketě země – příkop – země, to když zcela náhodou s očima na vrch přilby projedu nějakou zatáčku tak že si toho i okolí všimne a pochvalně zamručí, nebo „pojízdnej tank“ holt se s ní musím otočit před obecenstvem a to pak neváží těch svých 220 kg ale rovnou 3 tuny. Někdy od ní utíkám s pohrdavým výrazem ve tváři a na rtech cosi o vracích, vehiklech a křápech. Faktem je, že tenhle strojek je takovej levnej splašenej gauč.

 

29.06.2004 - jjaro Čitatelia: 22204 [Testy a predstavenia - Test]

-

Pan European ST1300 r.v. 2003

Jazdí sa na tejto drahej a ťažkej motorke lepšie ako na lacnejších výkonnejších a ľahších strojoch ?

 

25.06.2004 - Maco Čitatelia: 15820 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Ako je to so Zákonným poistením

Vzhľadom na to, že sa v diskusii objavili príspevky mnohých motorkárov o nejasnosti poistného produktu "povinné zmluvné poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla" uverejňujem Všeobecné poistné podmienky a ZMLUVNÉ DOJEDNANIA pre tento produkt.
Takže čítajte a dumajte nech viete do čoho idete :-))).
Ešte pripájam, že tieto dokumenty sú z Allianz-Slovenskej poisťovne, a.s.

 

21.06.2004 - jjaro Čitatelia: 18183 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki VN 1600 Classic r.v. 2003

Aký je špičkový cruiser v porovnaní s cesťákmi, superšportami, endurami či naháčmi ?

 

07.06.2004 - Vadim Čitatelia: 26807 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 4. časť: Ako ju udržať pri živote

V predchádzajúcich častiach sme sa poradili, akú si kúpiť motorku, zistili sme, ako sa na ňu obliecť a naučili sme sa základy jazdy. Teraz si povieme niečo o údržbe.

 

29.04.2004 - Vadim Čitatelia: 29687 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 3. časť: Čo na ňu?

V minulej časti nášho seriálu pre začiatočníkov sme si vysvetlili základné úskalia jazdy na motorke. Teraz, keď už máš za sebou prvé kilometre na opustených miestach, aspoň na chvíľu zabudni na ukrutné výfuky, aj drsné bejzbolky a mysli viac na seba, ako na tie baby, čo ťa majú žrať.

 

21.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11747 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Návrat emzety

Výrobné linky v Sasku začali prvé motocykle vyrábať v roku 1922 ešte pod označením DKW. Debutom bola MZ RT125, ale značku MZ- Motorradwerk Zschopau začali používať až od roku 1956. Do doby zjednotenia Nemecka opustilo výrobné linky niekoľko miliónov jednostopých dvojtaktov.

 

20.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9146 [Novinky]

-

Black Prince – totálny šialenec

Dnes už legendárna samovražedná jazda 35-kilometrovým parížskym okruhom o pol ôsmej ráno. Šialený jazdec skrytý pod menom Black Prince sa neskôr pokúsil svoj vlastný výkon prekonať a zahynul!

 

14.04.2004 - TTom Čitatelia: 29931 [Testy a predstavenia - Test]

-

MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)

Koniec sveta nastal vtedy, keď človek vymyslel hodinky. Aj preto mám rád cruisre.

 

10.04.2004 - Vadim Čitatelia: 6218 [Technika - Dobré Rady]

Čím ďalej chodím nakupovať, tým mám väčšiu radosť?

Už mnohokrát sa na Motoride preberala téma, kde je najväčší výber potrieb pre motorkárov. Väčšinou z toho vyšli „víťazne“ motoshopy v zahraničí. Pokúsim sa nad tým zamyslieť. Nie preto, aby som si „naháňal kšefty“ (veď okrem Atlantisu sú na Slovensku desiatky motopredajní), ale preto, aby sme sa dostali zo začarovaného kruhu. Bol by som rád, keby sa k tejto téme vyjadrili aj iní predajcovia, ale hlavne zákazníci, lebo iba tak sa nám podarí situáciu zlepšiť.

 

06.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5103 [Novinky]

-

Udavačka rytmu

Doteraz sa nachádzala len na palube o niečo rýchlejších strojov než sú tie naše. Možno už čoskoro sa však objaví aj u pilotov dvojkolesových stíhačiek v uliciach zahltených premávkou bez toho, aby o nej vedeli. Dokáže čierna skrinka prinútiť motorkárov k vyššej disciplíne na cestách?

 

02.04.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16767 Strany: 2 [Technika - Design]

-

Digitálny návrh motocykla

Táto štúdia digitálneho návrhu motocykla vznikla pre súťaž modelov, ktorá sa konala vrámci konferencie Focus v susednom Maďarsku. Je to každoročné podujatie na ktorom sa stretávajú CAD/CAM vývojári pracujúci s nástrojom Pro/Engineer.

 

26.03.2004 - Maco Čitatelia: 160837 [Technika - Elektrika]

-

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií

Tento článok (testovací diagram) je zameraný na diagnostikovanie chyby v elektrickej/dobíjacej sústave pre trojfázové alternátory s rotorom z permanentného magnetu.

 

| 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »