Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3076 až 3090 z cekového počtu: 3158.
26.02.2004 - Vadim Čitatelia: 266552 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 1. časť: Výber tej pravej
Chceš si kúpiť motorku, ale nevieš akú a ako na to? Tak ti skúsim poradiť. Prečo práve ja? Nuž preto, lebo som práve taký motorkár ako ty. Akurát mám viac najazdených kilometrov a skúseností s údržbou motorky. Aj ako zákazník, aj ako servisák.
25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19300 [Novinky - Reportáž]

Cassovia Retro 2004
V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.
20.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 17131 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšia "tatrovka" od Hondy
Novinkou Hondy pre rok 2004 je ďalší 6válcový boxer Valkyrie Rune.
16.02.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24547 [História]

Múzeum historických vozidiel Mlynica
Už viac krát som pri svojich potulkách pod Tatrami narazil na nenápadnú tabuľu s nápisom Múzeum Auto-Moto. Konečne včera som však mal dostatok času a šiel som si skrátiť čakanie na jar pohľadom na jedno aj dvojstopých motodeduškov.
16.02.2004 - Retro Čitatelia: 46023 Strany: 4 [História]

Rýchlostný motocykel ČZ 350 V4 typ 860
V Českoslovesku okrem Jawy vyrábala rýchlostné motocykle aj strakonická ČZ. Boli to takmer výhradne štvortakty a najzaujímavejší z nich bol bezpochyby štvorvalcový klenot ČZ 350 V4.
12.02.2004 - igel Čitatelia: 22466 [Novinky]

Red Devils MC Cup
Takže milí priatelia, je to za nami... Myslím tým šialenosť, ktorú sme si vymysleli na skrátenie dlhej zimy a nesie meno RED DEVILS MC CUP.
29.01.2004 - roentgen Čitatelia: 45787 [Novinky - Slovensko - Dobré Rady]

Dialničná známka na motorku?
Minulý rok ju odo mňa chceli...
26.01.2004 - majky Čitatelia: 17562 [Technika - Dobré Rady]

Diódové podsvietenie budíkov
Servus ľudkovia,
Opäť sa hlásim k slovu aby som Vám zase niečo malé ukázal. Čas opäť pokročil a tak som sa vrhol na diódové podsvietenie budíkov na mojej Jawe.
23.01.2004 - Retro Čitatelia: 64021 Strany: 6 [História]

Dvojtaktné rýchlostné motocykle JAWA
Továreň JAWA do r.1965 napriek tomu, že vyrábala sériové motocykle s dvojtaktným motorom (okrem 500 OHC), na cestné preteky pripravovala výhradne štvortakty. Koncom roka prišiel "zhora" príkaz na okamžité zastavenie výroby a vývoja štvortaktov. Mali ich nahradiť dvojtaktné motocykle, s ktorými na pretekoch zatiaľ neboli továrenské skúsenosti.
18.01.2004 - director Čitatelia: 23428 [Technika - Úpravy motocyklov]

BOXER 750
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
16.01.2004 - director Čitatelia: 25559 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tatran 125
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
15.01.2004 - director Čitatelia: 19389 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 24721 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 250
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - director Čitatelia: 21601 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350 SV
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
11.01.2004 - TTom Čitatelia: 21115 [Novinky - Súťaž]

FOTOSÚŤAŽ
Je zima. Je to vidieť aj v niektorých diskusiách... A tak sa pokúsim vyhlásiť tému, ktorá by nás na chvíľu mohla spojiť všetkých...
Predchádzajúce | 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!