Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3121 až 3135 z cekového počtu: 3166.
09.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7913 Strany: 2 [Novinky]
Výzva pre motorkárske organizácie v kandidátskych krajinách, ktoré čoskoro vstúpia do Európskej únie
V posledných dňoch MotoRide.sk kontaktovala FEMA Federácia Európskych Motocyklových Asociácií, ktorá zoskupuje motorkárske organizácie v Európe a požiadala nás, aby sme zverejnili nasledujúci článok.
02.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8068 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Náhle znovuzrodenie značky Vincent
Legendárne motocykle Vincent sa prestali vyrábať koncom roka 1955. Po viac ako štyridsiatich rokoch sa Bernard Li pokúša vdýchnuť tejto značke nový život. Predstavujeme Vám prvý prototyp Vincent Black Lightning S.
28.11.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9855 [Testy a predstavenia - Test]

Test Interkomu po 1500 km
Určite to všetci, ktorí jazdíte so spolujazdcom, poznáte. Dorozumievanie so spolujazdcom počas jazdy otáčaním hlavy, ukazovaním rukami či zvýšeným hlasom môže byť občas nepríjemné ba až nebezpečné. K zvýšeniu bezpečnosti počas jazdy môže prispieť, pre niektorých možno
zbytočná vec, interkom. Ide o jednoduché dorozumievacie zariadenie medzi jazdcom a spolujazdcom (v najjednoduchšom prevedení) ale aj medzi posádkami dvoch a viacerých motocyklov (pri použítí základne s rádiovým signálom).
19.11.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17244 [História]

Vincent HRD - Najrýchlejšie sériové motocykle svojej doby...
V jedno chladné pondelkové ráno 13. septembra 1948, Rollie Free prekonal Americký motocyklový rýchlostný rekord, keď dosiahol rýchlosť 150,313 míľ za hodinu (241,85 km/h) s prvým pretekárskym motocyklom Vincent HRD Black Lightning. Pokus sa odohral na soľných rovinách Bonneville v Utahu.
15.11.2002 - Hektor Čitatelia: 22772 [Novinky - Oznam]
Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu
Na začiatku sezóny 2002 sme sa na Vás obrátili so žiadosťou o pomoc pri prvej petičnej akcii týkajúcej sa zvýšenia rýchlostného limitu na diaľniciach pre motorkárov na 130 km/hod. Petičná akcia prebiehala po celom Slovensku v 23 motoshopoch a tiež na niektorých motoakciách. V týchto dňoch došla odpoveď z Prezídia Policajného zboru v Bratislave na náš podnet. Odpoveď posúdte sami....
12.11.2002 - Dadi Čitatelia: 11838 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MZ 1000S - Hviezda sa zrodila...
MuZ alebo, Mottorrad und Zweiradwerks, ako bola firma premenovaná po opätovnom zjednotení Nemecka, má korene v Dampf Kraft Wagen (DKW). Bol to najväčší svetový výrobca počas 30-tych rokov. Teraz sa MuZ vracia medzi výrobcov “veľkých“ motocyklov dvojvalcovým modelom MZ 1000S.
27.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21390 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01
Investície Aprilie do Moto Guzzi začnú pravdepodobne prinášať ovocie v roku 2004 ...
23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 93098 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm
Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...
18.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13548 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki ZX-6R a ZX-6RR 2003
Kvôli dlho oneskorenej inovácii sa stala Kawasaki ZX-6R vyhnancom z triedy šesťstoviek, aj napriek významným úspechom v pretekoch triedy supersport. Kawasaki sa ale nespolieha na svoje vavríny.
23.09.2002 - efko Čitatelia: 15420 [História]

Ariel model F 1929
Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.
05.06.2002 - Hektor Čitatelia: 21926 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...
Keďže na svojom Domine podnikám hlavne dlhšie výpravy, urobil som na ňom pár cestovných úprav pre pohodlie a pohodu.
29.05.2002 - erco Čitatelia: 16378 Strany: 2 [Novinky - Oznam]
Prečo platíme povinné zmluvné poistenie na celý rok ?
Milí motorkári, v nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať moju korešpondenciu so štátnymi orgánmi ohľadom povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla v mojom prípade motocykla, keďže sa mi zdalo nezmysel platiť poistku za motorku aj za zimné mesiace, keď stojí v garáži.
02.05.2002 - sita Čitatelia: 5700 [Novinky]

Ibrahim Maiga havaroval na motorke, museli ho operovať
Známy slovenský umelec čiernej pleti Ibrahim Maiga, ktorý účinkuje aj v muzikáli Klietka bláznov, včera popoludní havaroval na hrádzi v Rusovciach pri Bratislave na svojom motocykli.
21.04.2002 - sita Čitatelia: 7300 [Novinky]
Motorkári pred Tescom podpálili bezdomovca
Nitra (SITA) - Horiaca ľudská fakľa dnes vzbĺkla pred hlavným vchodom do nitrianskeho hypermarketu Tesco...
15.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11605 [Novinky - Oznam]
Prvá reakcia na motorkársku petíciu...
Jeden z čitateľov MotoRidu (zeze) sa rozhodol namiesto podpisovania petície napísať niekoľkým poslancom NR SR. Odpovedať sa unúval poslanec Jirko Malchárek a to celkom rýchlo. Jeho odpoveď si môžete prečítať sami...
Predchádzajúce | 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!