Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1256 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31394
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18390)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13004)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 3121 až 3135 z cekového počtu: 3158.

18.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13508 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Kawasaki ZX-6R a ZX-6RR 2003

Kvôli dlho oneskorenej inovácii sa stala Kawasaki ZX-6R vyhnancom z triedy šesťstoviek, aj napriek významným úspechom v pretekoch triedy supersport. Kawasaki sa ale nespolieha na svoje vavríny.

 

23.09.2002 - efko Čitatelia: 15353 [História]

-

Ariel model F 1929

Britský motocykel vyrobený v meste Birmingham firmou Ariel works Ltd. v roku 1929.

 

05.06.2002 - Hektor Čitatelia: 21730 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Honda Dominator - ako si sprijemniť mototuristiku...

Keďže na svojom Domine podnikám hlavne dlhšie výpravy, urobil som na ňom pár cestovných úprav pre pohodlie a pohodu.

 

29.05.2002 - erco Čitatelia: 16181 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

Prečo platíme povinné zmluvné poistenie na celý rok ?

Milí motorkári, v nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať moju korešpondenciu so štátnymi orgánmi ohľadom povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla v mojom prípade motocykla, keďže sa mi zdalo nezmysel platiť poistku za motorku aj za zimné mesiace, keď stojí v garáži.

 

02.05.2002 - sita Čitatelia: 5678 [Novinky]

-

Ibrahim Maiga havaroval na motorke, museli ho operovať

Známy slovenský umelec čiernej pleti Ibrahim Maiga, ktorý účinkuje aj v muzikáli Klietka bláznov, včera popoludní havaroval na hrádzi v Rusovciach pri Bratislave na svojom motocykli.

 

21.04.2002 - sita Čitatelia: 7263 [Novinky]

Motorkári pred Tescom podpálili bezdomovca

Nitra (SITA) - Horiaca ľudská fakľa dnes vzbĺkla pred hlavným vchodom do nitrianskeho hypermarketu Tesco...

 

15.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11535 [Novinky - Oznam]

Prvá reakcia na motorkársku petíciu...

Jeden z čitateľov MotoRidu (zeze) sa rozhodol namiesto podpisovania petície napísať niekoľkým poslancom NR SR. Odpovedať sa unúval poslanec Jirko Malchárek a to celkom rýchlo. Jeho odpoveď si môžete prečítať sami...

 

14.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7998 [Novinky - O motoride.sk]

-

MotoRide.sk oslavuje prvé narodeniny !!!

Po roku existencie MotoRide-u Vás možno napadá otázka. Prečo vlastne tento server vznikol ?

 

09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 79833 [Technika - Motor]

-

Dvojtaktný motor - princíp funkčnosti

Dvojtaktný motor je známy už od polovice 19-teho storočia. V minulosti sa tieto motory často využívali na pohon motocyklov, hlavne kvôli ich konštrukčnej jednoduchosti a nízkej cene. Toto sa zmenilo až v šesťdesiatych rokoch, keď boli dvojtakty vytlačené do oblasti športových strojov. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.

 

09.04.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 67066 [Technika - Motor]

-

Štvortaktný motor - princíp funkčnosti

Štvortaktný motor je najpoužívanejším motorom v dopravných prostriedkoch. Má mnoho výhod oproti dvojtaktným motorom a dnes už jednoznačne kraľuje u medzi sériovými veľkými motocyklami, kým dvojtakty sa používajú len v maloobjemových skútroch a v športových strojoch. Poďme sa teda pozrieť ako vlastne funguje.

 

27.03.2002 - maco Čitatelia: 27384 [História]

-

SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup

Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.

 

25.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16992 [Novinky - Oznam]

Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!

Už nejaký ten piatok platí v našom "slovenskom absurdistane" nový sadzobník pokút. Až sa mi vlasy postavili a všetky chlpy zježili, keď som si prečítal Editorial" v SMC a dozvedel sa, že za prekročenie 130-ky na diaľnici zaplatíš 7 000,- Sk a rok si nezajazdíš !!!

 

15.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9786 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Prototyp Gilera 850 Twin

Všetci fanúšikovia Hondy FireStorm sa majú na čo tešiť. Ohnivá búrka totiž dostane vážneho talianského konkurenta...

 

11.03.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8966 [Novinky]

-

Motocyklom roka 2002 v ČR sa stala Honda VFR 800

Včera večer prebehlo v priamom prenose TV Prima vyhlásenie ankety Motocykl roku 2002 v ČR.

 

24.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 61278 [Technika - Motor]

-

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Rubrika Technika je tu preto, aby sme Vám priblížili funkciu rôznych častí motocykla. A čím iným by sme mali začať, keď nie priamo srdcom každého stroja, ktorým je motor.

 

| 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 |

HD-side-06-2025

Vespa

Najsledovanejšie videá:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »