Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1006 až 1020 z cekového počtu: 3158.
08.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16797 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Suzuki vybalila malú GSX250R, V-Strom 250, GSX-S 125 a Burgmana 400
Suzuki v Miláne prináša malorážky s 250-kubíkovým motorom, a to rovno v prevedení superšportu a aj cestovného endura.
08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11296 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900
O novej YZF-R6 sa už vedelo, avšak až teraz si ju verejnosť mohla pozrieť na vlastné oči. Pri tejto príležitosti Yamaha predstavila aj jej ostrú racingovú verziu, plus veľmi sexi enduro T7. Inováciou prešiel aj známy TMax, a XSR900 dostala ďalšiu verziu po názvom Abarth.
07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11845 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií
Očakávaný skúter určený do terénu je naozaj realitou a známa "civilná" CRF 250 bude odteraz k dispozícii aj vo veľmi peknej dizajnovej verzii Rally, inšpirovanej dakarským špeciálom. Honda ukázala aj základnú verziu CBR1000RR Fireblade a mierne inovované SH125, Forzu 125, či novú farbu na Africe Twin.
07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12082 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016: Ducati prináša najsilnejší sériový model 1299 Superleggera (220 koní!), malú Multistradu, malého Monstra, dva nové Scramblery a Monster 1200 S
V predvečer otvorenia milánskej výstavy EICMA odhalila Ducati ďalšie horúce novinky pre rok 2017. Tlačovka bežala aj naživo cez internet, sledovalo ju vyše 400 000 ľudí. A veru bolo sa na čo pozerať.
01.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40870 [Novinky - Oznam]

Potvrdené: Motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky
Nedávny prieskum v Anglicku potvrdil, že motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky pričom na opačnom konci rebríčka skončili vodiči dodávok.
28.10.2016 - gilbert Čitatelia: 10403 [História]

História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky na promenádu (IV)
V ostatných príspevkoch som sa venoval odľahčeným Jednosedadlákom v kategórii "Cross", "Enduro", "Sport" či "Naked Bike".
18.10.2016 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10107 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
Koncom leta pre nás žltomodrí pripravili na enduro trati v Kopernici ďalší z testov enduro strojov. Modelová rada 2017 dostala zase pár zmien, ktoré nám dopodrobna predstavili na prezentácii a hneď na to sme to mohli vyskúšať v praxi. Vlastne tých pár zmien je fakt že dosť a sú aj dosť zásadné.
15.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14137 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha YZF-R6 2017 odhalená
Včera podvečer Yamaha odhalila nasledovníka jedného zo svojich najúspešnejších modelov. Predstavujeme 600 kubíkový superšport YZF-R6 2017.
14.10.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 14517 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Testík Husqvarna 701 Supermoto - chuliganis urbanicus non plus ultra
Ou ou óóóu, takto koncom sezóny sa mi do pazúrov dostáva jedna z najortodoxnejších motoriek na trhu, mňam mňam! Už len na nej neprísť o ruky a papiere, a všetko bude fajn :)
10.10.2016 - Varan Čitatelia: 10346 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
Počas akcie BMW Motorrad Slovensko 2016 v Jasnej sme mali možnosť skúsiť ich tri turistické mašiny, no každú tak trochu z iného súdku. Ktorá teda pre koho?
07.10.2016 - datadive Čitatelia: 5663 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
Harley Davidson, kultový výrobca motocyklov z Milwaukee, predviedol na Intermote 2017 svoje tourery s novým motorom.
06.10.2016 - datadive Čitatelia: 6412 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
Horex predstavil na Intermot 2016 nádherný stroj s odkazom na svoju minulosť
06.10.2016 - Romoto Čitatelia: 5713 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2016
Do tretice všetko dobré. A dúfajúc, že to bude pravda, vydal som sa do Glemsecku aj v tomto roku na stojednotku - na asi najväčšie stretnutie Café Racer komunity nielen v Nemecku, ale možno aj v Európe.
05.10.2016 - datadive Čitatelia: 5345 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Novinky značky Indian
Intermot 2016: Indian a Victory. Indian pripravil pre rok 2017, pre európsky trh sedem modelov.
05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7445 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Aprilia, Moto Guzzi a Vespa - nové Tuono 125, Audace Carbon a Vespa GTS
Aprilka popracovala na svojich štvorvalcoch a predstavila Tuono v podobe malorážky. Guzzi ukázala svalnatú Audace Carbon a Vespa GTS dostala najnovšiu generáciu motorov i-get.
Predchádzajúce | 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!