Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1201 až 1215 z cekového počtu: 3158.
29.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18291 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou
Ja viem, ja viem už ten nadpis lieta v oblakoch, ale čo robiť keď sa vrátite z víkendu plného skvelej jazdy na štvorici Adventure motoriek, každá iná, každá na inej trase a to celé spojené aj s dávkou zdravej súťaživosti?
29.06.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3398 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 7/2015
V predaji je už nové číslo časopisu Svet motocyklov, čo zaujímavé v ňom nájdete?
26.06.2015 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 24970 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
Chcel som najprv použiť nadpis – Skončila sa hra na malé decká – ale to by bolo trochu zavadzajúce. Versys nám síce dospieva čo do rozmerov, použiteľnosti a aj dizajnu, no svoju povestnú hravosť, univerzálnosť a “ľahkosť” si našťastie zachoval.
26.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8866 [Testy a predstavenia - Test]

Začiatok testu pneumatík Continental TKC70
Na motorke mi pribudli nové papučky Continental TKC70, ktoré mám, ako ináč, v pláne kompletne zodrať a vyskúšať tak to čo mnohých zaujíma asi najviac,ich kilometrovú výdrž.
26.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11305 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yard Built: Yamaha XV950 D-Side - sajdka so surfom od Deus Ex Machina
Séria úprav motocyklov Yard Built od svetoznámych úpravcov v priamej spolupráci s Yamahou, priniesla ďalšie zaujímavé dielo. Sajdky sa na cestách len tak nevidia a sajdky so surfom už vôbec nie a presne takéto spojenie prináša projekt Yamaha XV950 D-Side.
25.06.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2328 [Novinky - Pozvánka]

Alpe Adria, ME Stock 250 a IMRC v Moste 17.-19. 7.2015
Srdečne Vás pozývame na ďalšie podujatie Majstrovstiev Európy Stock 250 a Alpe Adria Road Racing Championship, ktoré sa uskutoční v dňoch 17.-19. júla 2015 na českom Autodróme Most spolu so seriálom IMRC.
24.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5270 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie súťaže: Dunlop TrailSmart - nie jednu ale dve sady Vám dáme!
V nedeľu bola uzávierka súťažných článkov. Tie sa tak zapáčili importérovi pneu Dunlop, že sa rozhodli venovať sadu nie jednému ale hneď dvom víťazom. Ako to teda dopadlo?
24.06.2015 - gilbert Čitatelia: 8241 [História]

História Pionier: Oskútrovaný Pionier 555 s reumaplechmi
Ostatná séria „D“ (1959) bola vybavená „reumaplechmi“, teda to bol oskútrovaný Pionier 555. Oskútrovanie bolo v Považskej Bystrici pripravené hneď na samom začiatku, teda jeden z troch laminátových prototypov Pioniera 555 bol údajne oskútrovaný.
22.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13347 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: KTM RC390 2015 - malá vrtká, dobre ...
Soľ nad zlato alebo lepšie povedané mrštnosť nad vysoký výkon. Ale pozor, toto už nie je 11 kW 125-ka, tu je totiž v malom tele tých koní predsa len viac.
18.06.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4563 [Novinky - Súťaž]

Európskym Kráľom Customov Harley-Davidson 2015 je Praha!
THE BATTLE OF THE KINGS 2015 - Pražská prestavba H-D Street 750 víťazom u európskej verejnosti aj odbornej poroty.
18.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7100 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2016: Honda CRF250R a CRF450R
Svoje nové motocrossové novinky pre rok 2016 predstavila už aj Honda. Model CRF450R a CRF250R sú zase raz o čosi lepšie.
17.06.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7183 [Testy a predstavenia - Čižmy]

Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
Dominatori od Formy sú so mnou vo svete offroadu skoro od úplného začiatku Projektu Z cesty do terénu. Ak teda nepočítam prechodové obdobie, kedy som nosil vysokohorské turistické Lowa Tibet a nevybral si poriadne boty na motokros. Máme za sebou štyri roky nielen motokrosu, ale načuchli sme aj do endura a mal som ich párkrát aj na supermoto.
17.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8529 [Novinky - Predstavujeme]

Novinky 2016: Yamaha YZ250F a YZ450F
Inovované motocrossové štvortakty od Yamahy sa dočkali nielen modernizácie ale prídu na trh aj v špeciálnom farebnom prevedení oslavujúcom 60-te výročie značky.
16.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4047 [Novinky - Predstavujeme]

BMW Concept Path 22 - motorka so surfom na boku
Vo Francúzku v meste Biarritz na festivale Wheels & Waves BMW ukázalo verejnosti nový koncept s názvom BMW Concept Path 22. Jedná sa o verziu BMW R NineT v štýle scrambler s pripevneným surfom na boku.
15.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3863 [Novinky - Súťaž]

POZOR! SÚŤAŽ Účasť v California Superbike School!
Odkedy bol prvý motocykel v roku 1880 vyrobený, vývoj týchto strojov ohromne pokročil. Motorky sú ľahšie, rýchlejšie, lepšie ovládateľné. Pneumatiky sú priľnavejšie, pruženie efektívnejšie. Pokročilá elektronika sa stala štandardnou výbavou na čoraz viac modeloch. Z nejakých dôvodov však jazdci majú tie isté problémy ako tomu bolo pred dvadsiatimi, či tridsiatimi rokmi.
Predchádzajúce | 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!