Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 995 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32198
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18775)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13423)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1306 až 1320 z cekového počtu: 3165.

11.02.2015 - aristomusic Čitatelia: 6007 [História]

-

Zvláštne stroje v Budapešti

Pri mojich potulkách Budapešťou som narazil na tieto podivné stroje. Vie niekto, čo sú to zač?

 

05.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14165 [Novinky - Predstavujeme]

-

Ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015

Aj tohto roku vydavateľstvo CBS pripravuje ručne maľovanú mapu Slovenska s motorkárskou tématikou. Keďže je to mapa robená motorkármi pre motorkárov, budeme radi, keď sa na ňu mrknete a napíšte, čo si o tom myslíte.

 

05.02.2015 - Romoto Čitatelia: 5170 [Novinky - Reportáž]

-

Motorradwelt Friedrichshafen 2015

V dňoch 23.-25. januára sa uskutočnil už 21. ročník výstavy Motorradwelt vo Friedrichshafene. Toho minulého sme sa s Dominikom Cacaom premiérovo zúčastnili a tento rok sme sa do Nemecka vydali znova.

 

04.02.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19499 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu

Zimné moto pneu som vyskúšal už pred rokom a odjazdil som na nich jednu zimu. Avšak na poriadny test na snehu som si musel počať. Dnes aj keď neplánovane som tak učinil, keď nám nebesia v Košiciach nadelili riadnej snehovej pokrývky...

 

04.02.2015 - karol1 Čitatelia: 10017 Strany: 2 [Technika - Motor 4T]

-

Ako som ja neschudol a Kawa pribrala - úprava vŕtania aj zdvihu 4T motora, 294ccm

Pred dvomi rokmi som si po odjazdení sezóny na kladive TE 510 povedal , že by to chcelo pod zadok niečo ľahšie , obratnejšie , hravejšie. Tak prišla do domu KXF250 2005.

 

04.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6109 [Novinky - Predstavujeme]

-

Mitas Sport Force+ - druhá generácia radiálnych motocyklových plášťov

Mitas uvádza na trh novú generáciu radiálnych motocyklových pneumatík Sport Force+. Tie sú určené pre vodičov športových i cestovných motocyklov.

 

02.02.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14317 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2015 a Motoshop roka 2014

Sedem je vraj šťastné číslo a tohto roku Vám už po siedmy krát dáme možnosť aby ste VY rozhodli o tituloch Bike roka 2015, Motoshop či Cestopis roka. No a okrem toho môžete vyhrať niektorú zo zaujímavých cien v celkovej hodnote už viac ako 2200 EUR!

 

29.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11285 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou

BMW S1000RR sa od roku 2009, kedy sa vôbec po prvý krát objavilo v katalógu výrobcu, dočkalo výraznejšej modifikácie až teraz, kedy príde do predaja ako novinka pre modelový rok 2015.

 

28.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 21866 [Novinky - Predstavujeme]

-

Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách

Po odhalení Kawasaki H2R padla mnohým sánka až na zem. Šialený dizajn, šialený výkon... a jej civilná verzia Ninja H2 neuteká ďaleko. V Kawasaki chceli skrátka vytvoriť čosi extra a tak tu máme psycho na dvoch kolesách.

 

27.01.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13297 [Novinky - PR článok]

-

Adventure prilba Touratech Aventuro Carbon - nový štandard v segmente

Koncept adventure prilby dotiahnutý do dokonalosti. Najľahšia, najpohodlnejšia, najuniverzálnejšia, najpraktickejšia, najbezpečnejšia, prilba v kategórii cestovných enduro prilieb.

 

27.01.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5244 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2015

Dakar 2015 nám pred pár dňami skončil a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž. No a samozrejme potešiť výhercov.

 

21.01.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7267 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

 

21.01.2015 - gilbert Čitatelia: 10409 [História]

-

História Pionier: Pionierkové nosiče na 555-kách

Podobne ako u typu 550, tak aj nový typ 555 som pracovne rozdelil na staršie a novšie modely, ktoré sa od seba navzájom odlišovali. Z prototypu vychádzal prvý model "A", ktorý bol narozdiel od neho plechový. Mal vo výbave nosič zhodný s prototypom.

 

20.01.2015 - Romoto Čitatelia: 9008 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Barbarian II - Shaunov ďalší custom bike z ostrovov

Možno si ešte niekto z vás spomenie na tento článok: Barbarian - Shaunov custom bike z ostrovov. Čas beží a Mr. Shaun WAINFORD nezaháľal a dal sa do stavby nového projektu.

 

19.01.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6162 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Doplnky od Roland Sands Design pre BMW R nineT

Už pri samotnom zrode modelu BMW R nineT spolupracovala mníchovská značka s firmou Roland Sands Design zaoberajúcov sa úpravami motocyklov. A tak z tejto spolupráce vzišla aj rada doplnkov pre túto mašinu.

 

| 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 |

yamaha Tenere

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »