ISSN 1336-6491 | Online: 1276 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32198
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18775)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13423)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1381 až 1395 z cekového počtu: 3165.

10.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6344 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Suzuki RM-Z 2015 - Vyskúšali sme nové motokrosy

Suzuki nám predstavila nové pätnástkové, zas o niečo vylepšené modely. Väčšinou sa jedná o malé zmeny, ale predná vidlica Showa SFF TAC Air Fork na štyripade je zmena radikálna.

 

09.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3069 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Blog projekt z cesty do terénu - Ne každý deň je posvícení

Už to tak je a treba sa s tým zmieriť alebo to brať s humorom ako ja. Ulomiť páčku spojky na gulášovke, to sa môže podariť len mne. A to som sa snažil tú druhú rundu vyhnúť kontaktom po štarte...

 

07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4657 [Novinky - Súťaž]

-

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014

Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.

 

07.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6068 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Moto Guzzi V7 Racer 2014 s haZard zvukom

Caféracer od Carla Guzziho sme už testovali, ale to tam neboli tieto haZard rúry. A musím sa priznať, zase som zhrešil, ženy som tešil, blondína, zrzka ...

 

06.10.2014 - Romoto Čitatelia: 4574 [Novinky - Reportáž]

-

Intermot 2014 v detailoch

Prvotné informácie o tých najväčších novinkách z Intermotu máme za sebou, skúsme sa teda spolu poprechádzať po výstavných uličkách v jednotlivých halách.

 

06.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6766 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enduro špeciály Beta RR pre rok 2015

Spoločnosť Motocorse ako nový dovozca značky Beta na Slovensko nám ponúkol testovať endurové špeciály od Bety do ich rodného miesta Rignano sull’Arno. My sme tam na testovanie za náš tým vyslali tiež špecialistu na enduro. Takže otestované by mali byť ako sa patrí.

 

01.10.2014 - Romoto Čitatelia: 9370 [Novinky - Reportáž]

-

Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom

V dňoch 30.9. až 5.10.2014 sa v priestoroch kolínskeho výstaviska uskutočňuje populárny Intermot. Ako píšu Nemci už 50 rokov, ale ako vieme my, nie každý rok, teda nie 50 krát.

 

30.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6261 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

"Blog" Projekt z cesty do terénu- Motokrosová trať Zváčka, Šaštín-Stráže

Staronová trať v Strážoch je opäť v plnej kondícii. Čerstvo prerobená, pozmenená a hlavne upravená. Čemoto sa pustili do toho, a takto to dopadlo.

 

30.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11151 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Yamaha MT-07 Moto Cage 2015 - Dark Side of Japan bližšie k stunt ridingu

Výstava Intermot v Kolíne dnes začína a už tu máme prvé lastovičky z "nálože" noviniek 2015. Best seller Yamaha MT-07 sa dostáva bližšie do sveta stunt ridingu verziou zvanou Moto Cage.

 

30.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12923 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Yamaha XJR1300 a XJR1300 Racer 2015

Yamaha inovovala svoju stálicu v ponuke, model XJR1300 a pridala k nemu aj verziu Racer. Inovácia tohto modelu, patriaceho medzi motocykle, ktoré majú priniesť čaro starých mašín do moderného sveta, vychádza z priamej spolupráce s úpravcami z japonska.

 

29.09.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 13617 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok

Nie je to motard, ale ani naháč. Je to jedna z mála motoriek, ktoré si založili svoju vlastnú triedu. Ak by nutne musel zaparkovať do nejakej škatuľky, bola by to zrejme škatuľa s názvom Funbike. Je tu už nejakých 20 rokov a frázy ako radikál, bez kompromisu, “zlostroj“ ho sprevádzajú od jeho vzniku. Ako aktuálne sú dnes, je otázka, na ktorej odpoveď sa poďme pozrieť zblízka.

 

29.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9713 [História]

-

Bankovský kopec 2014 - súťaž v jazde pravidelnosti veteránov - Košice - Bankov

Po zmene termínu a odložení akcie o jeden týždeň, dnes počasie vykúzlilo krásny slnečný deň pre viac ako 60 auto a 20 moto veteránov, ktoré si to "rozdali" v jazde pravidelnosti na Bankovskom kopci.

 

25.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18168 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Bordelár do mesta - Harley-Davidson Street 750 2015

Exkluzívny prvý test nového Harley-a do mesta pre mladých. Model Street 750 dorazil minulý víkend ku všetkým európskym dealerom.

 

23.09.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16518 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži

Každoročná koštofka nových KTM-iek sa konala tohto roku na enduro trati v Domaniži. O zábavu sa okrem nových bikov a hostí Ivana Jakeša a Števa Svitka postaralo tentoraz aj počasie a pripravilo nám fajnové bahenné kúpele. Vďaka blatu boli trasy HARD naozaj hardcore.

 

23.09.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17982 [Testy a predstavenia - Test]

-

Beta Alp 4.0 - Enduro na klasický spôsob

Dizajnovo sa síce tvári ako niečo, čo patrí do súčastnosti, ale hneď po naštartovaní a pár metroch neskrýva svoje „retro-klasické“ endurové vlastnosti.

 

| 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »