Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3976 až 3990 z cekového počtu: 5363.
23.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7561 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha Super Ténéré na Slovenku - poď si ju vyskúšať!!!
Už dnes večer môžeš vidieť dlho očakávanú Super Ténéré na vlastné oči v Banskej Bystrici v Motoshope Žubor! Hosť Jaro Katriňák dokonca jednu Tenerku do Bystrice privezie a podelí sa s vami aj o svoje dojmy...
23.06.2010 - Cacao Čitatelia: 19951 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR RTX01 - bunda do mesta a na kratšie výjazdy
Už dlhší čas som hľadal jednoduchú praktickú bundu na bežné nosenie len tak do mesta alebo kratšie výjazdy. Vždy ma však odradila krátka zadná časť bundy a problém so zapínaním s nohavicami. Riešenie za rozumné peniaze ponúka česká značka 4sr.
22.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2171 [Šport - Cestné Motocykle]

Zmiešané pocity zo Sachsenringu
Štvrté podujatie Medzinárodných Majstrovstiev Nemecka motocyklov v triede 125 cm³ absolvoval cez víkend na Sachsenringu slovenský pretekár Jakub Jantulík, člen tímu RZT Racing.
22.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6170 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki pripravuje novú Ninju ZX-10R
Japonci zatiaľ držia všetky info pekne pod pokličkou. Včera zverejnili len dizajnovú skicu nového litrového superbiku.
22.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8006 [Šport - Enduro]

Fotoreport - Majstrovstvá sveta Enduro Púchov 2010
Slovensko už druhý krát po sebe hostilo svetový šampionát Enduro jednotlivcov. Jazdcov potrápilo počasie ale ja extrémne náročná trať.
21.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5578 [Bleskovky - Novinky]

NCR Millona 16 – rýchlejšia sestra Ducati Desmosedici
Komu sa Ducati Desmosedici RR nezdá byť výnimočná, poprípade je pre neho ťažká a nemá podľa neho dostatok výkonu, ten má na výber z dvoch možností. Buď sa ubytuje na psychiatrii, alebo zavolá do firmy NCR a objedná si NCR Millona 16.
19.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6926 [Bleskovky - Šport]

Backflip ponad letiaci Kamaz
Dvaja chlapci z Ruska sa zrejme veľmi nudili, keď ich napadol tento kúsok. Preskočiť stojaci kamión asi nebolo to pravé orechové. A tak sa do vzduchu spolu s KTM-kou vzniesol aj Kamaz.
18.06.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9760 [Šport - Enduro]

Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend!
Je jedno či si enduro alebo motocross pozitív. Tento víkend môžeš u nás na Slovensku vidieť najlepších svetových jazdcov oboch disciplín a to v Púchove alebo Šenkviciach.
17.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9693 [Bleskovky - Novinky]

Horex VR6 – 6 valcová motorka s kompresorom
Nie veľmi známa nemecká značka Horex prináša netradičnú novinku do sveta motoriek. Motocykel Horex VR6.
17.06.2010 - sanders Čitatelia: 9012 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Zbieranie skúseností - prvé motokilometre
O super výlete po Slovensku zo západu na Liptov.
17.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17564 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

Nemecká značka HELD na Slovensku
Napriek tomu, že nemecký výrobca motoodevov HELD sa na Slovensku udomácnil už pred viacerými rokmi, výrobky tejto značky ešte neboli slovenským motorkárom predstavené.
15.06.2010 - bedna Čitatelia: 12094 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI RMZ 250 a KTM 690 Enduro a ich horské vlastnosti
Porovnanie MX podvozku RMZ 250 a zmiešaného enduro-cestného podvozku KTM 690 Enduro.
14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8818 [Novinky - PR článok]

Ďalšie horúce novinky Honda už na predajniach!
V týchto dňoch sa do slovenských Honda showroomov dostávajú zaujímavé novinky, ktoré dokážu očariť začiatočníkov aj skúsených jazdcov. Reč je najmä o naháči s priateľskou cenovkou VT750S a o VFR1200F Dual Clutch Transmission s dvojspojkovou prevodovkou. Skútra PCX sme sa dočkali tiež.
14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4404 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Imidjex Spyder Tour 2010 - komu sú DVE málo a ŠTYRI veľa
Zaujímavá akcia pre majiteľov jedinečných trojkolesových strojov Can-Am Spyder sa uskutoční už koncom júna 2010. Ak sú ti teda dve kolesá málo, ale štyri zas veľa a vlastníš Spydra tak nevaháj!
14.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10514 [Testy a predstavenia - Test]

Malaguti Phantom F12R Bayliss limited edition
Koho by napadlo, že sa nám dostane pod ruky Baylissova replika? A ešte k tomu otvorená na plnú dávku neudržateľného výkonu!
Predchádzajúce | 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!