Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4441 až 4455 z cekového počtu: 5363.
05.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15575 [Testy a predstavenia - Test]

Prečo nás dostalo supermoto
Supermoto nie je určite kúpa z rozumu. Jedine srdce vám môže rozkázať, že sa vydáte týmto smerom. Bránou do tohto sveta môže byť práve KTM 690 SMC.
04.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16295 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 05/2009
Nové májové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov od 27. apríla. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
04.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4474 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 5/2009
Na pultoch je pre vás pripravené ďalšie horúce číslo Motohousu. Dostanete od nás komplet všetky superšporty zo šesťkíl, jednu zfleku novú okruhovú KTMku a ako čerešničku na túto tortičku novú Ducati Streetfighter, na ktorú sme sa všetci tak tešili.
03.05.2009 - motogpsk Čitatelia: 3214 [Šport - MotoGP]

V Jereze sa zrodilo prvé Rossiho víťazstvo v sezóne
Víťazstvo v GP Španielska na okruhu Jerez si vybojoval Valentino Rossi, ktorý presvedčivo zdolal nielen druhého Daniho Pedrosu, ale aj tretieho Caseyho Stonera.
02.05.2009 - Cacao Čitatelia: 16789 [Novinky - Pozvánka]

Nová predajňa Custom Choppers Slovakia
Spoločnosť CUSTOM CHOPPERS SLOVAKIA s.r.o. otvára svoju novú predajňu neďaleko Bratislavy.
01.05.2009 - motogpsk Čitatelia: 3194 [Šport - MotoGP]

MotoGP bez Rossiho??? Možná už za rok!
Valentino Rossi naznačuje odchod do šampionátu WRC již po sezóně 2010. Kariéra ve Formule 1 už fenomenálního doktora nečeká.
29.04.2009 - motogpsk Čitatelia: 2697 [Šport - MotoGP]

Nicky Hayden: Takhashi mě prostě sundal
Nicky Hayden i Yuki Takahashi vyjádřili velké zklamání po pádu v prvním kole nedělního závodu japonské VC v Motegi.
29.04.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 4205 [Bleskovky - Novinky]

Supermoto sústredenie Prievidza 1.-3.mája 2009
Počas víkendu 1.-3.mája usporiada MOTOR TEAM PRIEVIDZA v spolupráci so SOLORACE sústredenie jazdcov SUPERMOTO na trati v Prievidzi /areál SAD/.
29.04.2009 - campa Čitatelia: 7372 [Novinky - Oznam]

Reakcia na článok BEZTRESTNÝ REV v Plus 7 dní
Po prečítaní článku redaktora týždenníku Plus 7 dní ( číslo 18) Martina Guziho som si nemohol pomôcť a dovolil si napísať reakciu na jeho článok.
28.04.2009 - Cacao Čitatelia: 1951 [Šport - Cestné Motocykle]

Aj Tomáš Svitok tesne za pódiom
V rámci UEM Alpe Adria Championship sa už tradične vypisujú aj Majstrovstvá Slovenska. V Maďarsku samozrejme nechýbal ani 18-ročný Tomáš Svitok, ktorý s podporou tímu K+L Intermoto Czech štartuje v triede Supersport.
28.04.2009 - Cacao Čitatelia: 1828 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár tesne za pódiom
Počas uplynulého víkendu sa na maďarskom Hungaroringu konalo úvodné podujatie UEM Alpe Adria Championship v cestných pretekoch motocyklov.
28.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25118 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event + MOTORIDE Enduro Challenge 2009
Po úspešnom prvom ročníku Touratech Travel Meeting a pozitívnych reakciách účastníkov ideme do druhého ročníka aj spolu s Motoride Enduro Challenge - jedinou XL amatérskou rally na Slovensku!
27.04.2009 - Cacao Čitatelia: 2961 [Šport - SuperBike]

Smržák prvýkrát na bedni! WSBK - 4 - Assen
Tento víkend bol pekne nabitý športom a tým motoristickým úplne. Všetko sa začalo už ráno, keď odštartovala GP Japonska, plechovkári mohli sledovať aj F1tku a my čo sme sa chceli pozerať na fajné preteky sme prepli na svetové Superbajky.
26.04.2009 - motogpsk Čitatelia: 3487 [Šport - MotoGP]

Jorge Lorenzo víťazom GP Japonska triedy MotoGP v Motegi
Víťazom japonskej GP v Motegi sa v triede MotoGP stal Jorge Lorenzo na Yamahe pred tímovým kolegom Valentinom Rossim. Úspech japonských značiek na domácom okruhu spečatil tretím miestom Dani Pedrosa na Honde.
26.04.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 5863 [Šport - Enduro]

MM SR Countrycross Budimír 2009 – po prvom dni
Druhé podujatie sezóny odštartovalo v nádhernom počasí dnes o 10:00. Prihlásených bolo niečo cez 250 jazdcov, čakala ich vyše 10 kilometrová, prevažne lesná trať.
Predchádzajúce | 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!