Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1405 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31769
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18551)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13218)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 4516 až 4530 z cekového počtu: 5363.

26.02.2009 - miso251SK Čitatelia: 9460 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Zmoknuté prvé Alpy 2008

Tento článok je v podstate prepis a jemné štylistické úpravy z mojej diskusie „čo si nenechať ujsť, alebo vynechať AU-CH-ITA.“ Prvé Alpy sú síce frekventovaná inšpirácia na článok, ale je to určitá méta v motoživote. Pohodlne sa usaďte, vyrážame...

 

26.02.2009 - ToM46 Čitatelia: 18664 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Keeway Land Cruiser 250 - Hlásenie o škodách

Je to "čína". To je vyhadzovanie penazí. Ako často je to v oprave? Na "moprdoch" nejazdím. No len sa choď keevať. Keď vlastníte Keeway určite ste niečo z toho počuli aj na vlastnú adresu. Poďme sa presvedčiť o ich tvrdeniach...

 

24.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9950 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava „Motocykel včera a dnes“ v Martine od 13.02.2009 do 24.04.2009

Dňa 13.02.2009 o 16.00 bola v Slovenskom národnom múzeu v Martine otvorená výstava „Motocykel včera a dnes“, ktorá je návštevníkom prístupná do 24.04.2009.

 

23.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23750 [Novinky - Oznam]

-

Otvorenie Yamaha Motoshopu Žubor v Banskej Bystrici

Kto počas minulého roka prechádzal cez Banskú Bystricu smerom od Donovalov určite si všimol, že sa niečo chystá. To čo tam vyrastalo je dnes už novou predajňou značky Yamaha.

 

23.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4026 [Novinky - Pozvánka]

-

KTM TNT - Okruhové dni – Slidery pre všetkých!

KTM okruhové dni teraz po prvý krát ponúkajú možnosť jedinečné skúsenosti z jazdy na pretekárskych okruhoch – a to pod dohľadom profesionálnych inštruktorov.

 

23.02.2009 - Wildman Čitatelia: 33626 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW F650- FUNDURO

Rád by som vám predstavil tento v našich končinách stále nie veľmi rozšírený stroj BMW F650, vo svete a hlavne v zámorí známy skôr pod synonymom funduro.

 

20.02.2009 - bezdooo Čitatelia: 19955 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja druhá sezóna s KTM LC4-kou

Bolo to ešte niekedy počas výšky, ked som sa nejak zamiloval do dvojkolesových strojov. Keď som prišiel po prázdninách v tretiaku z UK, mal som naškrabané nejaké prachy, a začal som uvažovať, čo s nimi.

 

19.02.2009 - Cacao Čitatelia: 6738 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW S 1000RR ide do výroby

Na to, aby BMW mohlo vstúpiť do sveta pretekov SBK, potrebovalo sériovo vyrábaný stroj. Prvé kúsky už vychádzajú z linky...

 

19.02.2009 - xLoop Čitatelia: 5878 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Spomienka na záver sezóny 2008

Tento článoček je venovaný predposlednému väčšiemu výjazdu v sezóne 2008 s partiou skvelých ľudí, ktorí sa dali dokopy vďaka iniciatíve Digera na začiatku sezóny 2008.

 

17.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14783 [Šport - Ostatné]

-

Majstri Slovenska 2008 dekorovaní na plese SMF

14. februára 2009 sa v športovej hale v Púchove uskutočnilo dekorovanie majstrov motocyklového športu SMF za rok 2008 v rámci VIII. ročníka Slovenského motocyklového plesu.

 

17.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10773 [Bleskovky - Novinky]

-

Kawasaki oficiálne na Slovensku aj s dvomi novinkami

Od 01.01.2009 je oficiálnym importérom značky Kawasaki pre Slovensko spoločnosť U.M.S., s.r.o. a hneď uvádza dve novinky. Kawasaki Ninja 250R Special Edition a nové farebné prevedenie pre KLX 250.

 

16.02.2009 - Cacao Čitatelia: 10314 [Bleskovky - Novinky]

-

Drevená Vespa z Portugalska

To, že aj z dreva sa dá vytvoriť bike, nám tentoraz dokázal tesár z Portugalska s fajnovým zmyslom pre detail.

 

15.02.2009 - Beal Čitatelia: 6130 [Šport - Ostatné]

-

Quadtrophy 2009 Lučivná

Druhý ročník vytrvalsotných pretekov štvorkoliek v Lučivnej pri Svite majú jazdci za sebou.

 

13.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3887 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2009

Posledné zimné číslo, na ktorého konci už hádam niečo pobzučíme aj na cestách. Môžete sa tešiť na predstavenie noviniek, porovnávacie testy, testy pneu atď. Poďme sa však na to pozrieť podrobnejšie:

 

13.02.2009 - neno Čitatelia: 11160 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Aprilia AF1 125 Sintesi - Ako Ňeňo začal motorkovať

Moja cesta od ČZ 175/450 ku Aprilii AF1 125...

 

| 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 |

MG-V7-side-07-2025

Triumph-side-07-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »