Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4621 až 4635 z cekového počtu: 5364.
28.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11173 [Šport - Motocross]

Sony Ericsson Freestyle Kings znovu v Košickej Steel Aréne!
Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov. Po veľmi úspešnom prvom ročníku sa do Košíc vracia veľkolepá show s názvom Sony Ericsson Freestyle Kings.
27.10.2008 - bedna Čitatelia: 16857 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660 Téneré 1999
Poctivá a skromná.
23.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8170 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 11/2008
Ten vôl trafil smetniak, hovorím si v prilbe, ale v zapätí vidím letiacu motorku a dvoch maníkov. Jeden sa pozbieral a zmizol, k druhému, ktorý chrčí a zmieta sa na zemi sa okamžite zbierajú ľudia a Jirka mu kontroluje životné funkcie. Nevyzerá to dobre a my tušíme problémy.
23.10.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 8299 [Šport - Enduro]

ASKOF Cassovia cup 2008 - dobojované
Dojazdené, dobojované, koniec. Pretek v Družstevnej ukončil tohtoročný seriál Askof Cassovia cupu. Predtým sa ale ešte šli 3 preteky, Kavečany, náhradný Zelený dvor a Kojšov.
23.10.2008 - Ollo Čitatelia: 18467 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tempomat na Suzuki V-Strom
Po oblohe sa valia oblaky, predo mnou je trojkilometrová rovinka, a za ňou, ktohovie, možno ďalšia. Po štyroch dňoch v sedle ma pichá nad pravou lopatkou a keď večer zaspávam v stane, ruky mi vibrujú a v prstoch nemám cit. Sníva sa mi, že aspoň na chvíľu môžem dať ruku dole z plynu.
23.10.2008 - tomxx Čitatelia: 9363 [Šport - Enduro]

Mrotivo cup - 4-hodinovka dvojíc - Nová Lehota, 8.11.2008
Rok sa s rokom zišiel a my sa dúfam stretneme na podujatí, ktoré už tradične uzatvára enduro/CC sezónu - Mrotivo cup.
22.10.2008 - Cacao Čitatelia: 4755 [Bleskovky - Novinky]

Fazer oslavuje 10 rokov
V tomto roku oslavuje svoje desiate výročie jeden z najúspešnejších modelov od Yamahy - Fazer.
21.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6392 [Šport - Enduro]

Enduro: Kapajčík a Cyprián majstrami Európy 2008
V piatok a v sobotu sa v holandskom mestečku Hengele uskutočnilo posledné štvrté podujatie majstrovstiev Európy. V štartovom poli nechýbali ani traja Slováci Róbert Kapajčík, Thomas Hostinský, Štefan Svitko a veterán Zdeněk Cyprián, jazdiaci so slovenskou licenciou.
21.10.2008 - Cacao Čitatelia: 4512 [Bleskovky - Novinky]

Prvé športové elektroenduro od KTM!
Rakúsky výrobca dnes predstavil svoje prvé športové enduro poháňané elektromotorom.
20.10.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 3348 [Šport - MotoGP]

V MotoGP už len Bridgestone
Predpoklady sa stali realitou. Od roku 2009 budú môcť jazdci tohto šampionátu používať výhradne pneumatiky japonského výrobcu Bridgestone a to až do roku 2011.
20.10.2008 - pind Čitatelia: 27464 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YBR 125 po 10 000 km
Je modrá, je (viacmenej) japonská a je moja, alebo začiatok choroby zvanej motománia.
17.10.2008 - Cacao Čitatelia: 7843 [Novinky - Pozvánka]

4.Ukončenie BMW moto sezóny Štúrovo 24 - 26.10.2008
Nemáš ešte plány na posledný októbrový víkend? Poď s nami ukončiť sezónu!
17.10.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3787 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Smola na záver sezóny
Jedným z dôležitých tohtoročných cieľov motocyklového pretekára Tomáša Svitka bola účasť na pretekoch Majstrovstiev Európy triedy superšport 600, ktoré sa konali počas uplynulého víkendu v španielskom Albacete.
15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40914 [Testy a predstavenia - Test]

Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika
Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.
15.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8249 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 10/2008
Októbrový Svet motocyklov opäť prináša kopec testov tohtoročných modelov, ale vyskúšali sme si aj niekoľko horúcich noviniek pre budúci rok.
Predchádzajúce | 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!