Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4966 až 4980 z cekového počtu: 5364.
03.12.2007 - Grizzly660 Čitatelia: 19839 [Technika - Dobré Rady]

Outdoor výbava osamelého jazdca v teréne
Po opakovaných požiadavkách z "ľudu" som konečne spísal, čo a prečo, vláčim so sebou na štvorkolke.
02.12.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16462 [Novinky - Oznam]

Vianočné tipy 2007: Čo kúpiť svojej motorke pod stromček?
Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej (motorke, frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Prinášame ti niekoľko tipov.
30.11.2007 - Tajtrlik Čitatelia: 2907 [Bleskovky - Novinky]

Všetko najlepšie Nicolka
Či už si sa zúčastnil poslednej darovačky alebo nie určite poznáš malinkú Nicolku, pre ktorú bola 11. motodarovačka krvi...
29.11.2007 - loobo Čitatelia: 47568 Strany: 5 [História]

Cafe Racer - kult stále žije
Je druhom motocykla spopularizovaného medzi rokmi 1950-1960 najmä v Anglicku a Taliansku. Café Racer je motorkár, ovplyvnený kultúrou Rock-n-Rollu. Café racer je Rocker. Aby sme pochopili vývoj kultu Café Racera je treba sa vrátiť naspäť do obdobia s pred 30-tých rokov dvadsiateho storočia, kde boli „položené“ jeho prvé základy.
27.11.2007 - musicman Čitatelia: 30710 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha Drag Star 650 - moja prvá skutočná motorka!
Len nedávno, je tomu tuším mesiac aj niečo som sa dostal k tejto stránke venovanej motorkárom.
26.11.2007 - petkav Čitatelia: 51054 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tuning Jawy 350/638 - prepákovanie
Konečne sa mi podarilo prepracovať sa cez hromadu povinností (napr. komplet rekonštrukcia strechy na dome rodičov), ale dúfam že týmto článkom aspoň čiastočne uspokojím (na moje nemalé prekvapenie veľký počet) priateľov, ktorí majú záujem o uvedenú úpravu.
24.11.2007 - JuraRacing Čitatelia: 10061 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
23.11.2007 - Crossbiker Čitatelia: 17223 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ohliadnutie sa za čínou, alebo môj Keeway ARN 150
Keďže sa tu vo fórach dosť často preberajú čínske motorky a skútre z hľadiska kvality, chcem sa podeliť o skúsenosti so skútrom Keeway ARN 150. Tento skútrik som si zakúpil začiatkom 2006 roku.
20.11.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14173 [Novinky - Pozvánka]

„Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne
A je to tu! Slovensko sa po prvý raz stáva ďalšou zastávkou Majstrovstiev sveta vo freestyle motocrosse!
19.11.2007 - dodoKE Čitatelia: 6551 [Bleskovky - Šport]

Beach Motocross: v Anglicku po Dakarsky!
Trepať sa do Afriky za piesočnou zábavou? Nie! Veď načo aj, keď máme piesku habadej, k tomu aj more a dostatok divákov pokope... pomysleli si v juhoanglickom mestečku Weymouth.
16.11.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4043 [Bleskovky - Novinky]

19. Košické zimné stretko - 23. 11. 2007
Keďže sa nám sniežik chumelí a benzín nie a nie zlacnieť, navrhujem uskutočniť prvú schôdzu nás, teplomilných motorkárov...
15.11.2007 - raptor Čitatelia: 20242 [Bleskovky - Predstavujeme]

Firma SW-motech vyvinula nové hliníkové kufre TraX
Nové hliníkové kufre majú kapacitu od 37 do 45 litrov (topcase 38 litrov) a budú dostupné v striebornom a matno čiernom prevedení.
14.11.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 35366 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna SM 610 IE vs. BMW G 650 Xmoto
Už sme si s Awiom mysleli, že do konca roka skapal pes a už nebude žiadna sranda. Testy Husqvarny a BMW viseli vo vzduchu, nevedeli sme však termíny, ale nakoniec to vyšlo takmer dokonale...
14.11.2007 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4858 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Ako som konečne zmokol
Posledný októbrový deň, voľno, a aj tak vstávam o čosi skôr ako v bežné dni, keď treba isť do školy, pretože som bol rozhodnutý ísť sa povoziť.
13.11.2007 - WILLY Halmeš - blekac Čitatelia: 9880 [Bleskovky - Šport]

Dynamax Pionier Cup 2007/2008
Aj túto zimu sa budú blázni na pekáčoch pretekať neďaleko Nitry.
Predchádzajúce | 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!