Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2217 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31785
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18560)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13225)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 5296 až 5310 z cekového počtu: 5365.

11.02.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 57067 Strany: 3 [Technika - Motor]

-

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Motocykle sú vybavené motormi rôznych zdvihových objemov, ktoré sa však líšia aj počtom a usporiadaním valcov. Niečo o tom aký vplyv má konštrukcia motora na jeho vlastnosti sa môžete dozvedieť z nasledujúcich riadkov...

 

20.01.2003 - sita Čitatelia: 8272 [Šport - Rally]

-

Prehľad víťazov Rely Dakar

Prehľad víťazov 25 ročníkov Rely Dakar.

 

20.12.2002 - Zeno Čitatelia: 11521 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grécko II

Takže po úspechu minuloročnej Gréckej expedície, sme na tento rok inú trasu ani nepripúšťali. Chceli sme ju len predĺžiť ešte aj o návštevu Turecka, ale naše plány spriadané celú zimu, padli po jednom rozhodnutí Renčinho nového zamestnávateľa a náš čas sa scvrkol z troch týždňov na desať dní. Takže vlastne v deň odjazdu bolo jasné, že ideme „len“ do Grécka.

 

17.12.2002 - siemens Čitatelia: 16514 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Země kontrastů a improvizace – Zakarpatská Ukrajina očima motorkáře

Krátká informace o cestě pěti lidí na čtyřech motocyklech do země kontrastů a improvizace...

 

19.11.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17148 [História]

-

Vincent HRD - Najrýchlejšie sériové motocykle svojej doby...

V jedno chladné pondelkové ráno 13. septembra 1948, Rollie Free prekonal Americký motocyklový rýchlostný rekord, keď dosiahol rýchlosť 150,313 míľ za hodinu (241,85 km/h) s prvým pretekárskym motocyklom Vincent HRD Black Lightning. Pokus sa odohral na soľných rovinách Bonneville v Utahu.

 

23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 92743 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm

Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...

 

27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 15863 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002

Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...

 

24.09.2002 - sita Čitatelia: 5962 [Šport - Enduro]

Matoškovi bolo zima, Katriňák ako na leteckom dni

Šesťdňové preteky, 1. deň
Jaroslav Katriňák: "Cítil som sa ako na leteckom dni"

 

24.09.2002 - sita Čitatelia: 5202 [Šport - Šesťdňová]

Slováci odštartovali šesťdňovú 2002 bez problémov

77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro

 

19.09.2002 - mike Čitatelia: 9857 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Red Bull GET ON THE TOP 2002

Jedno sobotňajšie ráno som sa zobudil s tým, že idem na super akciu. Áno bolo to 14.9.2002 a dej sa odohrával v obci Porúbka pri Žiline. Už dva týždne pred akciou FUNRADIO dávalo avízo a pozývalo ľudí, ktorých prišlo neúrekom. (môj odhad sa potvrdil, prišlo cez 5000 ľudí) Akciu organizovalo združenie POBYS – vydavateľ časopisu Svet motocyklov.

 

13.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16315 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Dva dni v Poľsku

Ako sa blížil koniec sezóny začínala sa ma zmocňovať panika, že som vlastne tohto roku nikde nebol (v skutočnosti som mal za sebou cez 9000km) a tiež túžba voziť sa na mojej novej CBR-ke... Aj to bol dôvod prečo som ani chvíľu neváhal, keď mi prišla SMS-ka zo západu s ponukou výletu do Poľska...

 

04.09.2002 - GaST Čitatelia: 25690 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSX 1100 G 1993

Hádam dozrel čas predstaviť mojú "Malú" ...

 

02.09.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16565 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

HONDA BIKE DAY 18.08.2002

Motocyklový časopis Motomagazín pripravil pre priaznivcov adrenalínu v nedeľu 18.08.2002 na letisku v Hričove Streetfighter auto-moto ródeo show, MS SR o Kaskadéra roka a MS v šprinte motocyklov a to všetko pod názvom HONDA BIKE DAY

 

20.08.2002 - sita Čitatelia: 6344 [Šport - Cestné Motocykle]

V Hričove sledovalo šprint 5500 divákov

2. podujatie seriálu M-SR v motocyklovom šprinte

 

20.08.2002 - sita Čitatelia: 5683 [Šport - Motocross]

Bučenec sa nekvalifikoval, Pichon má titul

10. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose - Veľká cena Nemecka

 

| 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 |

Motozem

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »