Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2217 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31785
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18560)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13225)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 5326 až 5340 z cekového počtu: 5365.

08.04.2002 - feci Čitatelia: 7581 [Šport - MotoGP]

-

Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka

Mokrá a veterná Suzuka privítala toto ráno nič netušiacih jazdcov, ktorý sa plný odhodlania
vydali aj napriek nečasu na okruh. Nikto zrejme ani vo sne nečakal, že do cieľa dôjde len málaktorý...

 

08.04.2002 - feci Čitatelia: 7899 [Šport - GP 125]

-

Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách

V daždivom počasí si v piatkovej kvalifikácii vybojoval pole-position Manuel Poggiali. Rodák
zo San Marina predvádzal opatrnú a rýchlu jazdu, no ani tá mu nakoniec nestačila na nedeľné
pretky...

 

27.03.2002 - maco Čitatelia: 27440 [História]

-

SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup

Chcel by som všetkým čitateľom priblížiť ako vznikla modelová rada GS a GSX začiatkom 70-tych rokov, ktorá vlastne celkom ani nezanikla, pretože predstavením modelu GSX 1400 v roku 2001 trvá doteraz.

 

27.02.2002 - Zeno Čitatelia: 25964 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 200 R - chudák teta, stará, malá

Komentár v zátvorkách vytvoril kamoš Fichťo, ktorý to celé prešiel spolu so mnou ale videl trochu inak.
Všetko sa to spáchalo v januári v čase najväčšej depresie spôsobenej absťákom, ktorý so mnou lomcoval. Varadero bolo v garáži a vonku návaly snehu nevyzerali, že by sa v dohľadnej dobe niečo zmenilo. Ako sa hovorí, že každý chlap myslí každých desať /aj dve sú malo/ minút na sex, tak ja som asi postihnutý /horšie/ inak.

 

24.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 61410 [Technika - Motor]

-

Princíp a funkcia spaľovacieho motora, základné pojmy...

Rubrika Technika je tu preto, aby sme Vám priblížili funkciu rôznych častí motocykla. A čím iným by sme mali začať, keď nie priamo srdcom každého stroja, ktorým je motor.

 

11.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 182359 [Technika - Dobré Rady]

-

Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou

Začiatok sezóny sa nekompromisne blíži. Ak ste sa už rozhodli vytiahnuť Váš stroj na prvú jarnú vychádzku, tak Vám ponúkame zopár dobrých rád, ktoré Vás môžu uchrániť od prekvapenia, keď zistíte, že Váš miláčik, ktorý na jeseň fungoval ako švajčiarske hodinky, odmietne naštartovať...

 

01.02.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16284 Strany: 5 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Slovensko 2001

Tak ako asi vacšina nadšencov mototuristiky aj ja som sa rozhodol absolvovať svoj moto-debut v relatívnom bezpečí domoviny. Toto rozhodnutie bolo podporené aj nižším finančným rozpočtom po kúpe novej motorky...

 

10.01.2002 - Zeno Čitatelia: 13313 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Motodovolenka v Grécku 2001

Dovolenku do Grécka sme mali v pláne už od minulého roka, kedy sme boli s Peťom v Chorvátsku. Jej termín sme určili na september, kvôli počasiu, ktoré je tam v tejto dobe omnoho príjemnejšie, ako uprostred leta a samozrejme kvôli nezanedbateľnému cenovému rozdielu. Pre mňa a moju manželku to mala byť satisfakcia za nepodarenú cestu do Estónska.

 

04.01.2002 - Peter Fischer Čitatelia: 22620 [História]

-

Legendárne preteky Tourist Trophy na ostrove Man

Motoristický šport sa po prvýkrát objavil na ostrove Man roku 1904, keď sa uskutočnili automobilové preteky Gordona Bennetta. Keďže v Británii bol takýto druh športu na verejných cestách zakázaný, najbližším útočiskom pre súťažechtivých motorkárov sa stal práve tento ostrov, ležiaci v Írskom mori asi 70 km od západného pobrežia Veľkej Británie. Miestna vláda povolila uzatvorenie ciest a uskutočnenie motocyklových závodov, čím vlastne zapísala ostrov do motocyklovej histórie...

 

20.12.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 21450 [História]

-

Modelová rada Honda CB - príchod japonských veľkoobjemových strojov (1961 - 1979)

História modelovej rady CB sa začala písať v roku 1961, keď Honda predstavila prvý motocykel tejto kategórie - CB 77 Super Hawk. Až dovtedy sa Honda venovala iba výrobe malých motocyklov, veľké stroje boli doménou Británie, Talianska a Ameriky. V tom čase bola CB 77 najväčšia Honda vôbec a započala éru športových motocyklov tejto značky.

 

11.12.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20125 [Šport - MotoGP]

-

HONDA RC211V - Nová zbraň Hondy pre novú kategóriu GP1

Na základe toho, že FIM (Federation Internationale de Motocyclisme) zmenila pre sezónu 2002 pravidlá a umožnila štart štvortaktov v doterajšej triede päťstoviek s objemom až do 990 ccm, Honda pripravila nový pretekársky špeciál RC 211 V.

 

29.11.2001 - feci Čitatelia: 21903 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?

Chcel som spraviť článok o najrýchlejšom motocykli a myslím že mi niekto vravel, že je to Hayabusa. Tak som sa o tom chcel presvedčiť, no našiel som niečo ešte rýchlejšie a nejde tu o nejaký futuristický prototyp, či víziu. Je to proste
Marine Turbine Technologies Y2K Superbike 2002.

 

23.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19543 [História]

-

Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest

Keď Honda koncom roku 1968 predstavila a uviedla na trh svoj neskôr legendárny model CB750 Seven Fifty rozhodli sa konštruktéri konkurenčnej firmy Kawasaki prepracovať rozbehnutý projekt štvorvalcového radového motora, ktorý mal byť pôvodne sedemstopaťdesiatkou, na deväťstovku.

 

07.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18364 [Technika - Dobré Rady]

Povinné zmluvné poistenie, ako na to...

Pripravili sme pre Vás Stručný prehľad ponúk ôsmych poisťovní, ktoré dostali licenciu na uzatváranie povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.

 

26.10.2001 - Bagira Čitatelia: 25455 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Jawa 350/632

Konečne som sa prinútila napísať pár riadkov o mojom miláčikovi - o mojej mašinke. Ak máš chuť tak klikni a dozvieš sa o nej viac.

 

| 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 |

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »