ISSN 1336-6491 | Online: 867 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30944
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18191)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12753)

Články - Šport

Zobrazujem články 1726 až 1740 z cekového počtu: 2299.

25.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11020 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Eres Racing Cup 2009 - druhé kolo Hungaroring 17.6.2009

Druhé kolo tohtoročného seriálu ERES Racing Cup organizovaného agentúrou Art racing sa jazdilo minulý týždeň na Hungaroringu.

 

22.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9115 [Šport - Enduro]

-

MS Enduro Púchov 2009 - blatistá sobota vyhovovala Svitkovi

Celý upršaný víkend bojovali najlepší svetoví enduráci s náročnou traťou v okolí mesta Púchov.

 

18.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11494 [Šport - Enduro]

-

Pozvánka: MS Enduro Púchov 2009 - „Svet“ mieri k nám - už tento víkend!

Majstrovstvá sveta Enduro - GRAND PRIX IRS OF SLOVAKIA
Púchov 19. – 21. jún 2009

 

18.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3744 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár v polovici sezóny na celkovom druhom mieste v UEM Alpe Adria šampionáte

Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Rijeke konalo piate podujatie UEM Alpe Adria šampionátu v pretekoch cestných motocyklov, ktorý patrí medzi najprestížnejšie v Európe. Na tomto podujatí nechýbal ani Michal Puškár, jazdec teamu SG FIX racing a v posledných rokoch náš najúspešnejší pretekár v tomto seriáli.

 

16.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12636 [Šport - Enduro]

-

15. ročník Erzbergrodeo 2009 - Železnú horu pokorilo iba 21 jazdcov!

Najťažší jednodňový závod na svete – aj takýto prívlastok má zápolenie päťstovky enduro maniakov v obrovskom kameňolome v Rakúsku. Ani tohto roku sme tam nechýbali.

 

14.06.2009 - motogpsk Čitatelia: 3770 [Šport - MotoGP]

-

V GP Katalánska zvíťazil v triede MotoGP Rossi po dramatickom súboji s Lorenzom

Po dramatickom súboji s tímovým kolegom Jorgem Lorenzom sa víťazom katalánskej GP na okruhu v Montmeló neďaleko Barcelony stal Valentino Rossi.

 

11.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4721 [Šport - Cestné Motocykle]

-

4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka

S túžbou prelomiť sériu troch štvrtých miest a postaviť sa konečne na alpsko-jadranské pódium, absolvoval cez víkend štvrté podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska motocyklový pretekár Tomáš Svitok.

 

11.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9142 [Šport - Enduro]

-

Erzberg Rodeo 2009 už tento víkend

Už tento víkend sa v obrovskom kameňolome v Rakúsku zídu špičkoví jazdci endura, motokrosu, freestyle motokrosu alebo aj stuntrideri, aby si zmerali sily v jednom z najextrémnejších enduro závodov na svete. Ani tohto roku tam nebudeme chýbať.

 

08.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5050 [Šport - Rally]

-

KTM na Dakare končí!!!

Obmedzenie zdvihového objemu motocyklov na maximum 450 kubíkov prinútilo firmu, ktorá už roky kraľuje na Dakare odstúpiť z tejto súťaže.

 

01.06.2009 - motogpsk Čitatelia: 4365 [Šport - MotoGP]

-

Casey Stoner ukončil v Mugelle Rossiho nadvládu

Casey Stoner na Ducati zvíťazil v dramatickej GP Talianska na okruhu Mugello pred Jorge Lorenzom a favorizovaným Valentinom Rossim a zastavil tak počet Rossiho víťazstiev v rade za sebou v Mugelle na čísle sedem.

 

31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8318 [Šport - Enduro]

-

Askof Cassovia Cup Kechnec 2009 - blatisté prekvapenie

Po dlhom období sucha prekvapilo jazdcov daždivé počasie a náročná blatistá trať v Kechneci.

 

30.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9103 [Šport - Enduro]

-

Pozvánka: MS Enduro Púchov 2009 - To najlepšie z endura priamo v meste!

GP IRS of SLOVAKIA - Púchov 19. – 21. 06. 2009 - to musíte proste zažiť!!!

 

28.05.2009 - Cacao Čitatelia: 2835 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár v Brne na druhom mieste

Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Brne konalo tretie podujatie UEM Alpe Adria Championship v cestných pretekoch motocyklov.

 

26.05.2009 - Cacao Čitatelia: 2405 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Svitok v Brne opäť štvrtý

Tri podujatia a tri štvrté miesta, to je doterajšia bilancia Slováka Tomáša Svitka jazdiaceho s podporou tímu K+L Intermoto Czech v medzinárodnom seriáli UEM Alpe Adria Championship.

 

26.05.2009 - Beal Čitatelia: 3838 [Šport - Trial]

-

Medzinárodné preteky TRIAL 2009 v Nitre

Uplynulý víkend sa v Nitre konal už štvrtý ročník Trialu organizovaný MK - Fénix

 

| 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »