Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1033 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30957
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18196)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12761)

Články - Šport

Zobrazujem články 1876 až 1890 z cekového počtu: 2299.

22.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9357 [Šport - Rally]

-

Rally Central Europe 2008: 3. etapa - Jaro Katriňák vyhral prvú špeciálku!

Napriek tomu, že výsledky ešte nie sú oficiálne potvrdené, môžeme sa tešiť. Podľa predbežných výsledkov vyhral prvú dnešnú špeciálku Jaro Katriňák.

 

21.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5710 [Šport - Rally]

-

Rally Central Europe 2008: Demolačná etapa v Rumunsku, Katroš štvrtý!

2. etapa - Rumunsko privítalo jazdcov demolačnou etapou, Katriňák však postupuje na štvrtú priečku.
Veľká neznáma v okolí Baia Mare dala jazdcom poriadne zabrať.

 

20.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5938 [Šport - Rally]

-

Rally Central Europe 2008: Po prvej etape Jaro Katriňák šiesty!

Dnes ráno o 8:00 to vypuklo, na trate južne od Budapešti vyrazili najlepší svetoví jazdci aj s Jarom Katriňákom.

 

19.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6020 [Šport - Rally]

-

Rally Central Europe 2008: Budapešť privítala jazdcov dažďom

Dnešný deň boli na na pláne administratívne a technické prebierky strojov, ktoré úspešne absolvoval jediný slovenský zástupca v jednej stope, Jaro Katriňák.

 

16.04.2008 - JimRH Čitatelia: 4117 [Šport - SuperMoto]

-

O víkendu na pitbike supermoto do Písku!

Již o tomto víkendu 19. a 20. dubna se konečně budeme moci všichni vydat na písecký okruh Hradiště, abychom shlédli první závod letošní neoficiální závodní série Euro Supermoto Pitbike Cup 2008, tedy jeden ze čtyř závodů konajících se na území čtyř evropských zemí.

 

15.04.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 4675 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Svitok tretí na Európskom pohári v Cartagene

Skvelý úspech zaznamenal v úvodnom podujatí Európskeho pohára cestných motocyklov v španielskej Cartagene slovenský reprezentant Tomáš Svitok, pretekár tímu Gold Fren Erinac, ktorý obsadil v pretekoch triedy Superstock 600 tretie miesto!

 

15.04.2008 - Miro69 Čitatelia: 8696 [Šport - Ostatné]

-

QUAD CUP: Prvý závod 2008 predo dvermi!

A je to tu!!! Prvý pretek Slovenského pohára štvorkoliek sa uskutoční tento týždeň 19.4.2008, v sobotu na motokrosovej trati v obci Šaštín Stáže.

 

14.04.2008 - maxy Čitatelia: 7677 [Šport - Enduro]

-

V Borskom Mikuláši 2008 po oba dni dominoval Svitko

V nedeľu podvečer sa slávnostným vyhlásením víťazov skončilo prvé podujatie MM SR v endure a cross country, ktoré sa konalo v Borskom Mikuláši. Svoju dobrú formu a vyjazdenosť opäť potvrdil Žaškovčan Štefan Svitko, ktorý zvíťazil v absolútnom poradí.

 

13.04.2008 - Brambo Čitatelia: 3940 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2008 – 3 – Estoril

V Estorile víťazne Lorenzo, Bautista a Corsi.

 

10.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9845 [Šport - Rally]

-

Video: Rozhovor - Jaro Katriňák pred Rally Central Europe 2008

Len včera sme informovali o zmene trasy prvej zo série dakarských rely, ktorá ma štartovať už nasledujúci víkend, kvôli snehu v Rumunsku. Dnes sa Jaro odprezentoval novinárom aj s novou motorkou.

 

09.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6832 [Šport - Rally]

-

Rally Central Europe mení trasu v Rumunsku kvoli množstvu snehu!

Práve sme dostali správu o zmene trasy prvej zo série dakarských rely, ktorá ma štartovať už nasledujúci víkend. A to kvôli snehu v Rumunsku.

 

07.04.2008 - JimRH Čitatelia: 4552 [Šport - SuperMoto]

-

Euro Supermoto Pitbike Cup 2008

Zdá se, že letošní rok je velmi příznivě nakloněn závodům pitbike supermoto. Vypovídá o tom i evropská závodní série pod názvem Euro Supermoto Pitbike Cup 2008, která se odjede čtyřmi závody na území čtyř evrpských zemí – ČR, Slovensko, Maďarsko a Rakousko.

 

07.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3806 [Šport - Enduro]

-

Slováci na medzinárodných podujatiach MX a Enduro počas víkendu 4.-6.4.2008

Počas uplynulého víkendu štartovali naši motokrosový a „enduro“ jazdci na troch Majstrovstvách sveta a Majstrovstvách Európy triedy MX2.

 

07.04.2008 - Brambo Čitatelia: 3718 [Šport - SuperBike]

-

WSBK 2008 – 3 – Valencia

Vo Valencii zvíťazil v divokej prvej jazde superbajkov Lorenzo Lanzi, v druhej Noriyuki Haga a v superšportoch Joan Lascorz.

 

04.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5545 [Šport - Motocross]

-

MX a Enduro sezóna 2008 sa rozbieha

Po minulovíkendových dvoch regionálnych podujatiach v motokrose (Malokarpatský pohár v Stupave a Východoslovenský pohár v Krásnohorskom Podhradí) bude v nedeľu 6. 4. 2008 zahájený i seriál Slovenského pohára v motokrose.

 

| 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »