Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 211 až 225 z cekového počtu: 1211.
17.05.2016 - erbe Čitatelia: 15331 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Late Balkan Trip 2015
Keďže sa nám s partiou nepodarilo na tento rok pôvodne plánované Gruzínsko, tak sme riešili záložný plán. Vymysleli sme si Rumunsko, Čiernu horu a niečo medzi tým na čo natrafíme. Termín sa ale stále posúval a odchod nie a nie definitívne dohodnúť. Výprava pozostávala zo mňa (F800GSA), Lukáša (TA600) a Koťa (V-Strom). Aj posledný dátum jeden účastník výpravy – Koťo nestihol a dohodli sme sa, že sa zrazíme niekde v Rumunsku.
14.05.2016 - erbe Čitatelia: 9385 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajinská rýchlovka alebo našich 300 ukrajinských kilometrov
Nad Ukrajinou, konkrétne Zakarpatskou oblasťou sme už nejaký čas uvažovali. Nedarilo sa nám nájsť termín. Ten sa nakoniec objavil, i keď dosť skoro, čiže terén sme rovno škrtli. Mne osobne to nevadilo, reku na prvý krát si ju aspoň tak okružne pozrieme.
13.05.2016 - Filip Kalka - Masochista Čitatelia: 6010 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Ako som vyhral Harley-Davidson - All Bikers Rally 2015
Nápad spraviť si predĺžený víkend na motorke a prejsť krížom krážom celé Slovensko som mal v hlave už dlho. Keď som však zistil, že za to môžem navyše vyhrať Harley-Davidson, cieľ bol jasný. Spojím príjemné s príjemnejším a idem do toho.
28.04.2016 - NostalgicRider Čitatelia: 36291 Strany: 5 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Vladivostok tour 2015, alebo hľadanie stratenej nevesty
Cesta z Piešťan do ruského mesta Vladivostok, so zastávkou pri jazere Bajkal a so zachádzkou k hraniciam Číny a Severnej Kórey. Cesta, ktorej cieľom nebol len samotný Vladivostok...
22.04.2016 - JOSE Čitatelia: 17718 Strany: 4 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Turecko Gruzínske Adventure
Viete si predstaviť, že je piatok, hodina do fajrontu :) a už o chvíľu vyrážate na trojtýždňovú cestu Tureckom do Gruzínska !?
23.03.2016 - samuel7653 Čitatelia: 9702 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dovolenka v Albánsku 2015
Dobrodružstvo osamelého jazdca.
18.03.2016 - Mishko Čitatelia: 9261 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Hákové kríže vo Vietname alebo Na skútri okolo Nha Trang
Vietnamská socialistická republika, alebo ak chcete Cộng Hòa Xã Hội Chủ Nghĩa Việt Nam ma lákala už dávnejšie. „Socík“ sme si do sýtosti užili aj doma a Vietnamcov som registroval zhruba od gymnaziálnej brigády vo Frute Znojmo v roku pána 1986 kde sme ich ohadzovali uhorkami a oni nám ponúkali „fejkové“ hodinky. Ako ale ten socializmus môže dodnes u nich fungovať?
09.03.2016 - Gabka Čitatelia: 8094 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

Irán 2015
Irán bol vždy na zozname krajín, ktoré by sme chceli prejsť, a keď už sme tesne pred hranicami, tak začínajú všetky značky na kamiónoch pôsobiť tak trochu magicky....
02.03.2016 - Karma Čitatelia: 6920 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko po lúkach 2014
Tento rok to na Ukrajine trochu vrelo a tak sme sa radšej vybrali preskúmať nové horské cesty Rumunska okolo Huedinu. Super počasie, jazdenie po kopčekoch a stretnutie s hippies komunitou.
24.02.2016 - Andrej Bartoš Čitatelia: 10529 [Mototuristika - Európa - Plánované]

Ako sme začali cestovať po Európe
Viac ľudí, viac zábavy. Väčšia vzdialenosť, viac exotiky.
19.02.2016 - bubo008 Čitatelia: 19512 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Severní vítr je krutý
Sever ma veľmi lákal a na túto dovolenku som sa nesmierne tešil. Nielen preto, lebo sme sa chceli dostať na najsevernejší bod Európy, ale hlavne preto, že nebudem cestovať sám. Pred rokom som spoznal dievča mojich snov. Do voza aj do koča.
11.02.2016 - gilbert Čitatelia: 7180 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

Výlet v sedle Titanicu
V ostatnom článku o spiacej Šípkovej Rúženke som naznačil, že sa nám podarilo po dlhoročnom spánku oživiť manželkinu Babettu. Krátko po jej znovuzrodení som sa na nej povozil po okolí.
09.02.2016 - peter3401 Čitatelia: 15375 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lombardia a Dolomity 2015
Na začiatku Tripu som si dal predsavzatie, že porobím viac fotografií – nie len štyri, ako vždy.
Opäť vyrážame večer – deň pred začiatkom prvého dňa, aby sme v noci dorazili do Breitenbrunu. Ráno sme sa teda zobudili pri Neusiedler See a náš hlavný Trip začali čo najbližšie k Alpám.
07.02.2016 - Veronika Merková - Veverica88 Čitatelia: 8109 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

KIRGIZSKO 2015
Pokračovanie dobrodružstva "Priestupná stanica Kyrgyzstan 2013". Tento raz len ja sama, moja Yamaha a krásne cesty Kirgizska.
25.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15809 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Report: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 2016, Brezno - zimný motozraz
Druhý ročník zimného stretnutia so sprievodným pretekom pre zábavu máme za sebou. Napriek predpovediam sme nepomorzli, stretli sa, zabavili, pojazdili, pospomínali...
Predchádzajúce | 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!