Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 1066 až 1080 z cekového počtu: 1226.
27.04.2005 - barclay Čitatelia: 20296 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Chorvátsko 2003
Tak som sa rozhodol podeliť aj ja so svojimi zážitkami z ciest. Je to síce o dva roky neskôr ale dúfam, že Vás tento článok zaujme a načerpáte inšpiráciu na cestu podľa Vašich predstáv
20.04.2005 - zeze Čitatelia: 19028 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Alpy - Friaul je tajný tip za humnami!
Nezadržateľne sa blížil koniec sezóny 2004, a nádeje na babie leto sa ukázali ako opodstatnené. Známi, ktorí sú zvyknutí na nejaké krátke ale intenzívne jesenné prekvapenia z mojej strany, sa už tentoraz informovali vopred, čo sa bude diať...
18.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13554 [Mototuristika - Afrika - Dobré Rady]
Rozhovor s cestovateľom Igorom Brezovarom
Na motorke si vozí všetko a prešiel na nej takmer celý svet. Pôvodom je Slovinec a dnes má v Prahe firmu na parkety. O svojich cestách cez polovicu sveta rozpráva s takou samozrejmosťou, ako iný o nedeľnom výjazde na zmrzlinu...
17.04.2005 - MajoKE Čitatelia: 10425 Strany: 2 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Cestovanie v čase.
Zaujímavá rekonštrukcia bojov na Dukle. Hustý a vytrvalý dážď pridal na autentičnosti príbehu, ale znemožnil kvalitnejšie foto.
14.04.2005 - Skarab Čitatelia: 10638 [Mototuristika - Európa - Výlet]
První jarní... Sečská přehrada v okrese Chrudim
Sobota 26.3.2005
Tak už je to tady, podle kalendáře jaro, počasí fantastické, chuť na cestování obrovská....
11.04.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16015 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]
Cesta na ďaleký východ
Keď mi Hergi nahlásil servisný výjazd na východ, hneď som vedel aký výlet mám na sobotu naplánovať. Vlastne stačilo zaloviť v PC a otvoriť trasu naplánovanú niekedy na jeseň minulého roku. Vtedy akosi neostal čas na to, aby sme ju s DodoKE-ovcami absolvovali :-(
07.04.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 13253 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Aké bude 4. stretnutie MotoRide-ákov?
V poradí štvrté stretnutie priaznivcov tohto servera sa neuskutoční na domácej pôde, ale vo východných Čechách. Z toho sa dá vytušiť mototuristický zámer tejto akcie...
31.03.2005 - todra Čitatelia: 23465 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Ďalší blázni vo veľkonočnom Chorvátsku 2005
Nová motorka mala na tachometri 140 km a tak sme si vymysleli takýto spôsob relatívne rýchleho zábehu. Dvaja magori (to som povedal až po návrate) na 650 V-stromoch sa vybrali cez Veľkú noc až na ostrov KRK.
29.03.2005 - inferno Čitatelia: 12481 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Veľkonočná otočka - Hmla, sneh, dážď a zdochliny
- aj taká môže byť cesta do Chorvátskana veľkú noc (25-27.03.2005)
29.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15674 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Na mopedu k beduínům – 15.časť
Keď som počas Vianoc začal pripravovať prvý diel „Beduínov“, mal som pred sebou dlhú zimu a dlhý príbeh. Dnes, počas Veľkonočných sviatkov jedno aj druhé končí a pred očami sa mi otvára obzor nových ciest. Prajem vám aj sebe úspešnú novú sezónu...
24.03.2005 - zeze Čitatelia: 16414 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Francúzske Alpy 2004 - Bonette a tie ostatné
Leto v plnom prúde. Manželka nemala výhrady, dovolenka sa dáka tiež našla. Otázka „kam“ sa natískala. Kto by šiel? Na sms-ky s alternatívami možných trás zareagoval iba Milan. „Jedeme do Francie“ – znela jeho stručná odpoveď.
21.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 15997 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Na mopedu k beduínům – 14.časť
Dobrodružstvo malých motocyklov sa pomaly blíži k svojmu koncu. Po malom fenickom intermezze sa ich svetobežnícke kolesá znova dotkli európskej pôdy. Aj keď domou to majú ešte ďaleko...
15.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13165 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Na mopedu k beduínům – 13.časť
Žiaden československý motocykel tej doby ešte nezdolal obratník Raka. A tak naši hrdinovia využili ďalšiu výzvu osudu a pokúsili sa o nemožné. Prekročiť ho tými najmenšími z najmenších...
10.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13232 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Na mopedu k beduínům – 12.časť
Malé motocykle splnili svoj hlavný cieľ – prejsť žeravou Sinajskou púšťou, Ale im to nestačilo. A tak namiesto k domovu namierili svoje nenásytné čumáčiky k južným rovnobežkám. Teda presnejšie k tej jednej....
28.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12411 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]
Na mopedu k beduínům – 11.časť
Všetko raz dôjde k svojmu záveru. V tejto časti sa dostaneme na koniec sinajského dobrodružstva. Ale nebojte sa. Príbeh, rovnako ako tohtoročná zima, ešte zďaleka nekončí...
Predchádzajúce | 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!














