Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4456 až 4470 z cekového počtu: 8787.
30.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2999 [Bleskovky - Novinky]
Husqvarna pod krídla KTM?!
Podľa neoficiálnych správ to vyzerá tak, že sa Husqvarna čoskoro dostane pod krídla rakúskej značky KTM. Informuje o tom anglický motocyklový portál www.motorcyclenews.com.
30.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6207 [Šport - Rally]
Prvé dojmy Ivana Jakeša a Štefana Svitka po návrate domov
Senzačný úspech dosiahol slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš na tohtoročnej rely Dakar, keď po štrnástich náročných etapách obsadil v konkurencii svetovej špičky v konečnom poradí motocyklov fantastické 4. miesto, pričom až do posledných chvíľ atakoval bronzovú priečku
29.01.2013 - Mirka67 Čitatelia: 6329 [Šport - Motocross]
Telgárt 2013 – Snehuliaci na trati
Ani v zime, sezóne ktorá nám motorkárom nie je príliš naklonená, netreba zaháľať a treba využiť každú príležitosť na udržanie kondície a tak sa po trochu dlhšej pauze opäť ozývam s novinkami o mojom jazdení.
28.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5664 [Bleskovky - PR bleskovka]
Nový Touratech katalóg 2013/2014 je už na svete
Nové katalógy Touratech 2013/2014 práve dorazili z tlačiarne a sú už skladom na Slovensku. Pokiaľ chcete mať svoj Touratech katalóg 2013/2014 doma medzi prvými máte možnosť si ho ihneď objednať.
26.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3696 [Bleskovky - Šport]
Speedbrain Husqvarna Rallye Team je späť z Dakaru
Dakar 2013 už oficiálne skončil. Zakončený bol nádherným záverečným ceremoniálom a dekorovaním víťazov. Podieľali sa na ňom všetky tímy ktoré úspešne dokončili 35. ročník tejto náročnej rally.
25.01.2013 - Juraj65 Čitatelia: 8538 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Chmary v sedlách Álp
Alpské cesty a priesmyky ma lákali ešte dávno pred tým ako som sa znovu dostal ku motorke a tak po vlaňajšom skúšobnom výlete do Čiernej Hory som sa spolu so synom Jánom odhodlal vyraziť na západ do výšok východných Álp.
24.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6887 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]
Offroad z Kanady do Mexika – 5.255 km naprieč divokým západom USA
Je začiatok novembra a my štartujeme z kanadskej provincie British Columbia. Malo by to byť klimaticky najpríjemnejšie územie celej Kanady. Vôbec si to však neužívame. Ľadový vietor sa nám prediera cez hrubé bundy a jazda popri pobreží sa stáva nepríjemným bojom....
24.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9369 [Bleskovky - Novinky]
Novinka: Triumph Rocket III Roadster a Touring
Britský výrobca predstavil na výstave v New York City ďalšiu novinku pre rok 2013. Modernizácie sa tento rok dočkali obe verzie legendárneho krížnika Rocket III, ktorý sa medzi sériovkami stále môže chváliť najväčším zdvihovým objemom motora.
24.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7469 [Novinky - O motoride.sk]
Nástenné Kalendáre Motoride 2013 dostupné už aj vo vybraných Motoshopoch na celom Slovensku
Vďaka veľkému záujmu sme doobjednali ďalšiu sériu kalendárov a už ich nájdete na pultoch vo vybraných Motoshopoch po celom Slovensku.
23.01.2013 - radkaMazak Čitatelia: 5054 [Šport - Rally]
Jeden deň na Dakare so Števom Svitkom
To čo sa o Dakare dozviete z médii je len časť z toho, čo sa počas dvoch týždňov najťažšej rally sveta deje. Súťažiaci sa musia aj niekde najesť, umyť, vyspať, odreagovať . . . to všetko k tomu jednoducho patrí. Tento článok tvorím v aute na ceste do cieľa Dakaru 2013 – do Santiaga. Vedľa mňa sedí Števo Svitko a pokúsime sa vám popísať, aký režim fungoval v depe Slovenskej výpravy.
23.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2747 [Šport - Rally]
Dakar 2013 s pozitívnym výsledkom aj pre Husqvarnu
Nedávno hlavné mesto Čile Santiago uvidelo finálovú slávnosť a ceremoniál odovzdávania cien v centre mesta, kde bolo umiestnené pódium a stupne víťazov pre účastníkov rally Dakar 2013. Slávnosti sa zúčastnili všetky tímy, ktoré dokončili rally , ktorá začala 5. Januára v Lime (Peru) a nakoniec sa dostala do Santiaga.
23.01.2013 - gilbert Čitatelia: 7552 [História]
História Pionier: Veľká zimná skúška motocykla Pionier
V predošlom článku som spomínal "reklamné skúšky Pionierov". Podľa reportáží v dobovej tlači jednohrby absolvovali výjazd na vrchol Snežky, a jazdu naprieč Československom z Plzne do Košíc. Tieto akcie klasifikujem ako jazdy v motocyklovej sezóne, od konca marca do začiatku novembra, teda v tej znesiteľnejšej časti roka.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3502 [Šport - Rally]
Tím GAS-GAS úspešne dokončil rally Dakar 2013
Tím Gas Gas pozostával z troch členov, z ktorých všetci úspešne ukončili svoje účinkovanie v cieli rally Dakar 2013 v Santiago de Chille, pričom vďaka tomuto úspechu obdržal model EC450 Raid tie najvyššie hodnotenia.
22.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4556 [Šport - Motocross]
MOTOSHOP ŽUBOR CUP - Prihlasovanie, licencie a ďalšie info
Kalendár, kategórie a bodovanie sme si už spomenuli v predchádzajúcom článku, teraz si poďme vysvetliť podmienky účasti v seriáli MOTOSHOP ŽUBOR CUP.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10003 [Novinky - Oznam]
Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012
Opäť sme o rok starší a teraz navyše aj múdrejší, keďže sme dostali čerstvé trhové dáta. Hneď sme ich aj rozpitvali.
Predchádzajúce | 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















