Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6586 až 6600 z cekového počtu: 8791.
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16703 [Novinky - Bike roka]
Víťazi ankety Bike roka 2009
Oficiálne vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien zástupcom značiek v ankete Bike roka 2009 prebehlo na výstave, ale je na čase, aby ste to videli všetci čierne na bielom aj s obrazom.
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6220 [Bleskovky - Novinky]
Motocykel roka 2009
Už deviatykrát sa Bratislava stala mestom motocyklov vďaka výstave Motocykel 2009. Súčasťou výstavy je aj vyhlasovanie odbornej novinárskej ankety Motocykel roka.
24.03.2009 - djkorka Čitatelia: 7775 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
5. stretnutie priateľov značiek Jawa a ČZ, Kováčová 2009
Týchto pár riadkov, ktoré práve čítate, som sa rozhodol napísať v jeden zimný večer a zhrnúť tak akciu nazvanú: Stretnutie priateľov značiek JAWA a ČZ. Možno sa pýtate ako táto myšlienka vznikla a kto za tým stál. Tak sa prosím pohodlne posaďte, začíname.
24.03.2009 - SADLATY Čitatelia: 18627 [Vaše stroje - Moja motorka]
Príbeh sedláka alebo o čom je jazdenie na motorke?
O tom, ako prišiel človek ako ja k motorke...
23.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3546 [Bleskovky - Novinky]
R1 dni. Buďte (s) jedničkou!
Prídi sa pozrieť na novú Yamahu R1 do jednej zo štyroch predajní na Slovensku, v ktorých bude šampiónka predstavená.
22.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11468 [Novinky - Bike roka]
Výstava Motocykel 2009 za nami - Bike, Motofirma aj výhercovia súťaže známi!
Ani sme sa nenazdali a výstava, na ktorú sme sa dosť dlho chystali a tešili prebehla veľmi rýchlo. Pozrime sa trochu späť. O čom to na Motocykli 2009 vlastne bolo?
19.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13418 [Bleskovky - Novinky]
LIVE vysielanie Výstava Motocykel 2009 - naživo!
Redakcia motoride.sk pripravila každý deň z výstavy Motocykel 2009 priame prenosy. V tomto článku nájdeš teraz všetky video záznamy.
18.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6427 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka na výstavu Motocykel 2009
Opäť sa blíži čas výstavy, ktorú máme tak radi. Motocykel sa začne vo štvrtok 19. marca a skončí v nedeľu 22.3.2009
18.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5432 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 4/2009
Konečne jarné číslo, ktoré nám odklepne aj kalendár, a celé sa to začne znovu. Opäť sme pripravili kopu testov, okrem iného Yamahy R1 na tento rok. Pre všetkých, ktorí čítajú slovenskú verziu, je pripravená súťaž o hodnotné ceny.
18.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10664 [Novinky - O motoride.sk]
Motoride.sk to rozbalí na výstave Motocykel 2009 naplno!
Vyhodnotenie ankiet Bike roka a Firma roka, zaujímaví hostia - Jaro Katriňák, Motoride Racing Team, premiéra filmu Elefantentreffen, predstavenie výpravy do Mongolska a to je len časť toho čo sme pre vás pripravili.
18.03.2009 - kapor50 Čitatelia: 21728 [Vaše stroje - Moja motorka]
Ducati "príšerka" Monster 600
Začnem tým, že v zime je nuda. Normálne by som sa k písaniu nejakého článku nedostal, ale v práci je kupodivu nuda tiež. Vzhľadom na okolnosti vznikol príspevok tak trochu mimo zabehaných kategórií, ktorý si vám dovoľuje predstaviť príbeh jednej motorky. Nazvime ho pracovne: "Druhý život príšerky desmoďáka".
17.03.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 13118 [Šport - Ostatné]
Pionier cup 15.3.2009 – koniec zimnej sezóny + kalendár na leto!
Jar sa našťastie neúprosne blíži, konečne začne sezóna. Sú ale veci, ktoré potešia a zahrejú aj v zime.
15.03.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 3540 [Šport - SuperBike]
WSBK 2009 - 2 - Losail
Už druhé kolo majú za sebou svetové superbajky. V horúcom Qatare si s podmienkami najlepšie poradila Yamaha s nováčikom v sedle.
11.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12175 [Novinky - Bike roka]
Test, Video, Foto a Cestopis roka 2008 - máme tu prvých víťazov!
Tak a máme to tu! Na víťazov čitateľských ankiet Test, Foto, Video a Cestopis roka 2008 sme sa v redakcii veľmi tešili hlavne preto, že nám ukázali, akú robotku oceníte ako čitatelia najlepšie a na čo sa treba do budúcnosti orientovať.
11.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5368 [Šport - Rally]
Ďalšia z Dakar Series Rally bude v Rusku, Kazachstane a Turkmenistane - Silk Way Rally 2009
Pod dvoch podujatiach seriálu Dakar Series v roku 2008: Central Europe Rally a PAX Rally, sa bude ďalšie pokračovanie jazdiť v Oriente.
Predchádzajúce | 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















