Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8146 až 8160 z cekového počtu: 8736.
19.10.2004 - jeegor Čitatelia: 15648 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda MAX3
Skuter Honda MAX3 125ccm.
15.10.2004 - Noso Čitatelia: 30432 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki HAYABUSA na diaľkové jazdy...
Tak to predsa prišlo.... Yamaha Srdiečko zmenila majiteľa a ku mne prišla SUZUKI HAYABUSA 1300R ... a to som mal na pláne Bandit alebo XJR, ci starší ExUp...
12.10.2004 - zeze Čitatelia: 13593 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Švajčiarske Alpy 2003, aj tam niekedy prší
Sezóna sa schyľovala k záveru. Úmerne s tým, ako dni utekali, dobiedzali myšlienky na nejaký alpský výjazd, ktorý by dal za horúcim letom dôstojnú bodku. Ako cieľ prichádzalo do úvahy Švajčiarsko, lebo na Francúzsko nebolo dosť času, a v Taliansku sme boli naposledy trikrát po sebe...
11.10.2004 - slave Čitatelia: 26074 [Testy a predstavenia - Test]

Pre tých čo sa rozhodujú o kúpe číňana...
Takže zoznámte sa s týmto "čudom"
Hold musím tu napísať pár teplých slov pretože mi to nedá. Bol som majiteľom jedneho tohoto vozítka a musím Vás trocha vystríhať ... znelo to vsetko úžasne a ja som hneď zofort potreboval transport tak som to kúpil. Obstarávacia cena 36000,- skk. Za necelé dva mesiace som najazdil skoro 3 000 km kým som ho nepredal :) takže tu sú moje "prvotné" postrehy.
08.10.2004 - eXeBaT Čitatelia: 10442 [Vaše stroje - Moja motorka]

PROTOTYP mojej jednokolesovej Hondy 900RR Fireblade
Ako už nadpis napovedá, ide o unikát na Slovensku. K výrobe a úprave som sa rozhodol po opakovanom stereotype z jazdy ... >>
08.10.2004 - OMtuning Čitatelia: 20294 [Vaše stroje - Moja úprava]

Honda CBR900RR fireblade (úprava P.B.) – ILLEGAL STREETFIGHTER:)
Každý má svoj štýl. Každý má svoj cieľ. Každý je jedinečný...:)
04.10.2004 - Vadim Čitatelia: 24373 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 7. časť: Jediná na svete
Motorku si si kúpil (ak si sa vedel narodiť, tak dostal) pre radosť. Minule som sa pokúsil objasniť ti základné motivácie, ktoré vedú občana k prestavbe. Zároveň som ťa varoval pred niektorými extrémami a rizikami. Dnes sa budem venovať úpravám. Tým, ktoré majú robiť radosť tvojmu telu.
29.09.2004 - Leon Čitatelia: 13050 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Zraz Baníkov
Do hraničného mestečka Mursko Stredisče na Slovinsko- Chorvátskych hraniciach som dorazil v predposlednú júlovú sobotu okolo 17.00. Prešiel som týmto ničím nezaujímavým malým mestečkom tridsiatkou hľadajúc niečo, čo by mi mohlo napovedať kde sa zraz koná. Zrazu vidím koniec obce a kde nič tu nič. Asi sa to nekoná. Hovorím si zastavujúc na krajnici. Okolo mňa krúži na bicykli očumujúci adolescent. Pýtam sa ho na "moto akciu". Ukazuje mi smer späť a pred hranicou doprava a potom vraj už nájdem. Fajn.
28.09.2004 - Vidicon Čitatelia: 14643 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpovačka 2004
Cez Alpy som vždy len prechádzal, vždy som len privoňal k nádhere vysokých končiarov, ktoré na mňa volali a ja som im pokaždým len zanechal smutný odkaz, že dnes idem za inou, a že sa zastavím nabudúce. Neveril som, že by bol niekto ochotný toľké roky na mňa čakať, ale Alpy počkali a to splynutie bolo dokonalé a moja mnohoročná túžba bola ukojená...
27.09.2004 - Tomxx Čitatelia: 208396 [Technika - Dobré Rady]

10 mýtov o syntetických motorových olejoch
Syntetické motorové oleje sú dlho objektom početných mylných predstáv laickej aj odbornej verejnosti. Veľa ľudí, vrátane mechanikov, je z týchto pretrvávajúcich mýtov popletených.
23.09.2004 - datel Čitatelia: 20855 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX 750
Nevydržal som a kúpil som!
22.09.2004 - Richie Čitatelia: 15306 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Víkend spojený s návštevou Osvienčima
Konečne je tu víkend, na ktorý som sa tešil takmer rok. Túžbu vidieť tento „tábor“ vo mne vzbudil Herghott svojou krátkou správou, ktorú si môžete prečítať tu, na motoride.sk a ku ktorej je toto také voľné pokračovanie. Ohlasy boli rôzne a naberalo to formát masovej akcie, ale ...
Pekne po poriadku.
20.09.2004 - marekxxx Čitatelia: 12340 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko a Taliansko za štyri dni
Vyrazili sme domov z motoride zrazu a chceli sme ísť na otočku do Paríža odfotiť sa pod Eifellovkou, ale zdržal nás chlapík, ktorý sa na zraze ožral a keď som išiel s Pagym a Rejdiom domov, tak nás stopla jeho ženská na ceste pri Fabii a žena ich odviezla do Zvolena a ja za nimi. Chlap sa v noci ožral do mŕtva, spadol, na hlave jazva a začal šoférovať domov, po 10-tich km dostal v aute kolaps. Potom sme dobehli Lukyho a dali si obed, večer sme prišli domov, najedli sa a zaspali.
17.09.2004 - Pa3ck Čitatelia: 15002 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Europa Tour 2004 26.07.2004 - 08.08.2004
Od začiatku apríla som pripravoval okolie na 3-oj týždňovú dovolenku v strede leta. Cez inet som zverejnil inzerát na zamýšlaný výlet po Európe. Ozvala sa mi Kamila z Ml. Boleslavy (Suzuki GS500) a neskôr aj Jaro (Honda VFR) z Popradu. Všetko bolo pripravené na 19.7.2004.
14.09.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 41271 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť na cestách: Ako predchádzať nehode
Skôr ako rady čo robiť po nehode, bude užitočnejších zopár viet o tom, ako nehodám predchádzať. Načo zbytočne kresliť čerta na stenu...
Predchádzajúce | 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!