Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8371 až 8385 z cekového počtu: 8736.
18.08.2003 - sita Čitatelia: 6505 [Šport - MotoGP]

Siedme prvenstvo Rossiho v MotoGP
Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7283 [Šport - GP 250]

V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii
Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7709 [Šport - GP 125]

V Brne na 125-kách triumf Pedrosu
Výsledky VC Českej republiky v pretekoch cestných motocyklov na Masarykovom okruhu v Brne
18.08.2003 - TTom Čitatelia: 9957 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Morská otočka (1.–3. 8. 2003)
Kopu žehlenia som opäť odložil. Vo štvrtok som sa rozhodol, v piatok vyrazil. Nešlo o nič. Len vidieť more.
18.08.2003 - sita Čitatelia: 7505 [Šport - Enduro]
V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák
MM SR v country crosse v Lazoch pod Makytou
13.08.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17841 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov.
2. ročník stretnutia Motoride-ákov a mototuristov sa konal druhý augustový víkend 2003 v Štiavnických vrchoch priamo pod Sitnom. Po roku teda opäť vyrážam na túto akciu s ambíciou vyvarovať sa všetkých chýb z minulého roka a skvalitniť tak celé stretnutie.
08.08.2003 - castka-racing Čitatelia: 8325 [Šport - Cestné Motocykle]

Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom
Po preteku ME na Mosteckom okruhu sa prehupla sezóna cestných motocyklov do druhej polovice. A v tomto období nastali v Častka Racing Teame určité zmeny...
06.08.2003 - feci Čitatelia: 12891 [Šport - GP 250]

Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
Najlepšia ženská pretekárka Katja Poensgen nemala práve najľahší návrat do preteku GP. Rok 2003 bol rokom readaptácie na 250ky
potom čo rok jazdila na silnejších strojoch v Nemecku. Teraz vyzerajú veci okolo pretekov pre 26 ročnú pretekárku po pár vydarenejších
závodoch lepšie...
06.08.2003 - TTom Čitatelia: 38260 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST HONDA CB 1300 (SC54)
Lekári sú stále bezradní. Prebehla porada. Doterajšie vibračné metódy liečenia boli na chvíľu nahradené. Dvojvalcové dávky boli účinné, ale ich vplyv rýchlo vyprchal. O môj prípad sa začal zaujímať prednosta kliniky. A vrazil mi do žily nadlitrovú infúziu s nálepkou: CB 1300
04.08.2003 - Freedom Čitatelia: 17872 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta okolo Česko-Slovenska (13-19.júl 2003)
Nápad „cesta okolo Česko-Slovenska“ vznikol tak, že som chcel ísť pozrieť do južných čiech a na pár dní aj na východné slovensko. Tak ma napadlo, že by som to mohol spojiť do jednej cesty. Do Čiech chcel ísť aj Laco (boli sme spolu v Dolomitoch), ale nevyhovoval mu termín, tak som sa rozhodol, že pôjdem sám...
01.08.2003 - krkinko Čitatelia: 28941 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Tuareg 125
Tu Vám predstavujem moju aprilku:
01.08.2003 - Pavuk Čitatelia: 10007 [Vaše stroje - Moja motorka]

Splneny sen...
Jedna sa o BMW 1200 LT. Nechcem opisovat aky strasny stroj som si kupil, je toho o nom popisane dost v testoch aj predstaveniach. Ma vsetky doplnky okrem chladnicky...
29.07.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 25044 Strany: 25 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

MORE A ALPY 2003
(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)
22.07.2003 - TTom Čitatelia: 24277 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST MOTO GUZZI NEVADA 750 (LK)
Chronické abstinenčné záchvaty som na čas utíšil. Vrátili sa. Po poslednej medikácii lekári zistili, že mi pomáhajú aj lieky, ktoré sa nepredávajú na kilá. A nie sú až tak propagované alebo profanované reklamou. Vedel som do čoho idem, po roku opäť otváram taliansku krabičku s názvom: NEVADA 750
22.07.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24966 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

HONDA BIKE DAY 2003
Akcia pre priaznivcov adrenalínu, rýchlych motoriek, bláznivých kúskov, smradu zo spálených gúm, odratých výfukov a odvážnych kaskadérov...
Predchádzajúce | 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!