Anketa:
125-tky na GP Catalunia
ZdieľaťPridané: 19.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5674 [Šport - GP 125]
Víťaz Pole position Lucio Cecchinello sa po zbabranom štarte spamätal a nakoniec vyhral druhú Veľkú cenu vo svojej kariére. Miestny Katalánsky teenager, Toni Elias, robil všetko preto, aby mu to prekazil a potešil miestných fanúšikov, ale nestačilo to.
![]() |
Teenager Elias vyštartoval z druhého radu do čela v prvej zákrute. Cecchinello, ktorý dominoval 125-ťkám celý víkend, mal hrozný štart a na konci prvého kola bol deviaty. Vedúci Šampionátu Gino Borsoi, si spravil skorý výlet do štrku a prišiel tak o šancu pretekeť.
Cecchinello posledný krát vyhral pred tromi sezónami a nebol preto v najlepšej nálade. Jazdil však jedno najrýchlejšie kolo za druhým a onedlho sa dostal na čelo. Na konci piateho kola jeho MS Aprilia predbehla Elias-a s Nobbim Uead-om v závese. V 10.tom kole Ueda stratil predok a zobral so sebou aj Perugini-ho, ktorý predvádzal vynikajúci výkon na svojom Italjet-e. Toto rozdelilo štartové pole.
Na čele sa začal odohrávať dramatický súboj. Elias, jazdec
![]() |
V 21-vom kole z 22. Talian prevzal vedenie identickým spôsobom ako Elias, ale dráma sa ešte neskončila. Elias, jazdiaci ako posadnutý, Sa snažil podísť Cecchinella na brzdy. Obaja sa dotkli, ale Talian si dokázal udržať svoju stopu, pričom Elias musel spomaliť, aby to ustál. Elias za to žal hrdinské ovátion od Katalánskeho publika.
Výsledky:
1. Cecchinello Lucio MS Aprilia LCR
2. Elias Antonio Telefonica Movistar jnrTeam
3. Poggiali Manuel Gilera Racing Team
4. Jenkner Steve LAE - UGT 3000
5. Ui Youichi Derbi Racing
6. Nieto Pablo Derbi Caja Madrid
Šampionát:
1. Manuel Poggiali 88
2. Gino Borsoi 76
2. Masao Azuma 72
4. Cecchinello Lucio 67
5. Noboru Ueda 63
6. Youichi Ui 61
Pridané: 19.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca... - feci
- GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde - feci
- Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa - feci
- Eliasovo druhé víťaztvo v GP, Brno 26.8.2001 - Awia
- Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek - Feci
- Veľká cena Brazílie, 125ky: Poggialy novým svetovým šampiónom - feci
- Veľká cena Francúzska v Le Mans - 125-ky - feci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách - feci
- Harada suverénne zvíťazil v Brne - Awia
- Veľká cena Talianska Mugelo - 125 cm3 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!