Anketa:
Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ
ZdieľaťPridané: 14.04.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6125 [Šport - Motocross]
ME juniorov v motokrose - Kulhavý tretí v Piliscséve
PILISCSÉV 13. apríla (SITA) - Motokrosár Jozef Kulhavý dosiahol najlepší výsledok zo šestice slovenských jazdcov na pretekoch juniorských majstrovstiev Európy na okruhu v maďarskom v Piliscséve. Minuloročný európsky vicemajster vyhral prvú jazdu v triede do 125 cc, no v druhej skončil po páde až na deviatom mieste. Celkovo tak Kulhavý obsadil konečné tretie miesto za Slovincom Špindlerom a Litovcom Kempelisom. Martin Kohút obsadil celkové 16. miesto (prvá jazda - nedokončil, druhá 12. miesto), Juraj Šimko skončil 23. (16. - nedokončil), Tomášovi Račákovi patrila 27. priečka (19. - nedokončil). Zvyšnú dvojicu Juraj Dózsa a Stanislav Karovič neklasifikovali. Na podujatí štartovali 71 pretekárov, všetci v kategórii do 125 cc.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 14.04.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
- V Cerede v sobotu Jakeš tretí - sita
- Jeden deň očami Enduro - Ifk0
- Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove - sita
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- V Lozorne sa mladým Slovákom nedarilo - sita
- V Lozorne štart motokrosárskej sezóny - sita
- Video: Jaro Černý ukončil pretekársku sezónu na ME v Albacete - Redakcia
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!