Anketa:
V Myjave najlepším Erik Riho
ZdieľaťPridané: 02.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 9100 [Šport - Motocross]
38. ročník motokrosových pretekov v Myjave
MYJAVA 1. mája (SITA) - Vo štvrtok sa v Myjave uskutočnili už druhé preteky tohtoročnej sezóny medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose. Kráľom podujatia sa v konkurencii pretekárov zo štyroch krajín (Maďarsko, Chorvátsko, ČR, SR) stal skúsený slovenský reprezentant Erik Riho, ktorý vyhral triedu Open a triumfoval aj v Superfinále, kde si vyjazdil odmenu 1 000 eur. V triede do 125 cc skončili na medailových pozíciach iba slovenskí pretekári, keď najlepším bol Juraj Šimko na Honde. Medzi juniormi (trieda do 85 cc) bol najrýchlejším Marek Súkup na motocykli značky Kawasaki. Na podujatí sa zúčastnil aj slovenský reprezentant v enduro Ivan Jakeš, ktorý mal vo superfinálovej jazde smolu a musel odstúpiť z dobrého 4. miesta, pretože mu došiel benzín. Ďalšie preteky MM SR v motokrose je naplánované na 1. júna vo Veľkých Uherciach.
Výsledky:
Juniori - trieda do 85 cc:
1. Tomáš Súkup (SR) Kawasaki
Trieda do 125 cc:
1. Juraj Šimko (SR) Honda
2. Jozef Kulhavý (SR) Kawasaki
3. Martin Kohút (SR) Honda
Trieda Open:
1. Erik Riho (SR) Honda
2. Nenad Šipek (Chorv.) Yamaha
3. Andrej Bilčík (SR) Honda
Superfinále:
1. Erik Riho
2. Nenad Šipek
3. Andrej Bilčík
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 02.05.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Kohút a Bučenec suverénmi vo Fiľakovských Kľačanoch - sita
- V Lozorne štart motokrosárskej sezóny - sita
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš - sita
- Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ - sita
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- „Motokros národov 2015“ – majstrovstvá sveta v motokrose družstiev už tento víkend! - Redakcia
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
- Pozvánka na Malokarpatský pohár - vadim
- O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!