Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2059 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)
Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Myjave najlepším Erik Riho

 Zdieľať

Pridané: 02.05.2003 Autor: sita
Čitatelia: 9100 [Šport - Motocross]

38. ročník motokrosových pretekov v Myjave

MYJAVA 1. mája (SITA) - Vo štvrtok sa v Myjave uskutočnili už druhé preteky tohtoročnej sezóny medzinárodných majstrovstiev Slovenska v motokrose. Kráľom podujatia sa v konkurencii pretekárov zo štyroch krajín (Maďarsko, Chorvátsko, ČR, SR) stal skúsený slovenský reprezentant Erik Riho, ktorý vyhral triedu Open a triumfoval aj v Superfinále, kde si vyjazdil odmenu 1 000 eur. V triede do 125 cc skončili na medailových pozíciach iba slovenskí pretekári, keď najlepším bol Juraj Šimko na Honde. Medzi juniormi (trieda do 85 cc) bol najrýchlejším Marek Súkup na motocykli značky Kawasaki. Na podujatí sa zúčastnil aj slovenský reprezentant v enduro Ivan Jakeš, ktorý mal vo superfinálovej jazde smolu a musel odstúpiť z dobrého 4. miesta, pretože mu došiel benzín. Ďalšie preteky MM SR v motokrose je naplánované na 1. júna vo Veľkých Uherciach.

Výsledky:
Juniori - trieda do 85 cc:
1. Tomáš Súkup (SR) Kawasaki
Trieda do 125 cc:
1. Juraj Šimko (SR) Honda
2. Jozef Kulhavý (SR) Kawasaki
3. Martin Kohút (SR) Honda
Trieda Open:
1. Erik Riho (SR) Honda
2. Nenad Šipek (Chorv.) Yamaha
3. Andrej Bilčík (SR) Honda

Superfinále:
1. Erik Riho
2. Nenad Šipek
3. Andrej Bilčík

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 02.05.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »