Anketa:
V Lozorne štart motokrosárskej sezóny
ZdieľaťPridané: 01.04.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7926 [Šport - Motocross]
V Lozorne štart motokrosárskej sezóny
LOZORNO 30. marca (SITA) - V nedeľu sa na okruhu v Lozorne uskutočnili prvé tohtosezónne preteky medzinárodných majstrovstiev Slovenska (MM SR) v motokrose. Víťazstvo si v triede junior do 85 cc vybojoval Tomáš Šimko na motocykli značky Honda pred dvojicou mladých Čechov jazdiacich s licenciou Slovenskej motocyklovej federácie (SMF) Michalom Pudrlom a Milanom Ladom. Na výborne pripravenej rýchlej trati triumfoval v triede do 125 cc Čech Ján Zaremba (KTM) pred krajanom Dávidom Čadkom, tretia priečka patrila Slovákovi Jozefovi Kulhavému. V najsilnejšej obsadenej triede Open suverénne dominoval vlaňajší majster Slovenska Erik Riho (Honda). Ďalšie dve medailové priečky obsadili Lotyš Aigars Bobkovs a Čech Peter Bartoš. Na podujatí sa zúčastnilo celkovo 84 jazdcov z 3 krajín, pričom výrazné zastúpenie mali motokrosári zo susedného Česka. Preteky v Lozorne poznamenalo aj niekoľko kolízii, pričom najhoršie dopadol mladý Tóth, ktorý si ešte pri tréningoch zlomil pri páde rebrá a museli ho previesť do nemocnice.
Výsledky:
Do 85 cc:
prvá jazda:
1. Tomáš Šimko (SR) Honda
2. Milan Lada (ČR) Kawasaki
3. Michal Pudrla (ČR) Yamaha
druhá jazda:
1. Tomáš Šimko (SR) Honda
2. Michal Pudrla (ČR) Yamaha
3. Marek Soukup (ČR) Kawasaki
celkovo:
1. Tomáš Šimko
2. Michal Pudrla
3. Milan Lada
Do 125 cc:
prvá jazda:
1. Ján Zaremba (ČR) KTM
2. Dávid Čadek (ČR) KTM
3. Jozef Kulhavý (SR) Kawasaki
druhá jazda:
1. Ján Zaremba (ČR) KTM
2. Dávid Čadek (ČR) KTM
3. Jozef Kulhavý (SR) Kawasaki
celkovo:
1. Ján Zaremba
2. Dávid Čadek
3. Jozef Kulhavý
Do 500 cc:
prvá jazda:
1. Erik Riho (SR) Honda
2. Miroslav Kučírek (ČR) Honda
3. Peter Bartoš (ČR) Kawasaki
druhá jazda:
1. Erik Riho (SR) Honda
2. Aigars Bobkovs (Lotyš.) Honda
3. Peter Bartoš (ČR) Kawasaki
celkovo:
1. Erik Riho
2. Aigars Bobkovs
3. Peter Bartoš
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 01.04.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove - sita
- Kulhavý tretí v triede do 125 cc na pretekoch MEJ - sita
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- Kohút a Bučenec suverénmi vo Fiľakovských Kľačanoch - sita
- V Lozorne sa mladým Slovákom nedarilo - sita
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý - feci
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
- Bučenec sa teší na seriál MS - sita
- O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!