Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3624 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Lozorne štart motokrosárskej sezóny

 Zdieľať

Pridané: 01.04.2003 Autor: sita
Čitatelia: 7926 [Šport - Motocross]

V Lozorne štart motokrosárskej sezóny

LOZORNO 30. marca (SITA) - V nedeľu sa na okruhu v Lozorne uskutočnili prvé tohtosezónne preteky medzinárodných majstrovstiev Slovenska (MM SR) v motokrose. Víťazstvo si v triede junior do 85 cc vybojoval Tomáš Šimko na motocykli značky Honda pred dvojicou mladých Čechov jazdiacich s licenciou Slovenskej motocyklovej federácie (SMF) Michalom Pudrlom a Milanom Ladom. Na výborne pripravenej rýchlej trati triumfoval v triede do 125 cc Čech Ján Zaremba (KTM) pred krajanom Dávidom Čadkom, tretia priečka patrila Slovákovi Jozefovi Kulhavému. V najsilnejšej obsadenej triede Open suverénne dominoval vlaňajší majster Slovenska Erik Riho (Honda). Ďalšie dve medailové priečky obsadili Lotyš Aigars Bobkovs a Čech Peter Bartoš. Na podujatí sa zúčastnilo celkovo 84 jazdcov z 3 krajín, pričom výrazné zastúpenie mali motokrosári zo susedného Česka. Preteky v Lozorne poznamenalo aj niekoľko kolízii, pričom najhoršie dopadol mladý Tóth, ktorý si ešte pri tréningoch zlomil pri páde rebrá a museli ho previesť do nemocnice.

Výsledky:
Do 85 cc:
prvá jazda:
1. Tomáš Šimko (SR) Honda
2. Milan Lada (ČR) Kawasaki
3. Michal Pudrla (ČR) Yamaha
druhá jazda:
1. Tomáš Šimko (SR) Honda
2. Michal Pudrla (ČR) Yamaha
3. Marek Soukup (ČR) Kawasaki
celkovo:
1. Tomáš Šimko
2. Michal Pudrla
3. Milan Lada

Do 125 cc:
prvá jazda:
1. Ján Zaremba (ČR) KTM
2. Dávid Čadek (ČR) KTM
3. Jozef Kulhavý (SR) Kawasaki
druhá jazda:
1. Ján Zaremba (ČR) KTM
2. Dávid Čadek (ČR) KTM
3. Jozef Kulhavý (SR) Kawasaki
celkovo:
1. Ján Zaremba
2. Dávid Čadek
3. Jozef Kulhavý

Do 500 cc:
prvá jazda:
1. Erik Riho (SR) Honda
2. Miroslav Kučírek (ČR) Honda
3. Peter Bartoš (ČR) Kawasaki
druhá jazda:
1. Erik Riho (SR) Honda
2. Aigars Bobkovs (Lotyš.) Honda
3. Peter Bartoš (ČR) Kawasaki
celkovo:
1. Erik Riho
2. Aigars Bobkovs
3. Peter Bartoš

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 01.04.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »