Anketa:
Veľká cena Brazílie, 125ky: Poggialy novým svetovým šampiónom
ZdieľaťPridané: 06.11.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6493 [Šport - GP 125]
Youichi Ui odjazdil veľkú cenu Brazílie excelentne, aj napriek neustálemu útočeniu
Taliana Simone Sannu a bolo to už jeho 6. výťazstvo túto sezónu. Nakoniec sa však
najviac tešil Manuel Poggialy, ktorému piate miesto stačilo na jeho 1. titul majstra
sveta...
![]() |
Poggiali |
Štatistika pred nedeľnajším pretekom bola pre Poggialiho dosť výhodná, keďže mal náskok 23 bodov pred Japoncom Ui-im. Stačilo mu skončiť na lepšom ako 13. mieste, aby si poistil celkové víťazstvo. Počas ranajšieho zahrievania padal drobný dáždik, ktorý o sebe dal vedieť aj počas preteku.
![]() |
Poggiali |
Ui sa dostal po relatívne beznehodovom štarte na prvú priečku, odkiaľ to nikto nevie lepšie ako práve tento Japonec. Stefano Perugini síce virazil za ním, no bolo to márne. Poggiali sa v piatom kole neuveriteľným spôsobom dostal medzi vedúcich jazdcov, keď na začiatku dosť strácal a bolo zrejmé, že ide na istotu. V napínavom súboji, keď Arnau Vincent zaútočil na vedúceho jazdca sa dostal krátko do vedenia S. Sanna, keď sa zdalo, že jeho Aprilia je najlepšie nastavená práve pre podmienky na jemne mokrej trati.
![]() |
Youichi Ui |
Nervózny Poggiali sa prepadol z piateho miesta na deviate a začal sa obávať o svoj titul. Vypadli Perugini, potom nováčik roka Daniel Pedrosa a aj Andrea Ballerini. Sanna nebezpečne zaútočil na vedúceho jazdca, no nedosiahol svoj cieľ. Vincent ktorý skončil 27 sekúnd po víťazovi dosiahol svoje druhé pódiové umiestnenie túto sezónu, keď skončil pred Toni Eliasom. Poggiali po závode povedal: "Bol to fantastický moment! Bol to môj sen a teraz je to skutočnosť... Chcel som to tak dlho! Bolo to dosť ťažké, mal som suché nastavenie motorky, no podarilo sa mi skončiť tak, ako som počítal..."
Výsledková listina:
1. Ui Youichi Derbi Racing 46:47.1812. Sanna Simone Safilo Oxydo Racing 46:47.293
3. Vincent Arnaud CE BA Corse 47:14.828
4. Elias Antonio Telefonica Movistar jnrTeam 47:19.506
5. Poggiali Manuel Gilera Racing Team 47:24.827
6. De angelis Alex Matteoni Racing 47:29.233
7. Azuma Masao Liegeois Competition 47:29.744
8. Smrz Jakub Budweiser Budvar Hanusch 47:29.823
9. Scalvini Gianluigi Italjet Racing Team 47:30.048
10. Hules Jaroslav Matteoni Racing 47:31.035
11. Olive Joan Telefonica Movistar jnrTeam 47:58.848
12. Müller Jarno ADAC Sachsen 47:58.856
13. Ueda Noboru Technical Sports Racing 48:05.231
14. Nieto Pablo Derbi Caja Madrid 48:37.323
15. Brannetti Alessandro Du Martel S.A. 48:44.074
Pridané: 06.11.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Malaysian GP, 125ky - Víťazstvo pre japonca Ui-ho -> koniec snov o titule pre Eliasa - feci
- GP Pacifiku - 125ky - Youichi Ui získal výťazstvo na domácej pôde - feci
- Veľká cena Brazílie, 250ky: Padol rekord, keď to Katoh opäť dokázal - feci
- 125-tky na GP Catalunia - Awia
- Poggiali vyhral šialený závod 125-tiek - Feci
- Veľká cena Talianska Mugelo - 125 cm3 - Awia
- Qantas Australian 125cc Grand Prix - Štvrté výťazstvo talentovaného japonca... - feci
- Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc - sita
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- Qantas Australian 500cc Grand Prix - Zdá sa, že - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!