Anketa:
WSBK 2008 – Z prvej zastávky v Katare
ZdieľaťPridané: 24.02.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 3198 [Šport - SuperBike]
Na čele tabuľky sa usadil Troy Bayliss v superbajkoch a Broc Parkes v superšportoch.
Šampionát WSBK nám ponúkol hneď na úvod neskutočný budíček. V celkovom vedení je po dvoch jazdách zatiaľ Troy Bayliss, za ním sa nachádzajú Max Biaggi a Fonsi Nieto. V superšportoch vedie Broc Parkes pred Joanom Lascorzom a Craigom Jonesom.
Výsledky prvej jazdy superbajkov:
- T. BAYLISS AUS Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08
- M.BIAGGI ITA Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08
- T. CORSER AUS Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1
- R. XAUS ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08
- M.NEUKIRCHNER GER Team Alstare Suzuki Suzuki GSX-R1000
- C. CHECA ESP Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR
- F. NIETO ESP Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000
- Y. KAGAYAMA JPN Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000
- M.FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08 18
- J. SMRZ CZE Guandalini Racing by Grifo'sDucati 1098 RS 08
- R. ROLFO ITA Hannspree Honda Althea Honda CBR1000RR
- K. SOFUOGLU TUR Hannspree Ten Kate HondaH Jor.nda CBR1000RR
- G.LAVILLA ESP Ventaxia VK Honda Honda CBR1000RR
- N.HAGA JPN Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1
- R. LACONI FRA Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R
- L. LANZI ITA R.G. Team Ducati 1098 RS 08
- K. MUGGERIDGE AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR
- A. BADOVINI ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R
- V. IANNUZZO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R
- S. GIMBERT FRA Yamaha France Ipone GMTY 9a4maha YZF-R1
- S. NAKATOMI JPN YZF Yamaha Yamaha YZF-R1
- R. KIYONARI JPN Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR
- D. CHECA ESP Yamaha France Ipone GMTY 9a4maha YZF-R1
- R. HOLLAND AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR
- S. AOYAMA JPN Alto Evolution Honda SuperbHiokenda CBR1000RR
Výsledky druhej jazdy superbajkov:
- F. NIETO ESP Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000
- R. XAUS ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08
- M.BIAGGI ITA Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08
- T. BAYLISS AUS Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08
- M.FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08
- L. LANZI ITA R.G. Team Ducati 1098 RS 08
- T. CORSER AUS Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1
- M.NEUKIRCHNER GER Team Alstare Suzuki Suzuki GSX-R1000
- J. SMRZ CZE Guandalini Racing by Grifo'sDucati 1098 RS 08
- K. SOFUOGLU TUR Hannspree Ten Kate HondaH Jor.nda CBR1000RR
- C. CHECA ESP Hannspree Ten Kate HondaHonda CBR1000RR
- M.TAMADA JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R
- N.HAGA JPN Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1
- G.LAVILLA ESP Ventaxia VK Honda Honda CBR1000RR
- R. ROLFO ITA Hannspree Honda Althea Honda CBR1000RR
- R. LACONI FRA Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R
- A. BADOVINI ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R
- S. GIMBERT FRA Yamaha France Ipone GMTY 9a4maha YZF-R1
- R. KIYONARI JPN Hannspree Ten Kate HondaHonda CBR1000RR
- K. MUGGERIDGE AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR
- R. HOLLAND AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR
- S. AOYAMA JPN Alto Evolution Honda SuperbHiokenda CBR1000RR
Výsledky superbajkov celkovo po dvoch jazdách:
- Troy BAYLISS 38b
- Max BIAGGI 36b
- Fonsi NIETO 34b
- Ruben XAUS 33b
- Troy CORSER 25b
- Max NEUKIRCHNER 19b
- Michel FABRIZIO 18b
- Carlos CHECA 15b
- Jakub SMRZ 13b
- Lorenzo LANZI 10b
- Kenan SOFUOGLU 10b
- Yukio KAGAYAMA 8b
- Roberto ROLFO 6b
- Noriyuki HAGA 5b
- Gregorio LAVILLA 5b
- Makoto TAMADA 4b
- Regis LACONI 1b
Zostrih prvého preteku:
Výsledky superšportov:
- B. PARKES AUS Yamaha World Supersport Yamaha YZF-R6
- J. LASCORZ ESP Glaner Motocard.com Honda CBR600RR
- C. JONES GBR Parkalgar Racing Team Honda CBR600RR
- J. BROOKES AUS Hannspree Stiggy Motors. Honda CBR600RR
- M.LAGRIVE FRA Intermoto Czech Honda CBR600RR
- B. VENEMAN NED Ressoftware Hoegee SuzukSi uzuki GSX-R600
- R.HARMS DEN Hannspree Stiggy Motors. HHoonnddaa CBR600RR
- D.SALOM ESP Yamaha Spain Yamaha YZF-R6
- C.WALKER GBR Kawasaki Gil Motor Sport Kawasaki ZX-6R
- G.VIZZIELLO ITA Berry Racing Honda CBR600RR
- G.LEBLANC FRA CRS Grand Prix Honda CBR600RR
- I. CLEMENTI ITA Triumph Italia BE1 Racing Triumph 675
- M.PRAIA POR Parkalgar Racing Team Honda CBR600RR
- V. KALLIO FIN Benjan Racing Team Honda CBR600RR
- K. FUJIWARA JPN Kawasaki Gil Motor Sport Kawasaki ZX-6R
- D. VAN KEYMEULEBNEL Ressoftware Hoegee SuzukSi uzuki GSX-R600
- W.DE ANGELIS RSM Intermoto Czech Honda CBR600RR
- L. ALFONSI ITA PMS Kawasaki ZX-6R
- M.GIANSANTI ITA Berry Racing Honda CBR600RR
- S. BARRAGAN ESP Glaner Motocard.com Honda CBR600RR
- I. DIONISI ITA Triumph - SC Triumph 675
- A. MAGDA HUN Factory Racing Honda CBR600RR
- D. DELL'OMO ITA HP Racing Team Honda CBR600RR
- J. PEDRO SUBIRAT ESP Yamaha Spain Yamaha YZF-R6
Zostrih druhého preteku:
Pridané: 24.02.2008 Autor: Brambo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne
- MotoGP 2008 – 8 – Donington
- WSBK 2008 – 7 – Nurburgring
- MotoGP 2008 – 7 – Katalánsko
- MotoGP 2008 – 6 – Mugello
- MotoGP 2008 – 5 – Le Mans
- Pancierové brzdové hadice HEL Performance
- WSBK 2008 – 5 – Monza
- MotoGP 2008 – 4 – Čína
- MotoGP 2008 – 3 – Estoril
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!