ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (38 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (117)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nové: Ducati Streetfigher už dnes večer

 Zdieľať

Pridané: 28.10.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 7030 [Bleskovky - Novinky]

Talianskemu výrobcovi sa opäť nepodarilo udržať fotky svojho stroja v tajnosti a tak máme možnosť vidieť model Streetfighter a 1198 o pár hodín skorej ako by sme mali.

Ešte v auguste prebehla v Anglicku anketa, ktorou si vedenie Ducati robilo prieskum trhu. Až 67% opýtaných sa pozdávala myšlienka naked verzie modelu 1098 a uvažovali by aj o kúpe tohto stroja.

 Ducati Streetfighter - realita, ktorá bude odhalená dnes večer
Ducati Streetfighter - realita, ktorá bude odhalená dnes večer

Keďže sú fotiek plné fóra a to naše nieje výnimkou dávam do pozornosti len pár záberov. Zatiaľ ešte stále neoficiálne údaje hovoria pri Streetfigtrovi o 155 koňoch, krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 114Nm.

 Ducati Streetfigther
Ducati Streetfigther

S verzia sa ako ostatné Ská chváli Ohlins pružiacimi a tlmiacimi komponentami, ľahkými kovanými kolesami Marchesini. Obe verzie ako aj model 1198 budú mať v sérii trakčnú kontrolu a taktiež Ducati Data Analysis. Okruhoví borci sa môžu tešiť nielen na silu ale aj inteligentný systém v podobe zaznamenávania dát.

 Ducati 1198
Ducati 1198

Do bitky sa nová 1198čka púšťa so 170kg a výkonom 170 koní. Všetky oficiálne informácie prinesieme až po večernom odhalení, aby sme predišli zbytočným omylom.

 Ducati 1098 Streetfighter - staršia fotomontáž
Ducati 1098 Streetfighter - staršia fotomontáž

Nový model by sa mal oficiálne volať "Streetfighter" a už aj podľa fotky je vidieť, že nejde o klasický monster štýl. Narozdiel od ostatných naháčov Ducati, tento bude súperiť s konkurenčnými strojmi akými sú Triumph Speed Triple, Aprilia Tuono a KTM Super Duke.

Tu už čoskoro môžeme čakať prvé oficiálne video a snáď aj ďalšie podrobnosti.

Pridané: 28.10.2008 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (38 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (117)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »